W 2014 roku marka Renault podjęła wyzwanie zaprojektowania Twingo na nowo. W dwadzieścia lat po debiucie tego modelu, Renault proponuje trzecią generację małego miejskiego auta – całkowicie nowe Twingo o sympatycznym wyglądzie ze sporą dawką innowacji i ofertą czterech przewodnich kolorów. I oczywiście z imponującymi możliwościami personalizacji.
Konstrukcja z silnikiem umieszczonym z tyłu ma liczne zalety:
- Auto jest zwrotne, a jego średnica zawracania wynosi 8,65 m – średnio o 1 metr mniej niż w samochodach, które stanowią dla niego bezpośrednią konkurencję.
- Jest także przestronne, z kabiną dłuższą w środku o 22 cm pomimo zmniejszenia wymiarów zewnętrznych o 10 cm.
- Jest praktyczne – pięciodrzwiowe nadwozie, pomysłowe schowki, całkowicie płaska podłoga po złożeniu siedzeń i zaskakująca długość załadunku sięgająca 2,20 m.
- Zapewnia , w tej kategorii, najlepszą widoczność do przodu w połączeniu z wysoko umieszczonym miejscem kierowcy, co jest szczególnie cennym atutem w mieście
Pod podłogą bagażnika umieszczono oszczędny, ale dysponujący sporym zapasem mocy, 3-cylindrowy silnik benzynowy (wolnossący lub turbo).
Nowe Twingo jest jedynym samochodem miejskim proponującym dwa multimedialne systemy – radio R & G0® wykorzystujące smartfon i R – Link Evolution®, oferującym dostęp do mobilnych technologii.
Nowe Twingo jest w prostej linii spadkobiercą poprzednich generacji Twingo i R5. Pokazuje know-how marki, która po prostu umie konstruować małe samochody. Poza tym ważnym debiutem Renault pokazał podczas tegorocznej edycji Salonu Samochodowego w Genewie inne nowości w zakresie małych samochodów, a także z innych dziedzin, potwierdzające szerokie umiejętności marki: samochody sportowe, elektryczne, a także innowacyjne silniki.
Po raz pierwszy marka zaprezentowała: Clio R.S. 200 EDC Monaco GP, nową serię limitowaną, przeznaczoną dla klientów ceniących sportowe doznania. Można ją z łatwością rozpoznać po dachu i czarnych wzorach na nadwoziu, metalizowanym lakierze Givre Nacré lub Gris Platine (w zależności od rynku) oraz po bogatym wyposażeniu.
W ramach oferty w zakresiesamochodów elektrycznych, Renault pokazało „Flexi Charger”. Jest to kabel do ładowania samochodu, dzięki któremu można naładować ZOE ze zwykłego domowego gniazdka.
Nowy silnik wysokoprężny Energy dCi 130 Twin Turbo, pokazujący zalety downsizingu i podwójnego turbo. Przy pojemności 1598 cm3 zapewnia taką przyjemność jazdy, jak silnik dwulitrowy, ale zużywa przy tym o 25% paliwa mniej. Dzięki wysokiej sprawności może zapewnić napęd dużych samochodów. Będzie on w szczególności montowany w przyszłych modelach Renault z segmentów klasy średniej i wyższej