MotoNews.pl

Nowe BMW X3

10 lutego 2014

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
BMW- X3 13

W roku 2003 BMW, wypuszczając na rynek model X3, stworzyło nowy segment: SAV (Sports Activity Vehicle). Tym samym już od ponad dziesięciu lat BMW X3, które znalazło ponad milion nabywców, jest wzorcem sportowej dynamiki, atmosfery premium i niezawodności oraz zwinności w połączeniu z niskim zużyciem paliwa i niską emisją spalin. A druga generacja odnoszącego sukcesy BMW X3 od 2010 r. imponuje również największymi rozmiarami kabiny i bagażnika, a także najwyższą wszechstronnością w klasie.

Dzięki nowemu BMW X3 (spalanie: 8,3-4,7 l/100 km, emisja CO2: 193-124 g/km) wiodąca pozycja w segmencie uzyskuje nowe potwierdzenia, a przewaga nad rywalami – rośnie. Dwa potężne, ale jeszcze bardziej ekonomiczne silniki wysokoprężne nowej generacji zapewniają jeszcze lepszą dynamikę i redukują emisję szkodliwych substancji. Design nadwozia i wnętrza nowego BMW X3 zostały zmienione optycznie, podniesiono także praktyczną funkcjonalność auta, wprowadzając rozwiązania detali odpowiadające życzeniom klientów.

Dynamiczny wygląd i ekskluzywna atmosfera
Nowe BMW X3 nabrało jeszcze bardziej wyrazistego wyglądu dzięki zmodyfikowanym podwójnym reflektorom głównym (na życzenie w technologii LED), mocniej narysowanemu grillowi („nerkom”), nowym zderzakom z przodu i z tyłu oraz lusterkom bocznym ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Typowe szczegóły designu BMW są teraz jeszcze bardziej uwydatnione. Także wnętrze auta charakteryzuje się najwyższą jakością i ekskluzywną atmosferą. Chromowe aplikacje, konsola środkowa z klimatyzacją automatyczną, wykończoną opcjonalnie w lśniącej optyce Black Panel, a także uchwyt na napoje z zasuwaną pokrywą w konsoli środkowej podkreślają charakter premium. Nowe lakiery, obicia, listwy wykończeniowe i koła aluminiowe umożliwiają jeszcze większy zakres indywidualizacji. Dzięki nowemu pakietowi specyfikacyjnemu xLine można jeszcze bardziej podkreślić muskularność i dynamiczny charakter SAV-a. Także i tak wysoką funkcjonalność BMW X3 można powiększyć dzięki inteligentnemu bezdotykowemu systemowi otwierania tylnej klapy Smart Opener, a także pakietowi schowków.

Światowa premiera nowego turbodiesla 2.0 o mocy 140 kW/190 KM
Od chwili wejścia na rynek nowe BMW X3 można będzie zamówić z jednym z trzech turbodiesli lub czterech silników benzynowych, rozwijających moce od 110 kW/150 KM aż po 230 kW/313 KM. Supernowoczesne jednostki napędowe wyposażone są w technologię TwinPower Turbo, co gwarantuje znakomite osiągi przy niskim zużyciu paliwa – i wszystkie spełniają normę emisji spalin EU6. Moc modelu X3 xDrive20d wzrasta ze 135 kW/184 KM do 140 kW/190 KM, a jego parametry wynoszą obecnie (miasto/trasa/średnio) 5,8-5,4*/5,1-4,8*/5,4-5,0* l/100 km przy emisji średniej 141-131 g/km, przy czym w wersji ze skrzynią automatyczną spalanie zmniejszyło się w porównaniu z poprzednikiem o 7,1%. Tym samym nowe BMW X3 xDrive20d, w którym nowy silnik świętuje światową premierę, osiąga najlepsze wyniki w klasie. Podobnie jest z nowym BMW X3 sDrive18d (110 kW/150 KM, spalanie 5,8-5,4/4,7-4,3/5,1-4,7 l/100 km, emisja 134-124 g/km) z klasycznym napędem na tylną oś i z manualną 6-stopniową skrzynią biegów. Najlepsze w swoich segmentach są również BMW X3 xDrive28i o mocy 180 kW/245 KM (9,3-9,1/6,3-6,2/7,4-7,3 l/100 km, 172-169 g/km) oraz BMW X3 xDrive35i o mocy 225 kW/306 KM (10,7/6,9/8,3 l/100 km, 193 g/km).

BMW EfficientDynamics: radość z jazdy i niskie zużycie paliwa
Innowacyjny pakiet technologiczny BMW EfficientDynamics obejmuje w nowym BMW X3 funkcję Auto Start Stop, funkcję żeglowania (wybieg z odłączeniem hamowania silnikiem), odzysk energii hamowania i agregaty pomocnicze o napędzie dołączanym tylko w razie potrzeby, dzięki czemu model ten charakteryzuje się najniższymi w segmencie wartościami zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji. Z wykorzystaniem opon o obniżonych oporach toczenia 4. generacji możliwe okazało się obniżenie wartości emisji o kolejne 7 g/km.

BMW ConnectedDrive: wsparcie kierowcy i multimedia
W nowym BMW X3 widać, jak konsekwentnie BMW rozwija wizję inteligentnego połączenia kierowcy i samochodu ze światem zewnętrznym. Do najważniejszych nowości w systemie ConnectedDrive zastosowanym w nowym BMW X3 należą np. sterownik iDrive zintegrowany z gładzikiem (touch pad na wierzchu pokrętła), co pozwala wprowadzać w najłatwiejszy sposób litery i cyfry za pomocą palca, asystent parkowania, pełnokolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up Display, nieoślepiający system głównych lamp dalekosiężnych oraz Driver Assistent Plus, obejmujący m.in. ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go oraz ochroną pieszych.

Ponadto system ConnectedDrive zapewnia dopływ informacji drogowych w czasie rzeczywistym (RTTI), usługę Consierge oraz inteligentne wzywanie pomocy. A dzięki funkcji Apps można pozostawać w stałym kontakcie z takimi serwisami sieciowymi, jak Facebook, Twitter i wiele innych.

Zdjęcia: BMW