60 lat po nowojorskiej premierze legendarnego 300 SL “Gullwing” w tym samym mieście debiutuje kolejny sportowy samochód spod znaku trójramiennej gwiazdy – S 63 AMG Coupe. Luksusowe gran turismo łączy oszałamiający design i sprinterskie osiągi z przełomową wydajnością. To kolejny element ofensywy Mercedes-AMG – oddział dynamicznie zwiększa sprzedaż na całym świecie. Jego wyniki za miniony kwartał są o ponad połowę wyższe niż przed rokiem.
– S 63 AMG Coupé to kolejny ekscytujący samochód marzeń AMG w segmencie aut luksusowych. Nowe gran turismo oferujemy także z opcjonalnym napędem na obie osie AMG 4MATIC. W ten sposób kontynuujemy czteronapędową i modelową ofensywę Mercedes-AMG na naszym największym rynku, w USA – mówi Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Topowe osiągi – zasługa niższej masy i wyższej mocy
S 63 AMG Coupé jest o 65 kg lżejszy od poprzednika, i to mimo dłuższej listy standardowego wyposażenia. Zaoszczędzone kilogramy przekładają się zarówno na lepsze osiągi, jak i niższe zużycie paliwa. Zależnie od modelu, S 63 AMG Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h nawet w 3,9 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Jednocześnie zużycie paliwa nowego, 5,5-litrowego silnika AMG V8 biturbo z rodziny BlueDIRECT spadło względem poprzednika o 0,4 l/100 km, do 10,1 l/100 km, chociaż generuje on o 30 kW (41 KM) wyższą moc – 430 kW (585 KM). Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 100 Nm, do 900 Nm. To czyni S 63 AMG Coupé najbardziej wydajnym modelem w klasie.
Tylnonapędowy wariant S 63 AMG Coupé wyróżnia się także sportowym zawieszeniem AMG, bazującym na układzie MAGIC BODY CONTROL z pierwszą na świecie funkcją pochylania karoserii w zakrętach. W rezultacie coupé może “kłaść się” w zakręcie w sposób podobny do motocyklisty czy narciarza i ograniczać przyspieszenie poprzeczne wywierane na podróżujących. Podczas szybkiego pokonywania łuków, zwłaszcza na drogach pozamiejskich, ta innowacyjna funkcja zapewnia znacznie większą przyjemność prowadzenia oraz komfort jazdy.
Mercedes-Benz USA sukcesywnie utrzymuje prowadzenie
Dzięki kolejnym rekordom sprzedaży uzyskanym w I kwartale br. oddział Mercedes-Benz w USA kontynuuje ubiegłoroczne wzrosty. Do najważniejszych czynników decydujących o tym sukcesie należy nowa Klasa S, która w 2013 roku znalazła więcej nabywców niż trzej jej główni konkurenci razem wzięci. Kolejnym bestsellerem jest model CLA – czterech z pięciu jego nabywców w USA po raz pierwszy zdecydowało się na Mercedesa. Już niebawem na tamtejszym rynku zadebiutuje nowa Klasa C, kompaktowy SUV GLA i lokalnie bezemisyjna Klasa B Electric Drive.
– Stajemy u progu największej ofensywy modelowej w naszej historii. Do końca dekady wprowadzimy łącznie 30 nowych modeli, które trafią na rynek w ciągu zaledwie 7 lat. Niemożliwe więc, żeby jakikolwiek nabywca samochodu klasy premium nie rozważał zakupu Mercedesa – mówi Steve Canon, szef oddziału Mercedes-Benz USA.