Honda poinformowała o gamie samochodów, którą zaprezentuje podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Na stoisku japońskiego producenta pojawi się Honda Civic Type R, świętująca swoją światową premierę oraz Honda FCEV Concept z ogniwami paliwowymi, która debiutuje w Europie. Oprócz tego, producent pokaże układ napędowy nowego modelu NSX oraz Hondę Civic WTCC 2014.
Samochód wyścigowy przeznaczony na publiczne drogi – Civic Type R Concept
Najważniejszym wydarzeniem zaplanowanym przez Hondę na targi genewskie będzie światowa premiera modelu Civic Type R Concept, demonstrującego kierunek stylizacji nadwozia produkcyjnej wersji tego auta, które wejdzie do sprzedaży w 2015 roku. Nazwane przez projektantów „samochodem wyścigowym przeznaczonym na publiczne drogi” – za sprawą ekspresyjnego i eleganckiego designu -odzwierciedla ono dynamiczne osiągi, z których słyną modele Hondy oznaczone symbolem „Type R”.
Lider zaawansowanych technologii – FCEV Concept
Podczas salonu w Genewie swoją europejską premierę będzie świętowała Honda FCEV Concept, potwierdzając tym samym pozycję japońskiego producenta, jako lidera w opracowywaniu zaawansowanych technologii. Niezwykle atrakcyjna i aerodynamiczna stylistyka auta koncepcyjnego to prawdopodobny kierunek stylizacji następnej generacji Hondy z ogniwami paliwowymi. Debiut tego modelu na rynkach USA i Japonii przewidziany jest na rok 2015, a następnie samochód ma trafić do Europy.
Ewolucja – Honda NSX
Na genewskim stoisku Hondy znajdzie się również układ napędowy nowego supersamochodu NSX. Pojazd wyposażono w usytuowany wzdłużnie silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem podwójnego turbodoładowania, sprzężony z innowacyjnym, trzysilnikowym układem hybrydowym Sport Hybrid SH-AWD® (ang. Super Handling All Wheel Drive™).
Wyścigowy duch – Civic WTCC w barwach na rok 2014
Honda – zdobywca tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji konstruktorów w wyścigach WTCC w sezonie 2013 – zaprezentuje w Genewie model Civic WTCC w barwach na rok 2014. Na wystawie znajdzie się również bolid RA271, który wziął udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1 w 1964 roku, debiutując podczas Grand Prix Niemiec na torze Nurburgring, a także turbodoładowany silnik RA168E, który zdominował serię F1 w 1988 roku.