Po odnowieniu swojej oferty w segmentach B i C, Peugeot prezentuje nowy samochód miejski. Kompaktowy i naturalnie przystosowany do poruszania się w mieście nowy Peugeot 108 zwraca uwagę swoją klasą i dynamicznym designem. Każdy nowy Peugeot 108 odzwierciedla osobowość swego właściciela; o nowy model oferuje klientowi możliwość samodzielnego wykreowania swojego samochodu : nadwozie zamknięte lub otwarte, indywidualny wystrój, kolorystyka wnętrza, liczba drzwi, kolor nadwozia….
Dzięki połączeniu z siecią ekran dotykowy nowego Peugeota 108 staje się odbiciem smarftona jego użytkownika. Jest wyposażony w funkcję Mirror Screen obejmującą nowe protokoły komunikacji MirrorLink oraz AppInCar. Samo wyposażenie samochodu obejmuje elementy typowe do tej pory dla reprezentantów wyższych segmentów, takie jak: kamera cofania, automatycznie sterowana klimatyzacja, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu.
W nowoczesnym i pomysłowym Peugeocie 108 nie zapomniano o najważniejszych zaletach aut tego segmentu. Dzięki swej zwrotności i kompaktowym wymiarom zewnętrznym czuje się w mieście jak ryba w wodzie, a 3-cylindrowe, oszczędne silniki są wyjątkowo ekonomiczne w użytkowaniu.
Peugeot 108 do wyboru: w wersji hatchback i wersji TOP! bez dachu
Nowy samochód miejski marki występuje w dwóch odmianach nadwozia: jako hatchback i kabriolet o nomenklaturze 108 TOP !Szeroka oferta nadwoziowa proponuje wersje 3- i 5-drzwiowe i atrakcyjny wachlarz lakierów oraz wykończenia. Klient może wybierać od awangardowego zestawienia koloru Czerwonego Purple z motywem mieniącego się diamentu, czy dwubarwne nadwozie łączące kolor Czerwony Purple z Szarym Gallium w górnej części. Może też postawić na elegancję i Biały Lipizan z wzorem kwiatowym.
Peugeot 108 został stworzony do miasta. Okazały przód samochodu podkreślony grillem z obszernym wlotem powietrza daje poczucie bezpieczeństwa i wrażenie solidności. Całości dopełniają nowoczesne reflektory wykończone czarnymi i chromowanymi detalami, które dodają Peugeotowi 108 drapieżności. W ich górnej części umieszczono listwę świateł diodowych. Technologia LED została również wykorzystana w światłach dziennych umieszczonych w solidnej obudowie świateł przeciwmgłowych.
Z profilu, kompaktowe wymiary nadwozia są dodatkowo podkreślone skróconym do minimum zwisem przednim i tylnym. Dostęp do kabiny ułatwiają obszerne drzwi. Dynamiczny charakter samochodu eksponuje dodatkowo chromowana listwa ciągnąca się od przedniego błotnika i pod szybami.
Zachodzące częściowo na boki samochodu światła stanowią płynne przejście do tyłu nadwozia. Zapewniają wszystkie funkcje, w tym światło przeciwmgielne i cofania. Zastosowany w nich efekt 3D daje charakterystyczny dla Marki kształt potrójnego pazura. Wraz z wyraźnie zarysowanym zderzakiem podkreślają wrażenie stabilności. Duża i praktyczna tylna klapa bagażnika sięga od dachowego spojlera, aż do dolnego progu.
Wysoki standard wyposażenia dotyczy również wnętrza samochodu. Zaprojektowano je z myślą o intuicyjnym użytkowaniu.
Bezpośrednio przed oczami kierowcy pojawiają się najważniejsze informacje umożliwiające szybki odczyt. Zespół zegarów jest umieszczony w obudowie kolumny kierownicy z regulacją wysokości. Osłona przeciwsłoneczna nad zegarami zapewnia odczyt parametrów w każdych warunkach oświetlenia zewnętrznego. Wśród nich znajduje się analogowy prędkościomierz i ekran LCD rozmieszczone centralnie. Po obu ich stronach usytuowany jest obrotomierz oraz wskaźnik zmiany biegów.
