Już tylko tygodnie dzielą nas od pojawienia się na polskich drogach pierwszych egzemplarzy gruntownie zmodernizowanego Yeti. Samochody zjeżdżają już z taśm fabryki w Kvasinach. To kolejny nowy model Skody, którego produkcja rozpoczyna się w tym roku. Po wprowadzeniu na rynek trzeciej generacji Octavii, odnowionego Superba i Rapida w wersji Spaceback, czeski producent nie ustaje w rynkowej ofensywie, przygotowując aż dwóch, różniących się charakterem następców pierwszego SUVa Skody – elegancką odsłonę, której żywiołem są miejskie arterie, oraz dzielny terenowy odpowiednik.
„2013 to rok nowości Skody” – mówi Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skody odpowiedzialny za produkcję. „Start produkcji nowego Yeti to wynik kolejnej świetnie wykonanej pracy całego naszego zespołu.” Model wytwarzany jest w Kvasinach, gdzie około 4 500 pracowników konstruuje także Skody Superb i Roomster.
Model został obdarzony bardziej wyrazistym wyglądem przodu i tyłu, dodatkowymi wzorami kół ze stopów lekkich oraz niedostępnymi wcześniej kombinacjami układu napędowego. Wiele pracy poświęcono także na poprawę przestrzeni pasażerskiej, w której pojawiły się teraz nowe kierownice, materiały oraz wzory. Nowością dla Skody jest zastosowana po raz pierwszy w historii marki kamera cofania.
Niezależnie od wybranego oblicza Yeti, każde z nich dalej łączy dobrze znane zalety tego modelu: zachowujący pewność w każdych warunkach, bezpieczny układ napędowy, nowoczesną technologię wpływającą na zwiększenie komfortu jazdy i obniżenia kosztów eksploatacji, oraz doskonałą funkcjonalność dzięki skutecznemu połączeniu dużej przestrzeni ze specjalnością Skody – przemyślanymi rozwiązaniami.
Kiedy Yeti po raz pierwszy pokazało się światu w 2009 roku, od razu zaskarbiło sobie sympatię i uznanie kierowców połączeniem charakterystycznego wyglądu z przestronnością, bezpieczeństwa oraz tradycyjnie już wyjątkowo korzystnej relacji ceny do gwarantowanej w zamian jakości. Wszechstronny charakter podkreślony przez zaawansowane opcje napędowe połączone z powiększonym prześwitem umocniły wizerunek Skody, jako eksperta od napędu 4×4.
Dziś Yeti staje się jednym z najczęściej wybieranych SUVów w Europie. Od początku jego istnienia sprzedano już 288 700 egzemplarzy tego modelu, a udział rynkowy z roku na rok rośnie, i to w wyraźnie postępowym tempie – obecnie na rynku Unii Europejskiej wynosi 4,1% wśród SUVów segmentu A.