MotoNews.pl

Światowa premiera: Volkswagen Multivan Alltrack

04 marca 2014

Multivan Alltrack 7

Niezależność to podstawa wolności. Volkswagen Multivan Alltrack jest tego najlepszym przykładem, jest bowiem doskonale przygotowany do wszystkich dróg i wszelkich zadań. Dowiezie do portu przyczepę z łodzią, w mieście jest przestronnym, niezawodnym partnerem, z eleganckim wyglądem będzie doskonale prezentować się przed operą, a jego duże wnętrze pomieści wszystkie zakupy. Dzięki napędowi na wszystkie koła 4MOTION i wyposażeniu offroad, będzie tak samo bezpiecznie pokonywać zarówno kręte drogi, jak i bezdroża.

Multivan Alltrack – nazwa mówi sama za siebie. To samochód na wszystkie trasy. A przede wszystkim: Multivan. Jego wszechstronność jest już legendarna. To ona i liczne przemyślane rozwiązania gwarantują, że żadne zadania ani żaden bagaż nie będą dla niego problemem.

19-calowe obręcze kół, precyzyjnie dopracowane detale nadwozia pokrytego perłowym lakierem Mondstein oraz szlachetne wnętrze wyróżniają stylistykę Multivana Alltrack od innych modeli pełniących wyłącznie funkcje użytkowe.

Masywne, szare zderzaki z osłoną podwozia w kolorze matowego srebra stanowią kontrast dla eleganckiego koloru nadwozia, podobnie jak poszerzone nadkola, boczne listwy ochronne i osłona krawędzi bagażnika. To pozorne przeciwieństwo jest efektem zamierzonym i świadczy o przynależności Multivana Alltrack do dwóch światów: wygodnych dróg i bezdroży. Koncepcja ta jest konsekwentnie realizowana także we wnętrzu, w którym znajdziemy zarówno wysokiej jakości, wytrzymałe materiały o wysokim stopniu funkcjonalności, jak i niepowtarzalny urok światowego globtrotera.

Atrakcyjnie przeszyte, szaro-niebieskie siedzenia z wysokiej jakości naturalnej skóry firmy Poltrona Frau tworzą kontrast dla ciemnobrązowej, wykonanej w technice „vinterio” podłogi z naturalnego drewna. Szeroka listwa pod oknami, otoczona aluminium, jest również wykonana z tego materiału. Listwa poprowadzona jest na wysokości dolnej krawędzi okien aż do kokpitu i tworzy optyczne połączenia dla centralnie umieszczonego systemu Infotainment. Funkcjami systemu można sterować przy użyciu 8-calowego ekranu multi-touch.

Za doskonałe nagłośnienie odpowiada zestaw Dynaudio Surround Sound z głośnikiem centralnym.

Nadzwyczajną zmienność wnętrza umożliwia system szyn w podłodze. Oprócz przesuwanych pojedynczych foteli pozwala on na stabilne zamontowanie w Multivanie Alltrack przenośnego modułu kuchennego, zarówno z lewej strony jak i za przednimi fotelami, poprzecznie do kierunku jazdy. Ten łatwy do zamontowania i wymontowania moduł obejmuje lodówkę, kuchenkę gazową i zlewozmywak ze zbiornikiem wody. Można go wyjąć i używać także poza samochodem lub zostawić w garażu, jeżeli nie będzie potrzebny podczas najbliższego wyjazdu.

Multivan Alltrack czuje się jak w domu także poza utwardzonymi drogami. Moc generowana jest przez silnik 2.0 TDI (132 kW/180 KM) i przekazywana na koła przez sprzęgło Haldex, wbudowane przed tylną osią. Kąt natarcia wynosi 21o, kąt zejścia 15o. Z masywnymi, 19-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich Multivan Alltrack jest przygotowany do wszystkich, nawet najtrudniejszych zadań.

Multivanem Alltrack Volkswagen Samochody Użytkowe udowadnia ogromny potencjał klasyka z Hanoweru. Multivan „stworzył” oddzielny segment i jest wzorcem dla swojej klasy. Połączenie niezawodnej jakości, efektywności, wszechstronności oraz ponadklasowego wyglądu to cechy, które doceniają klienci mikrobusów VW. I to od ponad sześćdziesięciu lat. Studyjny model ma także podkreślić wieloletnie kompetencje marki Volkswagen Samochody Użytkowe w dziedzinie napędu na wszystkie koła. Początek dał przed 29 laty Transporter trzeciej generacji, jako samochód osobowy oraz użytkowy. Od pięciu lat Caddy 4MOTION jest liderem w swojej klasie. Pickup Amarok od 2010 roku wyznacza standardy w swoim segmencie, jego warianty i możliwości są stale rozszerzane. Program modeli z napędem na wszystkie koła uzupełnia od 2012 roku Crafter 4MOTION z napędem firmy Achleitner.

Napęd 4MOTION jest odpowiedzią na życzenia klientów: co piaty użytkowy Volkswagen sprzedawany w Europie jest zamawiany z napędem na wszystkie koła. Żaden inny producent nie może pochwalić się takimi wynikami.

Zdjęcia: Volkswagen