Kierowca, siedzący wygodnie w fotelu z regulacją wysokości, może bez trudu sięgnąć do różnych elementów sterujących. Jedną ręką obsługuje wyposażenie zgrupowane na konsoli centralnej: duży ekran dotykowy o przekątnej 7”, przycisk uruchamiania silnika, automatycznej klimatyzacji. Pod kierownicą znajduje się intuicyjnie umieszczony przycisk ogranicznika prędkości, a otwarcie pokrywy wlewu paliwa, elektryczna regulacja i ogrzewanie lusterek wstecznych są łatwo dostępne na desce rozdzielczej. W intuicyjny sposób ręka kierowcy sięga też do przełączników elektrycznie sterowanych szyb przednich umieszczonych na drzwiach po jego stronie.
Natomiast gdy kierowca uniesie rękę, trafi na włącznik elektrycznego odsuwania dachu, o wymiarach 80 cm szerokości i 76 cm długości. Ponadto możliwe jest zatrzymanie rozsuwania w każdej pozycji. Specjalny spojler tłumiący szum powietrza w kabinie rozkłada się automatycznie podczas rozsuwania dachu.
Personalizacja
Peugeot 108 wyróżnia się nie tylko swoim stylem. Model oferuje bogate możliwości zestawiania różnych elementów wyposażenia do wyboru. Decydując się na wersję Peugeota 108 TOP! klient wybiera kolor maski. Czarna, szara, czy Czerwona Purple ? Decyzja zależy od upodobań i koloru całego nadwozia. Spośród ośmiu oferowanych lakierów, dwa są proponowane wyłącznie w tym samochodzie : Aïkinite, barwa złocistej miedzi oraz Czerwony Purple, niepowtarzalny fioletowy. Oferowane wyłącznie w nadwoziu 3-drzwiowym dwubarwny lakier występuje w dwóch zestawieniach: Czerwony Purple i Szary Gallium lub Biały Lipizan i Aïkinite.
Po dokonaniu tego pierwszego kroku, klient może pójść dalej i komponować swojego PEUGEOT 108 dobierając jedną z siedmiu tematycznych ofert personalizacji i jedno z trzech dostępnych zestawień kolorystyki wnętrza. Tematyczna oferta personalizacji obejmuje naklejki zewnętrzne, nakładki na obudowy lusterek wstecznych, naklejki do wnętrza kabiny, dywaniki, obudowy kluczyków (mechanicznych, z włącznikiem centralnego zamka, karty ADML), natomiast trzy kolorystyki wnętrza określają barwy elementów ozdobnych na desce rozdzielczej i konsoli centralnej.
Trzy spośród siedmiu tematycznych ofert personalizacji nawiązują do klasycznych deseni tkanin. Temat Dressy odtwarza ponadczasowy deseń pepitki z efektem 3D uzyskanym dzięki kontrastowi między bardzo wyraźnie zarysowanymi motywami. Temat Dual nawiązuje do deseniu haftu. Występujący wyłącznie w dwubarwnym PEUGEOT 108, motyw ten zaznacza granicę między dwiema barwami lakieru na nadwoziu. Natomiast w temacie Kilt wykorzystano wzór szkockiej kraty.
Temat Diamond w stylu glamour zestawia powierzchnie matowe z błyszczącymi. W ten sposób tworzy się efekt przestrzeni i ruchu ogarniający nadwozie. Nowoczesny kod kreskowy użyty w temacie Barcode daje ciekawą grę kolorów.
Elementy wykorzystane w temacie Sport tworzą sportową wizję miejskiego samochodu. Maska i tylne błotniki pokryte są wzorem szachownicy. W kabinie znajdziemy czarną, błyszczącą obudowę lusterka wstecznego z czerwonym wykończeniem, a także specjalny wzór dywaników.
W bezpretensjonalnych wzorach Tattoo dominują jakby metalowe kwiaty. Ich rysunek tworzą ostre, nerwowo stawiane kreski.
W wystroju wnętrza Porcelaine, ozdobne elementy deski rozdzielczej i konsoli centralnej pokryte są białym, matowym lakierem. Kolorystyka Aïkinite łączy barwę Aïkinite na desce rozdzielczej z błyszczącą czernią konsoli centralnej. Natomiast Porcelaine Aïkinite zestawia biały mat deski rozdzielczej z barwą złocistej miedzi Aïkinite na konsoli centralnej.
