Nowy Jeep Renegade 2015 stanowi rozszerzenie gamy Jeep na poziomie globalnym i oficjalnie wprowadza znaną na całym świecie amerykańską markę, dla której inspirację stanowią wolność i przygoda, do ciągle rosnącego segmentu Small SUV. Renegade zapewnia najlepsze w klasie właściwości terenowe, swobodę i komfort jazdy „open air”, pierwszą w tym segmencie dziewięciostopniową automatyczną przekładnię, aby zagwarantować jak najlepsze osiągi zarówno podczas jazdy drogowej, jak i na bezdrożach, oszczędne silniki, szeroką ofertę systemów bezpieczeństwa oraz zaawansowane wyposażenie technologiczne. Wynikiem tego wszystkiego jest prawdziwy Jeep, skierowany do młodych klientów nieustannie poszukujących przygód.
„Nowy Jeep Renegade 2015 stanowi rozszerzenie gamy modeli Jeep i wchodzi do rosnącego segmentu Small SUV, ustalając nowe standardy w zakresie niskiego zużycia paliwa, osiągów, zapewniając jednocześnie zdolności terenowe charakterystyczne dla marki”, powiedział Mike Manley, prezes i CEO – marki Jeep w Chrysler Group LLC. „Renegade jest synonimem design’u, innowacji i amerykańskiej myśli technicznej i oznacza wejście marki Jeep do segmentu Small SUV na ponad 100 rynkach na całym świecie.”
Zdolności terenowe najlepsze w tej kategorii dzięki dwom nowym systemom napędu 4×4
Bazując na technologii 4×4 zastosowanej w nowym Jeepie Cherokee, Jeep Renegade 2015 oferuje dwa zaawansowane systemy napędu zapewniające najlepsze w swojej kategorii właściwości terenowe. Obydwa systemy są w stanie przenieść 100% momentu na każde koło, gwarantując maksymalną przyczepność.
Jeep Active Drive – aktywny system napędu 4×4
Jeep Active Drive Low – aktywny system napędu 4×4 z przełożeniem pełzającym 20:1 – unikatowa oferta w tym segmencie.
Potwierdzeniem faktu, że innowacja zawsze leży u podstaw rozwoju każdego modelu Jeep, jest model Renegade, który jako pierwszy w segmencie Small SUV jest wyposażony w urządzenie umożliwiające odłączenie napędu osi tylnej (PTU). Pozwala to na dodatkowe zmniejszenie zużycia paliwa w modelach 4×4. System załącza się kiedy konieczny jest napęd na cztery koła.
- Systemy Jeep Active Drive i Active Drive Low są połączone z systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain działającym w czterech trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud (piasek/błoto) oraz piąty tryb Rock (skały) dostępny w wersji Trailhawk, aby zagwarantować zdolności terenowe najlepsze w swojej kategorii na każdej nawierzchni i w każdych warunkach meteorologicznych.
Trail Rated: model Trailhawk 4×4
Dla klientów wymagających właściwości terenowych na najwyższym poziomie, wersja Trailhawk oferuje zdolności 4×4 Trail Rated najlepsze w swojej kategorii, zapewnione przez:
- System napędu 4×4 Jeep Active Drive Low w standardzie (z przełożeniem pełzającym 20:1).
- System Selec-Terrain z unikatowym trybem Rock.
- O 20 mm większy prześwit.
- Płyty ochronne i haki holownicze: przedni i tylny w kolorze czerwonym.
- Unikatowe zderzaki, które mogą się poszczycić kątem najazdu o wartości 30,5 stopnia, kątem zejścia 34,3 stopnia i kątem rampowym 25,7 stopnia.
- Aż do 205 mm skoku kół.
- System kontroli zjazdu ze wzniesień (Hill-descent Control).
- Głębokość brodzenia wynoszącą 480 mm.
- Siłę uciągu do 1.500 kg w modelach wyposażonych w silnik diesel MultiJet II i do 907 kg w modelach z silnikiem Tigershark 2,4 l, i pakiet holowniczy na zamówienie.
„Globalny‟ design dla marki dynamicznie rozwijającej się na całym świecie
Od samego początku projektanci Jeep wiedzieli, że Renegade ma być samochodem oferującym najlepsze w swojej klasie właściwości terenowe oraz proporcje odpowiednie do jazdy po mieście. Model ten miał przekazywać zdecydowany styl, wszechstronność i funkcjonalność marki. Zadaniem projektantów było również zaprojektowanie całkowicie nowego modelu, reprezentującego design i amerykańską myśl techniczną: miał to być model, który wprowadzi markę do segmentu Small SUV w ponad 100 krajach na świecie. Oprócz tego wszystkiego, Jeep Renegade miał oferować swobodę jazdy „open air” charakterystyczną dla modeli Jeep Willys MB z roku 1941.
