MotoNews.pl

Mitsubishi Outlander 2014 w polskiej ofercie

29 kwietnia 2014

Mitsubishi Outlander 7

Od początku kwietnia w polskich salonach Mitsubishi Motors nabyć można model Mitsubishi Outlander z roku modelowego 2014 po faceliftingu. Zmiany objęły nadwozie i wnętrze pojazdu, które zyskało na wyglądzie i jakości. Ulepszono także nastawy układu zawieszenia oraz przekładnię CVT. Modyfikacji poddano pas przedni – grill oraz przednie i tylne zderzaki, w których dodano chromowane osłony (wersje 4WD) a także przednie światła przeciwmgielne z chromowanymi ramkami. Gama Outlandera MY2014 z wyjątkiem wersji Invite Plus jest wyposażona w światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz przednie reflektory przeciwmgielne LED. W wersjach 4WD nadkola wyróżniają się teraz czarnymi, ozdobnymi listwami i nowymi, 18-calowymi aluminiowymi obręczami kół (od specyfikacji Intense Plus). Wszystkie Outlandery MY2014 4WD są także wyposażone w tylne lampy LED.

Outlander MY 2014 jest dostępny w nowym, atrakcyjnym, czerwonym kolorze nadwozia a standardem we wszystkich wersjach są srebrne relingi dachowe.

Wewnątrz, oprócz skórzanej tapicerki, zastosowano nowe wzory tapicerki z materiału z jasnym przeszyciem oraz nowe propozycje nowoczesnego połączenia skóry i materiału.

Najtańsza wersja tego pojazdu kosztuje 88 990 zł a w polskiej ofercie klienci znajdą 10 wersji nowego pojazdu. W gamie Outlandera pojawiła się teraz bogato wyposażona wersja 2.0 Intense Plus 5MT 2WD w cenie 99 990 zł. Słynące z niezawodności Mitsubishi Outlander jest w Polsce oferowane z 4-letnią gwarancją do 300 000 km i możliwością przedłużenia jej do 5 lat.

Produkowane w Japonii, innowacyjne Mitsubishi Outlander jest cenione przez klientów za przestronne, dopracowane wnętrze zdolne pomieścić aż 7 osób, znakomite osiągi i własności jezdne, niskie spalanie oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa. Opracowany przez firmę Mitsubishi, będącą ekspertem w zakresie pojazdów typu SUV i 4×4, zaawansowany technicznie system napędu na 4 koła “Multi-Select” pozytywnie przeszedł testy w najcięższych terenowych rajdach. Dobre osiągi gwarantują Outlanderowi 2 silniki spalinowe – 2-litrowa benzynowa jednostka o mocy 150 KM, współpracująca z 5-biegową przekładnią manualną i automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów CVT oraz oszczędny, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM, który jest dostępny z automatyczną przekładnią oraz 6-biegową manualną skrzynią biegów. Niska masa pojazdu i współczynnik oporu powietrza oraz tryb pracy układu napędu na 4 koła zwany ECO 4WD sprawiają, że użytkowanie nowego Outlandera wiąże się z wyjątkowo małym spalaniem i zredukowanymi kosztami.

Outlander trzeciej generacji to nowy standard w zakresie bezpieczeństwa w tej klasie samochodów. Oferuje 7 poduszek bezpieczeństwa, wzmocnioną konstrukcję nadwozia RISE i najnowocześniejsze rozwiązania dotąd stosowane w samochodach wyższej klasy: system zapobiegania kolizjom czołowym, adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu. Najwyższy poziom bezpieczeństwa potwierdzają liczne nagrody, takie, jak Top Safety Pick + – najwyższe wyróżnienie przyznawane przez renomowany amerykański instytut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) pojazdom, które oferują szczególnie wysoki poziom bezpieczeństwa. Fakt, iż Outlandera uhonorowano tym tytułem oznacza, że model ten zapewnia poziom bezpieczeństwa wyższy, niż obecnie zakładane standardy tej niezależnej organizacji badawczo-testowej. Jedynie 3 z 15 nowych pojazdów przetestowanych w tej kategorii otrzymały to wyróżnienie.

Konstrukcja „Dual Architecture”
Debiutująca jesienią 2012 roku w Europie, trzecia generacja modelu Outlander bazowała na sukcesie swych poprzedników (lata produkcji: 2001-2007 oraz 2007-2012), jednocześnie stanowiąc nowoczesną ofertę dostosowaną do aktualnych wymogów rynku w zakresie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, ogólnego, wysokiego poziomu jakości i ochrony środowiska naturalnego.