Ponadto Peugeot 108 proponuje wybór pięciu tapicerek. Tkanina Curitiba jest oferowana wyłącznie w wersji Access. W wersjach wyposażenia Active i Allure, w PEUGEOT 108 o nadwoziu zamkniętym zobaczymy tapicerkę z tkaniny Carolight w stylizowaną szkocką kratę, zaś w kabriolecie Peugeot 108 TOP! tapicerkę z tkaniny Rayura Aïkinite. Tapicerka skórzana oferowana wyłącznie w wyposażeniu Allure jest dostępna w obu rodzajach nadwozia.
Nowy Peugeot 108 łączy się ze smartfonem
Peugeot 108 wprowadza samochód miejski w nową erę technologii oferując duży ekran dotykowy usytuowany centralnie na desce rozdzielczej. Dostępny w opcji w wersji Active i w standardzie w wersji Allure, ekran o przekątnej 7” tworzy nowy rodzaj relacji między samochodem a kierowcą. Pełni rolę interfejsu radia, komputera pokładowego oraz umożliwia regulację parametrów samochodu, ale też wykracza znacznie poza te funkcje!
Smartfon to urządzenie o zdecydowanie osobistym charakterze, bez którego nie potrafimy się dziś obejść. Teraz można z niego korzystać również w samochodzie. Użytkownik może go podłączyć na dwa sposoby: przez Bluetooth®, aby korzystać z telefonu i słuchać muzyki lub poprzez Mirror Screen, który pozwala na korzystanie z aplikacji dostosowanych do użycia w samochodzie. Funkcję Mirror Screen obsługuje się dzięki technologii MirrorLinkTM w przypadku telefonów z systemem Androïd, RIM i Windows, poprzez AppInCar w telefonach z systemem iOs.
Dzięki Mirror Screen ekran dotykowy PEUGEOT 108 staje się odbiciem kompatybilnego telefonu połączonego z systemem. Kierowca obsługuje swój smartfon za pomocą ekranu dotykowego samochodu : każde działanie wykonane na tym interfejsie powoduje reakcję smartfona. Zależnie od modelu telefonu, aplikacje mogą być również sterowane głosem dzięki systemowi rozpoznawania mowy.
Z oczywistych względów bezpieczeństwa, dostęp do aplikacji jest uzależniony od sytuacji, w jakiej znajduje się samochód. W czasie jazdy kierowca może korzystać z aplikacji przydatnych w czasie prowadzenia samochodu, jak na przykład nawigacja, czy informacje lub PEUGEOT Music, radio internetowe Marki uruchomione przy okazji debiutu rynkowego tego modelu.
Codzienność nabiera nowych barw w nowym Peugeocie 108
Mierzący 3,47 m długości i 1,62 m szerokości PEUGEOT 108 jest mistrzem pod względem kompaktowych wymiarów i wyraźnie wyróżnia się w ruchu miejskim. Krótki zwis przedni i tylny oraz promień skrętu wynoszący tylko 4,80 m umożliwiają bezproblemowe omijanie wszelkich przeszkód. Tego rodzaju konstrukcja nadwozia pozwala na maksymalne przesunięcie do przodu miejsca kierowcy zapewniając w ten sposób doskonałą widoczność.
Podczas załadunku bagażnika, Peugeot 108 odkrywa jeden ze swych licznych atutów. Karta bezkluczykowego dostępu i uruchomienia pojazdu (ADML) pozwala na otwarcie zamków drzwi, odblokowanie i uchylenie tylnej klapy po jednym wciśnięciu przycisku.
Przy otwarciu tylnej klapy, tylna półka składa się automatycznie na tylnej szybie odsłaniając obszerny jak na tę kategorię pojazdów, bagażnik: 196 litrów z zestawem naprawczym do opon, 180 litrów z kołem zapasowym. Niski próg usytuowany na wysokości 77 cm, a także 1 m szerokości między nadkolami ułatwiają załadunek bagaży. Objętość bagażnika można zwiększyć do 750 litrów po złożeniu oparć tylnej ławki, dzielonych w proporcji 50/50 W tym celu wystarczy pociągnąć dwa uchwyty dostępne z zewnątrz. W kabinie użytkownicy PEUGEOT 108 mają do dyspozycji liczne schowki i kieszenie. Zamykany schowek w desce rozdzielczej może pomieścić 1-litrową butelkę, a kieszenie w drzwiach butelkę o pojemności 50cl.
