To był dobry start: już w swoim pierwszym sezonie w Rajdowych Mistrzostw Świata FIA zespół Volkswagen Motorsport z liderem w postaci Sébastiena Ogiera nie tylko wywalczył mistrzostwo świata w kategorii kierowców i pilotów, lecz także zapewnił marce tytuł mistrza świata producentów. By uczcić ten sukces Volkswagen wprowadził do sprzedaży „cywilnego” brata modeli rajdowych, czyli Polo R WRC Street. Firma tuningowa B&B Automobiltechnik, która specjalizuje się w optymalizacji modeli VW i Audi od ponad 29 lat, nie mogła przepuścić takiej okazji i zmodyfikowała sportowe Polo w edycji limitowanej do 2500 egzemplarzy wizualnie i pod względem technicznym.
Specjaliści z B&B Automobiltechnik zaproponowali kilka wariantów wzmocnienia silnika Volkswagena, które zapewniają zwiększenie mocy ze standardowych 220 KM nawet do 362 KM i maksymalnego momentu obrotowego z 350 Nm do 510 Nm. W topowym wariancie stuningowane Polo R WRC Street rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 5,2 sekundy zamiast zwykłych 6,4 sekundy. Rozwinięcie prędkości do 200 km/h po ruszeniu z miejsca zajmuje mu 17,1 sekundy (zamiast standardowych 24,2 sekundy). Prędkość maksymalna wrasta po zastosowaniu 3 wariantu tuningowego do 270 km/h (fabrycznie Polo R WRC Street może rozwinąć prędkość 243 km/h).
Zmiany techniczne w poszczególnych wariantach tuningowych polegają m.in. na modyfikacjach w elektronice auta, optymalizacji układu dolotowego i układu wydechowego, montażu specjalnej pompy paliwa i systemu chłodzenia silnika.
Volkswagen Polo R WRC Street został zaopatrzony w zestaw nowych sprężyn zawieszeniowych, dzięki czemu można zmniejszyć w nim prześwit o 20-30 mm. Za okiełznanie większej mocy auta odpowiedzialny jest nowy, sportowy układ hamulcowy z 4- lub 6-tłoczkowymi zaciskami na tarczach. Pojazd porusza się na oponach w rozmiarze 225/35R18 zamontowanych na nowych, 18-calowych obręczach. B&B Automobiltechnik oferuje także dla Polo R WRC Street dość ekscentryczny pakiet komponentów poprawiających aerodynamikę oraz wygląd nadwozia.