Zbliża się wielki finał – SLS AMG GT Final Edition kończy fascynujący rozdział w historii Mercedes-AMG. Ograniczona do 350 sztuk edycja specjalna odzwierciedla niespotykany sukces i unikalny charakter pierwszego auta w pełni zbudowanego przez inżynierów z Affalterbach. Dla klientów to ostatnia szansa na zakup SLS-a. Supersportowy wóz, napędzany 6,2-litrowym silnikiem V8 o mocy 435 kW (591 KM), wyróżnia się wyjątkowym designem i zakresem wyposażenia. Jego dynamikę potęguje wyścigowe ogumienie.
SLS AMG GT Final Edition świętuje swój podwójny debiut podczas imprez w Los Angeles i Tokio, trwających od 20 listopada do 1 grudnia br. Rynkowa premiera modelu odbędzie się w marcu 2014 roku. Supersportowy samochód dostępny będzie zarówno w wersjach Coupé, jak i Roadster; po zbudowaniu 350 sztuk produkcja modelu SLS AMG zostanie zakończona.
– SLS AMG, jako pierwszy model całkowicie zaprojektowany przez AMG, rozpoczął w historii naszej firmy nową erę. Prezentując odmianę Final Edition, oferujemy naszym klientom ostatnie, szczególnie ekskluzywne wcielenie tego supersportowego samochodu. Ospojlerowanie wykonane z włókien węglowych, zoptymalizowana aerodynamika i opcjonalne opony wyścigowe potęgują jego potencjał – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.
Ekskluzywne dodatki karoserii: ospojlerowanie z włókien węglowych
Wizytówką modelu SLS AMG GT Final Edition jest maska silnika z centralnym wlotem powietrza i pokryciem wzorowanym na elementach z włókna węglowego. Z włókna węglowego wykonano przedni spojler oraz tylne skrzydło, nawiązujące do wersji Black Series. Na życzenie zestaw ten można połączyć z matowym, grafitowym lakierem designo magno, zapożyczonym z kolekcjonerskiego modelu SLS AMG GT3 “45th ANNIVERSARY”. Aby podkreślić ekskluzywny wyraz limitowanej serii, podpory tylnego spojlera otrzymały lśniące wykończenie w kolorze czarnym.
Nowe, aerodynamicznie ukształtowane elementy karoserii – maska, przedni spojler oraz tylne skrzydło – ograniczają unoszenie w obrębie obu osi. Dodatkowy wlot w pokrywie silnika, podobnie jak w przypadku odmian Black Series i GT3, odpowiada nie tylko za odprowadzenie nadmiaru ciepła z komory silnikowej, ale również za zwiększenie docisku przedniej osi i ograniczenie współczynnika oporu powietrza.
Kute obręcze AMG i specjalne opony Cup
Kute felgi AMG z podwójnymi ramionami dostępne są w dwóch wersjach wykończenia: lśniącej lub matowej. Ich czarny odcień kontrastuje z polakierowanymi na czerwono zaciskami hamulców. Nowe ogumienie wyścigowe Dunlop Sport Maxx Race w rozmiarze 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył) dostępne jest na życzenie, bez dopłaty. Zaprojektowano je specjalnie dla Mercedes-AMG.
SLS AMG GT Final Edition może być z powodzeniem wykorzystywany na zamkniętych torach. Zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektroniczną kontrolą tłumienia i programami “Sport” oraz “Sport plus” gwarantuje mu niezrównaną dynamikę jazdy, a wysokoobrotowy silnik V8 AMG zapewnia sprinterskie osiągi. Z pojemności 6,2 litra generuje moc 435 kW (591 KM) przy 6800 obr./min i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr./min. SLS AMG GT Final Edition przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,7 s, a 200 km/h osiąga w czasie 11,2 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 320 km/h.
Do widlastej “ósemki” perfekcyjnie pasuje 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT z czterema trybami jazdy oraz funkcjami RACE START i podwójnego wysprzęglenia. Swoją emocjonującą naturę SLS AMG prezentuje zwłaszcza w trybie ręcznej zmiany biegów, w którym kolejne przełożenia załączane są jeszcze szybciej i bardziej spontanicznie.
Kabina ze skórzaną tapicerką designo
Nie tylko design i technologia modelu SLS AMG GT Final Edition reprezentują kolekcjonerski standard. Wyrafinowaną atmosferę w kabinie podkreśla skórzana tapicerka designo z diamentowymi przeszyciami w centralnej części foteli i na boczkach drzwi. Z czarną skórą kontrastuje srebrna nić oraz pasy bezpieczeństwa i obszycie dywaników w tym samym kolorze. Elementy wykończenia z włókna węglowego należą do wyposażenia standardowego, a konsolę centralną zdobi zarezerwowana dla limitowanej edycji tabliczka “AMG FINAL EDITION” z numerem danego egzemplarza. Typowe dla Mercedes-AMG przywiązanie do najdrobniejszych detali zdradza tzw. trójwymiarowy szew, czyli pas Alcantary® wszyty ręcznie w skórzane obicie deski rozdzielczej. Alcantara® pokrywa również kierownicę AMG Performance ze srebrnym pasem na godzinie 12 i lśniącymi wstawkami z litego metalu, nawiązującymi do oprawy otworów wentylacyjnych.
Rynkowa premiera modelu SLS AMG GT Final Edition odbędzie się w marcu 2014 roku.