Najnowsza generacja modelu Outlander zapoczątkowała również nową erę w historii MMC, bowiem jako pierwsza bazuje na uniwersalnej konstrukcji „Dual Architecture”, przystosowanej do montażu napędu tradycyjnego (benzyna lub diesel) oraz alternatywnego PHEV (ang. plug-in hybrid electric), czyli elektrycznego, hybrydowego układu napędowego typu plug-in. Polscy przedstawiciele zbierają już zamówienia klientów na model Mitsubishi Outlander PHEV a pierwsze dostawy zaplanowano na początek czerwca.

Wyrazista stylistyka

Nieprzypadkowo nowy Outlander 2014 debiutuje z czerwonym lakierem „Orient Red”. Odcień ten ma bowiem podkreślać zamysł stylistów firmy MMC, których celem było nadanie nadwoziu bardziej wyrazistego i odważnego wyglądu. Kolejnym odważnym elementem stylistycznym jest nowy, wyrazisty przedni grill, który w górnej części tworzą dwie trójwymiarowe chromowane listwy poprowadzone niemal na całej szerokości nadwozia. Nowością jest również poprzeczny łącznik między dwoma dolnymi częściami atrapy chłodnicy, który pokryto połyskującym, czarnym lakierem. Zabieg ten optycznie zwiększa przedni wlot powietrza, który od dołu wieńczy typowa dla modelu klasy SUV osłona podwozia w kolorze srebrnym*. Uwagę zwracają również lampy przeciwmgłowe w atłasowo-czarnych obudowach z ozdobnymi, chromowanymi pierścieniami. Podobną stylistykę utrzymano w tylnej części nadwozia, gdzie również odnajdziemy srebrną osłonę podwozia* (w miejscu zwykłej dolnej listwy zderzaka w kolorze czarnym) oraz zespół tylnych lamp wykonanych w technologii diodowej*. Kolejną modyfikacją są relingi dachowe w kolorze srebrnym (poprzednio: odcień czerni), które czynią sylwetkę pojazdu bardziej smukłą. Jednocześnie pozostaje ona zwarta i masywna dzięki czarnym listwom ochronnym rantów nadkoli* oraz nowym, dwukolorowym, 18-calowym obręczom kół ze stopu metali lekkich*. Modyfikacje te nie dotyczą debiutujących ostatnio wersji Mitsubishi Outlander PHEV, które ze względu na unikatowy układ napędowy posiadają osobne pakiety elementów stylizacyjnych.

Bezpieczny wybór
Stworzony z myślą o dalekich, rodzinnych wyjazdach, Mitsubishi Outlander 2014 zachowuje wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu, oraz wyróżnia się zmodyfikowanymi nastawami układu zawieszenia oraz ulepszoną wersją przekładni CVT. Zgodnie z wymogami Unii Europejskiej nowe Mitsubishi Outlander 2014 od produkcji kwietniowej jest również wyposażone w układ monitorujący ciśnienie w oponach TPMS (ang. Tire Pressure Monitoring System) oraz – od produkcji majowej – w system wspomagania zmiany przełożeń GSI (ang. Gear Shift Indicator), który wskazuje kierowcy optymalny moment zmiany biegu w celu ograniczenia spalania oraz emisji CO2.

Nowa wersja 2.0 Intense Plus 2WD 5MT
W specyfikacji pojawiła się także nowa wersja Outlandera MY2014 o nazwie 2.0 Intense Plus 2WD 5MT. Bogato wyposażony samochód oferuje między innymi kamerę cofania, zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, światła do jazdy dziennej oraz przednie reflektory przeciwmgielne w technologii LED i przednie reflektory ksenonowe z szerokim kątem oświetlania i funkcją samopoziomowania oraz spryskiwaczami z chromowaną ramką, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat ze sterowaniem w kierownicy, system dostępu bezkluczykowego KOS, system Premium Audio Rockford Fosgate 710 W z odtwarzaczami CD i MP3 oraz 9 głośnikami a także 18-calowe, aluminiowe obręcze kół. Za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów odpowiada 7 poduszek bezpieczeństwa wraz poduszką kolanową kierowcy, systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, układ wspomagania hamowania, ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania EBD, systemy wspomagania ruszania pod górę i priorytetu hamulca. Cena Mitsubishi Outlandera MY2014 2.0 Intense Plus 2WD 5MT to 99 990 zł.

Zdjęcia: Mitsubishi