Nowy Opel Vivaro łączy funkcjonalność lekkiego samochodu dostawczego z komfortem i stylistyką samochodu osobowego. Druga generacja bestsellerowego Opla, która pojawi się na rynku latem bieżącego roku, zachwyci stylistyką łączącą „rzeźbiarski artyzm z niemiecką precyzją”, zastosowaną przez firmę Opel po raz pierwszy także w modelach dostawczych. Nowej, atrakcyjnej estetyce towarzyszą zaawansowane technologie oraz praktyczne, innowacyjne rozwiązania – zarówno pod maską, jak i w kabinie. Dzięki mocnym wysokoprężnym silnikom BiTurbo oraz wyposażeniu wnętrza, Vivaro jest wyjątkowo atrakcyjną propozycją w popularnym segmencie średnich vanów. Roczna sprzedaż 50 000 egzemplarzy tego modelu to ponad 10 procent udziału w europejskim rynku średnich vanów.
Wygląd zewnętrzny
Nadwozie nowego Opla Vivaro prezentuje się teraz jeszcze bardziej elegancko i nowocześnie. Duży, wydatny grill, wyraziste reflektory oraz charakterystyczne przetłoczenie z boku to elementy wielokrotnie nagradzanego stylu Opla, przejętego z osobowych modeli tej marki.
Reflektory mają czarne błyszczące oprawy z wbudowanym chromowymi akcentami podkreślającymi efekt klejnotu. Światła do jazdy dziennej z motywem skrzydła to kolejny typowy dla Opla motyw stylistyczny. Technologia LEDowa zapewnia mocne światło i stanowi element nietuzinkowej stylistyki Vivaro. Elegancki, szeroki, prosty i praktyczny tył świadczy o solidności, jakiej oczekują użytkownicy w codziennej eksploatacji samochodu dostawczego. Stylistyka bocznych elementów wprowadza do segmentu vanów „rzeźbiarski artyzm”, tworząc charakterystyczne przetłoczenie biegnące od lusterka aż do tylnego nadkola, podobnie jak w modelach Insignia i Astra GTC.
W zależności od przewidywanego sposobu użytkowania – jako solidny furgon, reprezentacyjny samochód dla przedsiębiorcy czy wygodne i pojemne auto rodzinne – klienci mają do wyboru trzy wersje wykończenia nadwozia. Vivaro jest dostępny w 11 standardowych kolorach, z których 5 to lakiery zwykłe, a 6 to powłoki metalizowane. Od chwili wprowadzenia na rynek dostępne będą także kolory niestandardowe, do pojazdów specjalnego przeznaczenia. Wygląd zewnętrzny nowego Vivaro będzie zatem można doskonale dopasować do zróżnicowanych potrzeb biznesowych i komercyjnych.
Cztery wymiary funkcjonalności: dwie wersje długości, dwie wersje wysokości i jeszcze więcej przestrzeni
Uniwersalny Vivaro spełni niemal wszystkie wymagania każdego klienta. Nowa edycja modelu stanowi kontynuację udanej koncepcji zróżnicowanych odmian i konfiguracji oferowanych w dwóch długościach i dwóch wysokościach, jako furgon, kombi, furgon z podwójną kabiną i mikrobus. Nowy Vivaro odpowiada na potrzeby transportowe jeszcze lepiej niż poprzedni model, ponieważ obydwie jego wersje różniące się długością zyskały dodatkowe centymetry. Wersja podstawowa ma około 5 metrów, a wersja przedłużana mierząca o 40 cm więcej urosła o prawie 22 cm w stosunku do poprzedniego modelu. Wyraźnie większe, a przez to bardziej funkcjonalne, jest też wnętrze pojazdu.
Dwa silniki wysokoprężne: najnowsza technologia turbodoładowania w Vivaro
Nowy Vivaro to uniwersalny i przystosowany do intensywnej eksploatacji samochód dostawczy, napędzany nowoczesnymi silnikami. Oferta obejmuje zupełnie nowe, turbodoładowane diesle: 1.6 CDTI oraz zaawansowany silnik 1.6 BiTurbo CDTI z sekwencyjnym turbodoładowaniem i dwustopniowym intercoolerem. Dwie współpracujące turbosprężarki zapewniają znakomite osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. W cyklu mieszanym w nowych turbodoładowanych dieslach zostało ono zmniejszone o ponad 1 litr na 100 kilometrów, a w przypadku jednostek BiTurbo nie przekracza nawet 6 litrów (dane wstępne). Z takimi wartościami nowa edycja udanego i uniwersalnego dostawczego Opla plasuje się w ścisłej czołówce swojej klasy.
Nowy Opel Vivaro w zróżnicowanych odmianach będzie głównie pochodzić z zakładów w Luton w Wielkiej Brytanii. Różne wersje bestsellerowego lekkiego samochodu dostawczego marki Opel/Vauxhall, zaprojektowanego wspólnie z Renault, są tam produkowane od 2001 roku. Do dziś wyprodukowano prawie 600 000 egzemplarzy tego modelu. W roku 2009 przy fabryce otwarto także centrum konwersji zajmujące się przygotowywaniem specjalistycznych odmian, takich jak furgon z podwójną kabiną czy nadwozie skrzyniowe z opuszczanymi burtami. Wraz z wprowadzeniem Vivaro nowej generacji dział ten zacznie realizować także inne zadania produkcyjne. Umożliwi to fabryczne przygotowywanie nowego Vivaro w różnych wariantach zabudowy nadwozia i poszerzenie oferty o bardzo specjalistyczne odmiany. Oczywiście wszystkie modyfikacje pojazdów są przeprowadzane z zachowaniem rygorystycznych standardów jakości firmy Opel.
Wkrótce zostanie podanych więcej informacji o nowoczesnych technologiach zastosowanych w nowym Oplu Vivaro i elastycznych opcjach konfiguracji wnętrza.