Ewolucja GT-R trwa. Legendarny samochód sportowy Nissana w wersji na rok modelowy 2014 to odświeżona wizja „ekscytujących innowacji” na nowym poziome wyrafinowania, i to bez kompromisów pod względem osiągów. Sprzedaż Nissana GT-R 2014 w Japonii rozpocznie się 2 grudnia, po czym model trafi do dealerów na pozostałych rynkach całego świata.
Nissan GT-R z roku modelowego 2014 oferuje wyższy komfort jazdy, wyższą kulturę pracy podzespołów oraz wzorcowy poziom dopasowania elementów i wykończenia w stylu wielkiego „GT”, zapewniając zapierające dech w piersiach osiągi przy znakomitych właściwościach jezdnych. Pojęcie „wielowymiarowych osiągów” oznacza, że kierowca może w pełni wykorzystywać potencjał GT‑R w każdych warunkach: na krętych górskich drogach, na autostradzie, a także podczas jazdy po mieście.
Nissan GT‑R 2014 to nie tylko prestiżowa stylistyka nadwozia i wnętrza, ale także wyrafinowana przyjemność z jazdy. Japoński producent w pełni zrealizował w nim swoją koncepcję „ekscytujących innowacji”.
Modernizacja układów mechanicznych
Zawieszenie i podwozie
Dzięki znakomitej przyczepności opon GT‑R ma niesamowite przyspieszenie i niezwykłą skuteczność hamowania. Charakterystyka zawieszenia została dostrojona pod kątem ograniczenia zmienności obciążenia poszczególnych kół w celu poprawy stabilności i przyczepności.
Zoptymalizowane elektroniczne sterowanie zaworami amortyzatorów, a także zmodyfikowana charakterystyka sprężystości drążka stabilizacyjnego z przodu oraz zmodernizowane tuleje wahaczy zapewniają lepszy kontakt opon z nawierzchnią. Modyfikacja charakterystyki tych elementów pod kątem optymalnego wykorzystania skoku zawieszenia i lepszego trzymania się drogi ułatwia opanowanie pojazdu i pewne pokonywanie nierówności bez uszczerbku dla właściwości trakcyjnych.
Dalsze ograniczenie wibracji i hałasu pochodzącego od kontaktu z drogą przyczynia się do poprawy komfortu jazdy i sprzyja relaksowi za kierownicą. Dodatkowe korzyści to lepsza stabilność w jeździe na wprost, czyli mniej drobnych korekt kierownicą wymaganych do utrzymania właściwego toru jazdy na autostradzie.
Zmodernizowany GT-R jest wyposażony w ogumienie Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT, które zapewnia znakomite trzymanie się drogi i precyzyjne reakcje w każdych warunkach dzięki sztywniejszym bocznym ściankom, ulegającym mniejszej deformacji w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów. Z przodu zastosowano opony 255/40ZRF20(97Y), a z tyłu – 285/35ZRF20(100Y).
Charakterystykę hamulców dopasowano po kątem zapewnienia bardziej zdecydowanej i równomiernej reakcji przy typowych prędkościach. Dzięki temu płynne hamowanie jest bardziej intuicyjne i pewniejsze – zwłaszcza na mokrej nawierzchni.
Zmodyfikowany układ kierowniczy GT‑R pracuje lżej w trakcie manewrowania w mieście, zachowując jednocześnie wyjątkowo bezpośrednią charakterystykę w czasie szybkiej jazdy. Połączenie zestrojonego na nowo zawieszenia ze znakomicie dobraną charakterystyką układu kierowniczego daje pewność panowania nad pojazdem przy dużej prędkości.
Stylistyka nadwozia
Nissan GT‑R z roku modelowego 2014 utrzymuje pozycję jednego z najciekawszych supersamochodów na rynku. Znaczące modyfikacje kloszy świateł podkreślają wizualną atrakcyjność modelu. Klienci, którzy zwracają szczególną uwagę na ten aspekt, ucieszą się też z szerszej palety kolorów nadwozia do wyboru.
Nissan GT‑R 2014 ma nowe, wydajniejsze, dające intensywne światło wielodiodowe reflektory. Tworzą one także wyrazisty motyw świetlny, będący charakterystycznym elementem estetyki nadwozia. Dzięki unikatowej stylistyce GT‑R wyróżnia się wśród innych samochodów na drodze, zwłaszcza w nocy, a nowe reflektory zapewniają kierowcy jeszcze lepszą widoczność.
Nowe reflektory wyposażone są w układ adaptacyjny (AFS), który automatycznie dostosowuje kąt wiązki świetlnej do prędkości samochodu. Przy prędkościach autostradowych siłowniki sterujące optyką reflektorów kierują snop światła w taki sposób, aby oświetlić dłuższy odcinek drogi przed pojazdem. Cztery moduły diodowe generują intensywną wiązkę świateł drogowych oraz trzy osobne wiązki świateł mijania, skonfigurowane między innymi celem uzyskania dalszego zasięgu i szerszego kąta oświetlenia.
Z tyłu cztery wyraziste pierścienie tworzą spójne okrągłe elementy oświetleniowe, po których GT‑R jest łatwo rozpoznawalny dla innych posiadaczy i entuzjastów tego modelu.
Z chwilą włączenia silnika wszystkie światła zapalają się, dodając emocji procedurze uruchamiania pojazdu. Atrakcyjność wizualną podkreśla także nowy kolor nadwozia Gold Flake Red Pearl. Zgodnie z tym, co sugeruje jego angielska nazwa, w czerwonym lakierze zatopione są barwione na złoty kolor płatki szkła, które pod wpływem światła zewnętrznego nadają nadwoziu spektakularny i głęboki połysk.
Wnętrze
Jedną z trzech wersji kolorystycznych wnętrza jest nowa opcja wykończenia w kolorze kości słoniowej. Koło kierownicy pokryte jest przyjemną w dotyku skórą, zaś dekoracyjne szwy na skórzano-tekstylnej tapicerce foteli nadają wnętrzu prawdziwy klimat klasy GT, zachęcający do komfortowej podróży choćby przez cały kontynent.
Konstrukcja nadwozia
Starając się zrealizować ambitny cel pogodzenia doskonałych właściwości jezdnych przy dużych prędkościach z wysokim komfortem podróżowania, Nissan zwiększył precyzję wytwarzania i montażu elementów konstrukcyjnych nadwozia Nissana GT-R.
Każdy element został wykonany z materiałów dobranych pod kątem optymalnych parametrów: w hybrydowym nadwoziu precyzyjnie skonstruowanym z wielu materiałów wykorzystano stal, włókno węglowe oraz odlewy aluminiowe, aby uzyskać dużą sztywność i niewielką masę.
Sztywność konstrukcji nadwozia GT-R jest gwarancją precyzji działania zawieszenia, natomiast kultura pracy podzespołów przekłada się na wyjątkowo wysoki komfort w kabinie nawet przy dużej prędkości i podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.
Dzięki zoptymalizowanej izolacji i tuningowi akustycznemu nawet w samochodzie jadącym z dużą prędkością kierowca i pasażerowie mogą z przyjemnością wsłuchiwać się w sportowy pomruk silnika.
Jedną z opcji wyposażenia dodatkowego jest tylne skrzydło z włókna węglowego, przymocowane do wykonanej z tego samego materiału klapy bagażnika, która jest o połowę lżejsza od standardowej pokrywy.