Kia prezentuje podczas tuningowych targów SEMA Show w Las Vegas pięć nowych modeli Soul zainspirowanych muzyką i sprawiających, że w ich wnętrzach można się poczuć, jak w nocnym klubie. Modele te to: DJ Booth Soul, Amped Soul, przypominająca muzeum Kia Music Memorabilia Soul, Soul inspirowany odnoszącym sukcesy programem telewizji NBC „The Voice”, który koreański producent sponsorował przez cztery sezony i Soul manifestujący partnerstwo miedzy Kia a Van’s Warped Tour.
Amped Soul
Popular Mechanics dodał Kii Soul wigoru montując w niej monstrualne głośniki JBL. Sprzęt dźwiękowy JBL Pro Live został wbudowany w tylne drzwi pojazdu, przekształcając Soula w wielkiego “boom boxa”. Do tego dodano specjalne oświetlenie z diod LED i 12-calowe subwoofery Infiniti. Amped Soul ma przyciemniane szyby i specjalny lakier nadwozia. Porusza się na oponach Hankook 245/30/22 zamontowanych na 22-calowych obręczach Forgiato. By zapewnić miejsce dla sprzętu stereo, jakiego nie powstydziłby się niejeden klub muzyczny, usunięto słupek B od strony pasażera.
Van’s Warped Tour Soul
To Kia Soul gotowa ruszyć w muzyczną przygodę. Ma specjalny lakier nadwozia inspirowany Van’s Warped Tour, czyli festiwalem muzyki i sportów ekstremalnych organizowanym przez producenta deskorolek. Ta wyjątkowa Kia może się także pochwalić przyciągająca uwagę grafiką nadwoziową wykonaną aerografem. Boczne szyby zastąpiono specjalnymi panelami z włókna szklanego, w których umieszczono osiem ośmiocalowych głośników Infiniti. Na dachu natomiast zamontowano płaski, 50-calowy monitor, na którym odtwarzane są na żywo relacje z aktualnych edycji festiwalu. Van’s Warped Tour to muzyka, przyjaźń i dobre jedzenie, dlatego specjalny Soul został także wyposażony w wysuwany grill do barbecue.
DJ Booth Soul
Czasopismo RIDES przekształciło nową Kię Soul w wymarzone miejsce pracy każdego DJa. Dach usunięto, by DJ mógł zająć miejsce na podwyższeniu inkrustowanym sztucznymi diamentami, które zastąpiło tylną kanapę. Gdy się już tam znajdzie, może zacząć obsługiwać profesjonalne miksery i odtwarzacze klubowe CDJ marki Pioneer. Inspirowany hip-hopem i elektroniczną muzyka taneczną Soul został pokryty purpurowym lakierem z turkusowymi akcentami. Wyposażony w 19-calowe obręcze Rotiform BRU i ogumienie Continental. Soul został obniżony dzięki zastosowaniu sprężyn zawieszeniowych Ark Performance, co nadało mu bardziej agresywny wygląd. Całość uzupełniły: specjalne oświetlenie LED, stroboskopy i obudowy głośników wmontowane w dolną część atrapy chłodnicy. Wnętrze samochodu wykończono czarną skórą i grafitowym zamszem – tapicerkę zeszyto turkusowymi nićmi. W deskę po stronie przedniego pasażera wmontowano natomiast małe studio produkcyjne Maschine Mikro. Zastosowany w tej Kii system audio marki Pioneer składa się z: piciu wzmacniaczy, trzech głośników, dwóch 10-calowych i dwóch 12-calowych subwooferów Champion Series oraz czterech głośników koncentrycznych.
Music Memorabilia Soul
Wyjątkowa Kia Soul jest poświęcona muzyce, jako formie sztuki oraz dziedzinie przemysłu. To muzyczne muzeum na kółkach stworzone przez czasopismo RIDES i zawierające eksponaty dokumentujące historię rocka, hip-hopu oraz elektronicznej muzyki tanecznej. Kolekcja obejmuje: gitarę Slasha, buty G-Unit podpisane przez 50 Centa, złoty album Jimiego Hendrixa i mikrofon z autografem Johna Legenda. Wszystkie pamiątki wystawiono w wykonanych ręcznie witrynkach z pleksiglasu umieszczonych w przestrzeni bagażowej Kii Soul.
Nadwozie ma przypominać o złotych i platynowych albumach, jakie otrzymują artyści muzyczni sprzedający najwięcej swoich nagrań. Pokryto je lakierem w kolorze platyny, końcówki rur wydechowych są złote, tak samo, jak 20-calowe obręcze HRE 935. Kabina została wykończona tapicerką z czarnego zamszu i skóry, z dekoracyjnymi, złotymi szwami. Nadwozie auta obniżono dzięki zestawowi zawieszeniowemu Ark Performance. Samochód porusza się na oponach Nitto.
The Voice Soul
Program The Voice organizowany przez amerykańską telewizję NBS rządzi się podobnymi zasadami, jak popularne w Polsce konkursy: “The Voice of Poland”, “Idol” czy „Tylko muzyka: Must be the music”. Tematyczna Kia Soul nawiązująca do niego ma być ukłonem wobec talentu i odwagi uczestników, którzy prezentują swoje umiejętności wokalne przed milionami ludzi. W tym programie tuningowym również brał udział magazyn RIDES. Na nadwoziu aerografem naniesiono jasnoczerwone logo The Voice, w dolnej części atrapy chłodnicy umieszczono podświetlany napis „I Wan You”. Auto porusza się na oponach Falken zamontowanych na 20-calowych obręczach Niche Scope.
W kabinie znalazło się miejsce dla czterech foteli będących wierną kopia foteli sędziów z amerykańskiego konkursu talentów. Pokryto je czerwoną skórą, czarnym zamszem, zeszywając te materiały czerwonymi nićmi. Na desce rozdzielczej znajduje się czerwony przycisk umożliwiający podświetlenie napisu „I Want You”.
Na liście wyposażeniowej niecodziennej Kii Soul jest także iPad Mini połączony z 40-calowym ekranem telewizyjnym, umożliwiający załadowanie aplikacji The Voice i urządzenie sobie czegoś w rodzaju karaoke – do zestawu dołączony jest bowiem bezprzewodowy mikrofon oraz głośniki Rockford Fosgate.