W czerwcu przyszłego roku w salonach sprzedaży na całym świecie pojawią się nowe modele Volvo S60 i V60 w limitowanej edycji Polestar. Będzie je można kupić m.in. w Kanadzie, Holandii, Japonii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA.
Specjalna seria bazuje na najnowszej generacji Volvo V60 i S60 i ma zapoczątkować produkcję poszerzonej gamy modeli Polestar. Od seryjnej wersji odróżnia ją szereg elementów:
- nadwozie usztywniono (sprężyny są o 80% sztywniejsze w porównaniu ze standardowym modelem S60 R-Design) i zamontowano w nim wyczynowe amortyzatory Öhlins. Pojazd porusza się na 20 calowych kołach Polestar,
- znacząco zmodyfikowano układ hamulcowy, wprowadzając do niego wentylowane tarcze przednie o średnicy 371 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo,
- subtelnie, lecz efektywnie przeprojektowano nadwozie, montując na nim przednie splittery, nowy spojler i dyfuzor w tyle i optymalizując przepływ powietrza pod samochodem,
- 6-cylindrowy, turbodoładowany silnik T6 także został mocno przebudowany – ma nowy system twin-scroll turbo, intercooler i generuje moc 350 KM/257 kW przy 5700 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Spaliny wydostają się przez nowy układ wydechowy ze stali szlachetnej.
- jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną z nowym systemem manetek do zmiany biegów oraz napędem na wszystkie koła Haldex stworzonym przez Polestar. Volvo S60 Polestar rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 4,9 sekundy, do 200 km/h w 17,7 sekundy i osiąga (ograniczoną elektronicznie) prędkość 250 km/h.
- wnętrze kabiny przeprojektowano, dodają nowe detale, materiały wykończeniowe i kolory.
Zdjęcia: Volvo