Bez wątpienia dział rozwoju Audi pracuje pod dużą presją nad nową generacją sportowego modelu R8, który świat motoryzacyjny poznał po raz pierwszy siedem lat temu. Jednak podczas, gdy w Internecie pojawiają się pierwsze zdjęcia prototypu następcy Audi R8, który ma się pojawić na rynku na przełomie 2014 i 2015 roku, tuningowi eksperci z B&B Automobiltechnik poświęcili się udoskonaleniu topowej wersji aktualnej generacji R8, którą wprowadzono do sprzedaży rok temu.
B&B Automobiltechnik specjalizuje się w modyfikacjach modeli marki Volkswagen i Audi, więc ich propozycja jest bardzo konkretna. Audi R8 z silnikiem V10 w standardowej wersji generuje moc 550 KM i maksymalny moment obrotowy 540 Nm. Eksperci B&B Automobiltechnik proponują dla niego trzy warianty wzmocnienia. „Stage 1” powoduje wzrost mocy do 595 KM i maksymalnego momentu obrotowego do 560 Nm. „Stage 2” zwiększa moc do 610 KM, a maksymalny moment obrotowy do 570 Nm. Ostatni wariant, który nosi nazwę „BB R8 M20/3”, gwarantuje klientom firmy tuningowej moc 628 KM i maksymalny moment obrotowy 585 Nm, przy czym jednostka napędowa V10 zestawiona jest z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S-tronic. By dokonać takiej zmiany technicy z B&B Automobiltechnik modyfikują system zapłonu i wtrysku oraz układ dolotowy i montują nowy, wyczynowy układ wydechowy ze stali szlachetnej oraz specjalne filtry powietrza z włókna węglowego. Oczywiście trzeba także przeprogramować jednostkę kontrolną silnika. Nowy układ wydechowy może zostać zaopatrzony w system przepustnic kontrolowany za pomocą pilota i wpływający dodatnio na brzmienie końcówek rur wydechowych. Wymienione zostało także zawieszenie – nowy, wyczynowy komponent pozwala przybliżyć nadwozie do nawierzchni drogi o 20 do 40 mm.
Teraz kilka słów na temat osiągów. Ważące 1670 kg Audi po tuningu rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 3,2 sekundy, do 200 km/h w 9,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 328 km/h.
Jeśli chodzi o stronę wizualną, to Audi R8 V10 ma nowe obręcze z lekkich stopów o średnicy 20 cali i opony w rozmiarze 235/30R20 z przodu i 305/25R20 z tyłu.