MotoNews.pl

Porsche Cayenne Platinum Edition

04 grudnia 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Cayenne Platinum Edition

Porsche wprowadziło właśnie do rodziny modeli Cayenne specjalną serię o nazwie Platinum Edition. Porsche Cayenne i Cayenne Diesel w wersji Platinum Edition mają dodatkowe elementy wyposażenia, a w ramach wyposażenia standardowego oferują te komponenty, które w zwykłym Cayenne cieszą się największą popularnością wśród opcji. Z zewnątrz specjalny status modeli podkreśla lakier w kolorze Platinum Silver Metallic, a w kabinie eleganckie wnętrze stworzono dzięki dwukolorowym wykończeniom. Opcjonalnie można sobie zażyczyć białe nadwozie w odcieniu Carrara White Metallic.

Poszerzając listę wyposażeniową w Platinum Edition projektanci myśleli głównie o zwiększeniu wygody i bezpieczeństwa pasażerów. Dlatego specjalna edycja korzysta z 8-biegowej przekładni Tiptronic S, biskenonowych reflektorów i układu wspomagania Power Steering Plus oraz asystenta parkowania z przodu i z tyłu, a także system Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacyjnym, 7-calowym ekranem dotykowym i systemem audio wyposażonym w 11 głośników o łącznej mocy 235 wat. Automatyczne lusterka wewnętrzne zabezpieczające przed oślepieniem eliminują ryzyko oślepienia kierowcy przez samochody nadjeżdżające od tyłu, a przyciemnione szyby w tyle chronią prywatność pasażerów na tylnej kanapie.

Samochód porusza się na 19-calowych obręczach z lekkich stopów Cayenne Design II z kolorową obwódką.

We wnętrzu znajdziemy fotele obite tapicerką w kolorze czarnym i beżowym. Standardowo tapicerka tylko częściowo wykonana jest ze skóry, jednak na życzenie dostępny jest w 100% skórzany wariant. Dywaniki udekorowano logo Porsche i obszyto lamówką w kolorze beżowym. Na progach drzwiowych znajdują się nakładki z napisem „Platinum Edition”. Przy kierownicy SportDesign zamontowano manetki do zmiany biegów, a na zagłówkach foteli wytłoczono logo producenta.

Porsche Cayenne Platinum Edition oferuje moc 300 KM/220 kW. W połączeniu ze skrzynią Tiptronik S pojazd zużywa w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy ok. 9,9 l paliwa na 100 km. 3-litrowy silnik V6 w Cayenne Diesel Platinum Edition generuje natomiast 245 KM/180 kW i potrzebuje 7,2 litrów oleju napędowego na 100 km.

Zdjęcia: Porsche, opracowanie: BM