Citroen chce za wszelką cenę przedłużyć życie rynkowe modelu C5 obecnej generacji, który zadebiutował siedem lat temu. W tym celu francuska firma opracowała nową odmianę CrossTourer – jej oficjalna prezentacja nastąpi podczas tegorocznych targów w Genewie.
Nowa wersja CrossTourer ma przyciągnąć klientów szukających wszechstronnego samochodu, któremu nie będą straszne wysokie krawężniki zatłoczonych miast. Z zewnątrz auto charakteryzuje terenowy „look” uzyskany za sprawą przedłużeń nadkoli i belek dachowych. Ich szary matowy kolor harmonizuje z odcieniem diamentowanych obręczy kół (18-calowych), chromowanych lusterek bocznych i płyt ochronnych w kolorze szczotkowanego aluminium na zderzakach z przodu i z tyłu. W trosce o komfort użytkowników C5 CrossTourer wyposażony jest również w wykończony skórzaną tapicerką fotel kierowcy z funkcją masażu i elektryczną regulacją lędźwiową.
Tym zabiegom stylistycznym towarzyszy zwiększony o 15 mm prześwit, utrzymywany do prędkości 70 km/h w wersjach z zawieszeniem Hydractive III+. Ta opracowana przez Citroena technologia steruje prześwitem w czasie rzeczywistym, aby pozostał on niezmienny niezależnie od obciążenia samochodu. Zawieszenie dostosowuje poziom sztywności i amortyzacji do prędkości jazdy i stanu nawierzchni, zapewniając optymalny komfort jazdy i stabilność w każdej sytuacji. Automatyczne zmniejszenie prześwitu przy dużej prędkości poprawia aerodynamikę auta. Przy umiarkowanej prędkości C5 CrossTourer korzysta z dwóch wysokości prześwitu (+ 6 cm do 10 km/h i + 4 cm do 40 km/h), ułatwiając pokonywanie trudnego terenu z niewielką prędkością. Zmienny prześwit pomaga również przy załadunku dzięki możliwości zmniejszenia lub zwiększenia wysokości progu bagażnika.
Na drodze kierowcę wspiera również inteligentny system kontroli trakcji, który zwiększa skuteczność przeniesienia napędu na nawierzchni pokrytej śniegiem lub błotem. Oprócz tego w wyposażeniu znalazł się system nawigacji eMyWay współpracujący z kamerą cofania.
Citroen C5 CrossTourer będzie dostępny już wkrótce także na polskim rynku.