Po odnowieniu w ubiegłym roku furgonetki Kangoo Express Renault przygotowuje się do wprowadzenia na rynek kolejnej generacji swojego dużego furgonu, produkowanego w zakładzie w Batilly. Nowy Master wyróżnia się gamą odnowionych jednostek napędowych i szeregiem unikalnych technologii oraz zmienioną osłoną chłodnicy.
Najważniejsze zmiany wprowadzone w Masterze kryją się jednak pod maską. Jest on obecnie napędzany gamą silników 2.3 dCi o mocy od 110 do 163 KM (poprzednio: od 100 do 150 KM).
- Wersje o mocy 110 i 125 KM zapewniają dobry kompromis między ceną zakupu a zużyciem paliwa.
- Wersje o mocy 135 i 163 KM są wyposażone w technologię Twin Turbo, zapewniającą im większą moc przy zmniejszonym zużyciu paliwa. I tak na przykład w wersji o mocy 163 KM zużycie paliwa spadło o 1,5 l/100 km przy równoczesnym zwiększeniu mocy o 13 KM i momentu obrotowego o 10 Nm. Dzięki temu spalanie spadło poniżej progu 7 l/100 km i w przypadku wersji L2H2 o mocy 163 KM wynosi tylko 6,9 l/100 km (180 g CO2/km).
Zużycie paliwa można obecnie zmniejszyć o dalsze 10%, korzystając z przycisku trybu „Eco”. System ten pozwala odpowiednio sterować momentem obrotowym silnika oraz pracą układów klimatyzacji i ogrzewania.
W samochodzie pojawiło się też szereg nowych systemów zwiększających poziom komfortu i bezpieczeństwa. Najnowszej generacji system ESC, z montowanym w standardzie układem dostosowującym jego pracę do obciążenia, współpracuje ze wspomaganiem ruszania pod górę i systemem Extended Grip. Funkcja ta zapewnia przyczepność w trudnych warunkach drogowych, takich jak śnieg, błoto czy piasek.
System zapobiegający „myszkowaniu” przyczepy, dostępny w wersjach z hakiem holowniczym
System ten naprzemiennie przyhamowuje i zmniejsza moment obrotowy silnika, aby zmniejszyć prędkość do takiej, przy której ustaje „myszkowanie” przyczepy.
Nowy Master w wersji Twin Turbo jest wyposażony w elektrohydrauliczny zespół wspomagania kierownicy, ułatwiający wszelkie manewry i zmniejszający siłę potrzebną do obracania kierownicy przy małych prędkościach. Ponadto przyczynia się on do obniżenia zużycia paliwa o 0,1 l/100 km. Kolejną nowością jest zwiększające bezpieczeństwo i umieszczone w osłonie przeciwsłonecznej po stronie pasażera lusterko szerokokątne Wide View, zapewniające widoczność do tyłu w obrębie martwego pola widzenia.
Gama Nowego Mastera jest nadal tworzona na miarę i obejmuje ponad 350 wersji, 4 długości, 3 wysokości, a także wersje: furgon, furgon brygadowy, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platforma z kabiną, wywrotki, kontenery, wersje z przednim i tylnym napędem, o objętości użytecznej od 8 do 22 m3. W ofercie pojawia się także nowa wersja: L4H2 i H3 Furgon z napędem na tylne, pojedyncze koła. Ta wersja z wydłużonym zwisem tylnym jest przeznaczona w szczególności dla użytkowników pokonujących długie trasy oraz firm kurierskich. Większa odległość między nadkolami umożliwia załadunek europalet również w tylnej części pojazdu.
Przód furgonu otrzymał zmienioną osłonę chłodnicy, zgodną z nową stylistyką Renault. Powiększone i umieszczone bardziej pionowo logo występuje obecnie w całej gamie lekkich pojazdów dostawczych marki Renault.
Nowy Master trafi do sprzedaży w Polsce na początku września 2014 roku. Zamówienia na ten model będzie można składać już od połowy czerwca tego roku.