Wynikiem jest nowy Renegade 2015, samochód zaprojektowany od samego początku jako samochód o solidnym charakterze, zdecydowanych liniach i agresywnych proporcjach nawiązujących do Jeepa Wranglera: charakterystyki, które zapewniają mu kąty najazdu i zejścia najlepsze w tej kategorii, a także najlepsze w tej klasie osiągi. Dodatkowo, dwie konfiguracje dachu otwieranego My Sky, dostępne na zamówienie, oferują przyjemność i swobodę jazdy “open-air”, również dzięki możliwości łatwego schowania paneli dachowych w tylnej części samochodu.
Nowe wnętrze o solidnym wyglądzie wykonane z wysokiej jakości materiałów
Wnętrze nowego Jeepa Renegade ma solidny, lecz jednocześnie dynamiczny wygląd, nawiązujący do tradycji i dziedzictwa marki Jeep. Wyróżnia się troską o szczegóły, innowacyjnymi połączeniami kolorów, wykorzystaniem ekskluzywnych materiałów, wyposażeniem technologicznym najnowszej generacji oraz praktycznymi schowkami na podręczne drobiazgi. Wszystko to jest inspirowane potrzebami klientów kochających aktywny styl życia i sporty ekstremalne.
Wnętrze nowego Jeepa Renegade 2015 wyróżnia się wyjątkową stylistyką, którą projektanci Jeepa określili nazwą „Tek-Tonic”. Tek-Tonic łączy w sobie miękkie i przyjemne w dotyku kształty z solidnymi i funkcjonalnymi szczegółami. Z głównymi elementami, jak na przykład wbudowany zestaw wskaźników pokryty miękkimi materiałami, łączą się elementy funkcjonalne o zuchwałym design’ie, takie jak uchwyt pasażera. Uchwyt ten, niezbędny podczas jazdy po bezdrożach, został „zapożyczony” z legendarnego Jeepa Wranglera. Ekskluzywne zaczepy listew ochronnych, anodyzowane mocowania, sugestywne kolory czerpią inspiracje ze sprzętu używanego do uprawiania sportów ekstremalnych. Znajomy motyw w kształcie “X”, który charakteryzuje dach i światła uzupełnia „Tek-Tonic look” wnętrza Jeepa Renegade. Aby ułatwić przewożenie sprzętu sportowego, Renegade został wyposażony w wyjmowaną, dwustronną półkę bagażnika z regulowaną wysokością mocowania. Dodatkowo można złożyć także oparcie przedniego fotela pasażera.
My Sky: zapewnia swobodę jazdy „open air” charakterystyczną dla marki Jeep już od 1941 roku
Zgodnie z tradycją modelu ‘Jeep’ Willys MB z roku 1941, nowy Renegade 2015 jest w stanie zaoferować swobodę i przyjemność jazdy „open-air” dzięki dwóm konfiguracjom otwieranego dachu My Sky (dostępnym na zamówienie). Składanie dachu My Sky może być sterowane manualnie lub elektrycznie (z przesuwaniem poziomym/pochylonym). Wykonane z poliuretanu i włókna szklanego w kształcie plastra miodu, panele dachowe są lekkie, praktyczne w używaniu i mogą być schowane w tylnej wnęce bagażowej. Obydwie opcje dachu My Sky posiadają wypukły znak “X”.
Zdolności terenowe najlepsze w tej klasie i doskonała dynamika jazdy na drodze
Zaprojektowany i wykonany, aby oferować legendarne właściwości terenowe marki Jeep, nowy Renegade 2015 jest pierwszym Small SUV-em, w którym zastosowano innowacyjną architekturę „Small Wide 4×4″.
Dzięki niezależnemu zawieszeniu, które jest w stanie zapewnić maksymalny skok kół wynoszący 205 mm oraz prześwit do 220 mm, Renegade ustanawia nowe standardy w segmencie Small SUV i oferuje właściwości terenowe najlepsze w swojej klasie. Dzięki szerokiemu zastosowaniu nowoczesnych materiałów, takich jak stal i kompozyty oraz wsparciu udzielonym jeszcze w fazie rozwoju projektu poprzez zaawansowane technologicznie symulacje kolizji wykonane komputerowo, architektura nowego Jeep Renegade charakteryzuje się wyjątkową wytrzymałością i solidnością niezbędną, aby bezpiecznie „rzucić się” w wir przygód pod znakiem „Trail Rated”.
Nowy Renegade jest pierwszym modelem Jeep’a, który łączy system amortyzatorów przednich i tylnych z zaworem FSD (Frequency Selective Damping) Koni. Dzięki temu systemowi, Jeep Renegade charakteryzuje się doskonałą przyczepnością i łatwością obsługi.
