Lucas Ordonez, który dwukrotnie ukończył na podium 24‑godzinny wyścig Le Mans w kategorii LM P2, a wcześniej wygrał pierwszą edycję Nissan PlayStation GT Academy, jest pierwszym potwierdzonym kierowcą wyścigowym, który poprowadzi rewolucyjny prototyp Nissana – ZEOD RC.
Nissan ZEOD RC, zgłoszony do tegorocznego 24‑godzinnego wyścigu Le Mans, będzie pierwszym samochodem zdolnym do pokonania pełnego okrążenia (13,6 km) słynnego toru tylko na zasilaniu prądem.
Samochód jest wyposażony w silniki elektryczne oraz w niezwykły 3‑cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, który przy pojemności 1,5 litra i masie własnej 44 kg wytwarza moc 400 KM.
ZEOD RC będzie reprezentował kategorię „Garage 56″, zarezerwowaną przez Automobile Club de l’Ouest dla pojazdów wyposażonych w nowe i innowacyjne technologie debiutujące w tej klasycznej francuskiej imprezie wytrzymałościowej.
Na każdy zbiornik paliwa zużytego przez ZEOD RC podczas wyścigu w Le Mans przypadnie dodatkowe okrążenie, które pojazd przejedzie wyłącznie na zasilaniu energią elektryczną. W trakcie jazdy na benzynie akumulator samochodu będzie doładowywany energią pochodzącą z układu hamowania regeneracyjnego, w którym ciepło wytwarzane przez hamulce z włókna węglowego jest zamieniane na prąd elektryczny.
Projekt ten stanowi preludium do planowanego startu Nissana w klasie LM P1 w 24‑godzinnym wyścigu Le Mans oraz w Wytrzymałościowych Mistrzostwach Świata FIA w 2015 roku.
Ordonez wygrał pierwszą edycję Nissan PlayStation GT Academy w 2008 roku, a w 24‑godzinnym wyścigu Le Mans zadebiutował w 2011 roku. Startując trzykrotnie w słynnej francuskiej imprezie wytrzymałościowej aż dwa razy ukończył ją na podium w klasie LM P2. Hiszpański kierowca zdobył także tytuły mistrzowskie w Międzykontynentalnym Pucharze Le Mans w klasie LM P2 w 2011 roku oraz w ubiegłorocznej serii Blancpain Endurance.
Niedawno pokonał też czterech innych zwycięzców GT Academy startujących w tej samej klasie w 24‑godzinnym wyścigu w Dubaju. Ordóñez był wcześniej kierowcą testowym w projekcie ZEOD RC, a teraz awansował do roli kierowcy wyścigowego.
„Od czasu wygranej w pierwszej edycji GT Academy Lucas wykazał się niezwykłym talentem i umiejętnością szybkiej jazdy w rożnych pojazdach Nissana – LM P2, GT3, GT4, Super GT, a nawet w klasie V8 Supercar. To właśnie jego wszechstronność skłoniła nas do powierzenia mu roli pierwszego kierowcy wyścigowego, który poprowadzi Nissana ZEOD RC” – powiedział Darren Cox, globalny dyrektor ds. sportu samochodowego w firmie Nissan.
„ZEOD RC to unikatowy i niekonwencjonalny samochód. Każdy, kto ma go prowadzić, musi przygotować się na zupełnie nowe doznania. Nasi trzej kierowcy, którzy wezmą udział w Le Mans, muszą być wszechstronni i chętni do nauki”.
„To będzie zupełnie inne doświadczenie, ale także okazja, by wziąć udział w czymś bardzo szczególnym – w projekcie, który jest wyjątkowo ważny nie tylko dla samego Nissana, ale i dla całej branży motoryzacyjnej”.