Regulacja wysokości kierownicy i fotela pozwala na szybkie ustawienie wygodnej pozycji za kierownicą. Przy uruchamianiu silnika, karta ADML pokaże co potrafi – wystarczy wciśnięcie przycisku na konsoli centralnej, a silnik zacznie pracować. Kierowca może skupić się na prowadzeniu samochodu dzięki ogranicznikowi prędkości i systemowi automatycznego włączania świateł. A po włączeniu wstecznego biegu kamera cofania pokaże na ekranie dotykowym to, co znajduje się za samochodem. W połączeniu z kompaktowymi wymiarami PEUGEOT 108 urządzenie to znacznie ułatwia i podnosi bezpieczeństwo manewrów.
Pasażerowie i kierowca są chronieni w każdych okolicznościach – standardowe wyposażenie obejmuje sześć poduszek powietrznych: dwie czołowe (możliwość wyłączenia poduszki powietrznej pasażera), dwie boczne z przodu, dwie kurtyny powietrzne chroniące miejsca z przodu i z tyłu. Ponadto, dla zabezpieczenia dzieci, oba miejsca z tyłu są wyposażone w mocowania IsoFix.
Każdy znajdzie silnik dla siebie
Oferta silników składa się z czterech 3-cylindrowych jednostek napędowych o doskonałych osiągach:
- 1.0 e-VTi 68 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 88g CO2,/km,
- 1.0 VTi 68 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 95g CO2,/km,
- 1.0 VTi 68 ETG5, 97g CO2,/km,
- Nowy silnik PureTech 1.2 VTi 82 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 99g CO2,/km.
Korzystając z niewielkiej masy samochodu PEUGEOT 108 (840 kg w najlżejszej wersji), silniki te zapewniają wysoki komfort jazdy, a jednocześnie znakomite właściwości jezdne. W układzie jezdnym zastosowano przednie zawieszenie typu pseudo McPherson oraz tylną belkę odkształcalną wykonaną z profilowanej rury. W porównaniu do takiej samej belki wykonanej z tłoczonej blachy, rozwiązanie to przyczynia się do poprawy precyzji prowadzenia samochodu i zmniejsza jego masę.
Pewne i przewidywalne zachowanie na drodze
PEUGEOT 108 jest bardzo poręczny w prowadzeniu. Ma na to wpływ niewielka masa (od 840 kg), elektryczne wspomaganie kierownicy i doskonała praca układu jezdnego. Już pierwsza jazda PEUGEOT 108 daje poczucie bezpieczeństwa i zaufania dzięki stabilnemu zachowaniu na drodze w każdych okolicznościach.
Rozstaw kół wynosi 1425mm z przodu i 1420mm z tyłu. W ofercie znajdują się dwa rozmiary opon 165/65 R14 lub 165/60 R15, o bardzo niskim oporze toczenia wpisujące się w ekonomiczny charakter użytkowania samochodu. Ciśnienie w ogumieniu jest stale kontrolowane dzięki systemowi pośredniego wykrywania niskiego ciśnienia w oponach.
Układ hamulcowy jest seryjnie wyposażony w ABS, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, system wspomagania nagłego hamowania, odłączany system ESP. Samochód posiada z przodu wentylowane hamulce tarczowe o średnicy 247mm, a z tyłu – hamulce bębnowe o średnicy 200mm.
Zalety jezdne PEUGEOT 108 są powodem satysfakcji dla kierowcy : precyzyjna reakcja samochodu na każdy ruch kierownicy, stabilne zachowanie w czasie hamowania na prostej i w zakręcie, elektryczne wspomaganie kierownicy pracujące lekko w mieście i szybko reagujące na trasie.
Nawet na postoju PEUGEOT 108 ułatwia życie swemu użytkownikowi; wszystkie silniki wyposażone są w układ wspomagania ruszania na wzniesieniu. System ten przez krótką chwilę utrzymuje samochód z włączonym hamulcem, by dać czas kierowcy na przeniesienie nogi z pedału hamulca na pedał gazu.
Nowy Peugeot 108 daje klientowi pewność, że wybrał samochód, który zmieni jego codzienność. Rekordowo małe wymiary nadwozia i zwrotność znakomicie ułatwiają jazdę po mieście. Poza miastem, przyjemność użytkowania zapewnia bagażnik o objętości 196 litrów oraz dynamiczne, a zarazem stabilne zachowanie na drodze. W kabinie, kierowca doceni wyposażenie z wyższych segmentów rynku: Mirror Link, kamera cofania, bezkluczykowy system dostępu i rozruchu pojazdu.