Zaprojektowany dla globalnego rynku: 16 kombinacji silnik/napęd
Zgodnie z tradycją marki Jeep®, nowy Renegade to najbardziej zwinny, ekonomiczny i technologicznie zaawansowany Small SUV. Może być wyposażony w 16 różnych kombinacji jednostek napędowych – największy jak do tej pory wybór w samochodzie marki Jeep – aby zadowolić specjalne wymagania klientów na całym świecie. Nowy model oferuje:
- cztery silniki benzynowe MultiAir
- dwa silniki diesel MultiJet II
- oszczędny silnik E.torQ kompatybilny z systemem flex-fuel
- technologię Stop&Start zmniejszającą emisje CO2 i zużycie paliwa
- dostępną po raz pierwszy w tym segmencie automatyczną dziewięciostopniową skrzynię biegów
- dwie manualne skrzynie biegów i jedną przekładnię z podwójnym suchym sprzęgłem (DDCT).
Pierwszy Small SUV na świecie z 9-biegową skrzynią automatyczną
Podobnie jak nowy Jeep Cherokee, również Renegade 2015 ustala nowy standard w segmencie Small SUV, do którego wprowadza po raz pierwszy dziewięciostopniową automatyczną skrzynię przekładniową. Współpracująca z 2,0-litrowym silnikiem diesel MultiJet II lub z benzynowym 2,4-litrowym silnikiem MultiAir2 dziewięciostopniowa skrzynia automatyczna zapewnia wyjątkową wprost kulturę zmiany przełożeń i ich szeroki wybór pod kątem optymalizacji przyspieszeń oraz obniżenia poziom emisji spalin i zużycia paliwa. Do jej zalet należy ponadto większy potencjał nagłego przyspieszania w połączeniu z elastycznością i płynnością transferu mocy przy prędkościach autostradowych.
Technologie unikatowe w tym segmencie, do tej pory dostępne jedynie w SUV-ach klasy premium
Nowy Jeep® Renegade 2015 oferuje wyposażenie technologiczne, dostępne w przeszłości jedynie w samochodach z segmentu premium, które wreszcie jest osiągalne także dla klientów z dynamicznie rozwijającego się segmentu Small SUV. W ofercie znajdują się systemy Uconnect Access i Uconnect radio z dużym dotykowym kolorowym ekranem.
- Uconnect Access: wykorzystuje wbudowaną technologię komórkową, aby umożliwić połączenie z lokalną usługą pierwszej pomocy. Wystarczy nacisnąć przycisk 9-1-1 na lusterku wstecznym. Uconnect Access stosuje tę samą logikę pomocy drogowej. Naciskając przycisk “ASSIST” wzywany jest bezpośrednio dostawca pomocy drogowej dla pojazdów z Grupy Chrysler lub Vehicle Customer Care Center. Dodatkowo w celu zwiększenia bezpieczeństwa, system posiada możliwość otrzymywania wiadomości tekstowych, potwierdzania ich odbioru, identyfikowania nadawców, a następnie odczytywania wiadomości poprzez telefony komórkowe wyposażone w Bluetooth. AOL Autos nagrodził Uconnect Access tytułem “Technologii roku 2013” (usługi Uconnect mogą różnić się w zależności od rynku).
- Radio Uconnect z ekranem dotykowym: jest to wielokrotnie nagradzane swoiste centrum multimedialne (komunikacja, rozrywka i nawigacja). Główne charakterystyki systemów Uconnect 5.0 i 6.5AN to: 5″ lub 6,5″ ekran dotykowy, Bluetooth, tuner pojedynczy lub podwójny, funkcja RDS (Radio Data System), funkcja DAB (Digital Audio Broadcast), HD Radio, funkcja DMB (Digital Media Broadcasting), SiriusXM Radio, SiriusXM Travel Link, wejście USB i wejście pomocnicze jack audio (usługi Uconnect mogą różnić się w zależności od rynku).
- Największy kolorowy ekran w tym segmencie: kolorowy, konfigurowalny 7-calowy wyświetlacz TFT w konsoli centralnej nowego Jeepa Renegade umożliwia odczyt różnorodnych informacji w formacie preferowanym przez kierowcę, bez odrywania rąk od kierownicy a wzroku od drogi.
Ponad 70 zaawansowanych systemów bezpieczeństwa
Nowy Jeep Renegade 2015 został zaprojektowany, aby zagwarantować maksymalny poziom bezpieczeństwa i oferuje ponad 70 urządzeń, wśród których znajdują się zaawansowany technologicznie system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning-Plus) i system ostrzegający o zjeździe z pasa ruchu (LaneSense Departure Warning-Plus).
Inżynierowie Jeepa zapewnili nowemu Renegade kompletne wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego, obejmujące miedzy innymi Blind-Spot Monitoring (system monitorujący „martwe pole” wokół pojazdu), Rear Cross Path detection (system monitorujący otoczenie tylnej części pojazdu), podgląd drogi cofania ParkView z funkcją dynamicznej siatki, system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC, w skład którego wchodzą podsystemy zapobiegania dachowaniu ERM oraz 7 poduszek powietrznych w standardzie.