MotoNews.pl

Nowy Fuso Canter Euro VI o dopuszczalnej masie całkowitej 8,55 t

04 listopada 2013

Marka, model | ,
Fuso Canter 3

Fuso Canter – wyjątkowo zwrotna, lekka ciężarówka o dużej ładowności – w wersji na rok modelowy 2014 oferuje liczne nowości. Nowy, topowy wariant Canter 9C15/9C18 o dopuszczalnej masie całkowitej 8,55 t ma zwiększona nośność podwozia do prawie 6 ton, ustanawiając w ten sposób rekord w swojej kategorii wagowej. Jego seryjne wyposażenie obejmuje zautomatyzowaną przekładnię dwusprzęgłową Duonic i szeroką kabinę “C” (komfortową). Model dostępny jest z wydajnymi, 3-litrowymi silnikami o mocy 110 kW (150 KM) oraz 129 kW (175 KM), a także z filtrem cząstek stałych i technologią SCR BlueTec 6. W skład standardowego wyposażenia wchodzi również hamulec silnikowy o mocy 50 kW, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP), układ ABS i elektroniczny rozdzielacz siły hamowania.
Zmodyfikowane silniki zapewniają zgodność z unijnymi regulacjami dotyczącymi emisji spalin, wchodzącymi w życie 1 stycznia 2014 roku. Euro 5b+ dotyczy odmian o dopuszczalnej masie całkowitej do 6 t, a Euro VI – wariantów o większej DMC oraz modelu Canter Eco Hybrid. Nowe jednostki napędowe nie tylko emitują mniej szkodliwych substancji, ale są przy okazji bardziej wydajne.

Pakiet Ecofficiency ogranicza zapotrzebowanie na paliwo

Montowany w standardzie pakiet Ecofficiency łączy szereg środków mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa, takich jak ciśnienie wtrysku podniesione do 2000 barów oraz zastosowanie specjalnego oleju silnikowego, funkcji start/stop i „szybszych” przełożeń osi. Wersje o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 6,5 t i mocy 110 kW (150 KM) oraz 129 kW (175 KM) są dodatkowo wyposażone w opony o zoptymalizowanym oporze toczenia oraz udoskonalony filtr cząstek stałych. Korzystają one z technologii BlueTec 6 z katalizatorem SCR (ang. Selective Catalytic Reduction – Selektywna Redukcja Katalityczna).

Kolejna nowość dotyczy Cantera 4×4, który jest teraz seryjnie uzbrojony w reduktor. W rezultacie model może pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 60 proc. Dołączany napęd na wszystkie koła na co dzień, w konfiguracji 4×2, pomaga w zmniejszeniu zużycia paliwa. Dodatkowo, Canter 4×4 ma samoblokujący mechanizm różnicowy tylnej osi (blokada do 70 procent) oraz hamulec silnikowy o mocy 50 kW.

Listę nowości zarezerwowanych dla Cantera z rocznika 2014 uzupełnia dostępne na życzenie szerokokątne lusterko, zalecane zwłaszcza przy szerokich nadwoziach, takich jak kontenery lub podobne.

Fuso Canter to kompaktowa ciężarówka, wyjątkowo zwrotna, legitymująca się dopuszczalną masą całkowitą od 3,5 do 8,55 t i zapewniająca duże ładowności. Model dostępny jest z napędem hybrydowym, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DUONIC, trzema wariantami kabin i sześcioma wersjami rozstawu osi, trzema przystawkami odbioru mocy oraz ujednoliconym wzorem rozmieszczenia otworów ramy pojazdu, pozwalającym na montaż szerokiej gamy nadwozi.

Zdjęcia: Daimler