MotoNews.pl

Porsche Macan

26 listopada 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Porsche Macan 13

Porsche poszerza swoją ofertę o zupełnie nową klasę pojazdów. Macan to pierwszy model niemieckiej marki, który będzie ją reprezentował w segmencie kompaktowych SUVów. Macan łączy typową charakterystykę modeli Porsche: dobre przyspieszenie i krótką drogę hamowania, sporą moc, zrywność i dużą precyzję układu kierowniczego z wysokim komfortem i dużą przydatnością w codziennym użytkowaniu. Sportowe DNA Macana rozpoznać można na pierwszy rzut oka po wyglądzie zewnętrznym SUVa. Nisko i łagodnie poprowadzona linia dachu oraz szerokie nadwozie i maska silnika owijająca się jakby wokół przodu podkreślają sportową elegancję i dynamiczny charakter auta.

Nazwa Macan pochodzi od indonezyjskiego słowa oznaczającego tygrysa. Macan ma być więc mocny i gotów do ataku w każdej chwili, lecz poruszać się lekko i zwinnie oraz umieć pokonywać tereny nieskażone cywilizacją.

Tuż po wejściu na rynek Macan będzie dostępny w trzech wariantach:

  • Macan S wyposażony w 3-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 340 KM/250 kW z aktywnym napędem na wszystkie koła i ze sterowanym elektronicznie, mikroprocesorowym sprzęgłem wielotarczowym. 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa przekazuje napęd na wszystkie koła. Pojazd przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 5,4 sekundy (lub w 5,2 sekundy z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 254 km/h. Według producenta zużycie paliwa w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy wynosić będzie od 9 do 8,7 l na 100 km.
  • Macan S Diesel – to najbardziej ekonomiczna odmiana SUVa Porsche przeznaczona do pokonywania dużych odległości. Napędza ją 3-litrowy turbodiesel V6 o mocy 258 KM/190kW zużywający zaledwie 6,1 l oleju napędowego na 100 km. Macan S z silnikiem wysokoprężnym przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 6,3 sekundy (lub w 6,1 sekundy z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h.
  • Macan Turbo – to topowa wersja SUVa Porsche. Pod maską kryje 3,6-litrową jednostkę napędową V6 biturbo generującą moc 400 KM/294 kW i katapultująca pojazd z miejsca do 100 km/h w 4,8 sekundy (4,6 sekundy z pakietem Sport Chrono). Ten wariant rozwija prędkość maksymalną 366 km/h.

Na liście wyposażeniowej Macana znajdziemy nie tylko napęd na wszystkie koła, skrzynię PDK, Porsche Traction Management i wielofunkcyjną, sportową kierownicę z manetkami do zmiany biegów, lecz także: duże koła, system audio wysokiej jakości, elektrycznie unoszoną i zamykaną pokrywę przedziału bagażowego. Opcjonalnie będzie można zamówić: pneumatyczne zawieszenie, system Porsche Torque Vectoring Plus i Dynamic Light System Plus.

Standardowo dostępny jest też tryb terenowy, aktywowany za pomocą przycisku umieszczonego na konsoli środkowej, o ile prędkość pojazdu mieści się w zakresie od 0 do 80 km/h. W trybie tym praca poszczególnych układów samochodu jest przystosowywana do warunków offroadowych, np. prześwit zwiększa się o 40 mm, auto zapewnia lepszą trakcję itp. W standardzie dostępny jest także przycisk Sport, również umieszczony na konsoli środkowej – jego przyciśnięcie sprawia, że silnik jeszcze szybciej reaguje na działania kierowcy

Pierwsze egzemplarze Porsche Macan trafia do klientów w kwietniu przyszłego roku.

Zdjęcia: Porsche, opracowanie: BM