Jako model globalny Outlander PHEV musi sprawdzać się w każdych, nawet najtrudniejszych warunkach. Dlatego już podczas procesu konstruowania tego modelu pojazd poddano bardzo wymagającym testom w morderczym klimacie najgorętszych obszarów USA oraz mroźnych ostępach Kanady. Kilka dni temu Outlander PHEV zaliczył kolejny test – dwumiesięczną próbę sił w mroźnych, rosyjskich warunkach klimatycznych. Sprawdzian ten poprzedza debiut modelu na tamtejszym, istotnym strategicznie rynku.
W ciągu 8 tygodni trzy egzemplarze modelu Outlander PHEV pokonały łącznie 30 tys. kilometrów w okolicach Moskwy, Jekaterynburga oraz Toliyatti, podróżując w temperaturach spadających poniżej minus 30°C po zaśnieżonych trasach, których nie spotyka się w innych mroźnych regionach, gdzie model jest już dostępny…
Outlander PHEV sprawdził się bardzo dobrze, a ładowanie akumulatorów układu hybrydowego przebiegało bez zakłóceń.
Ponadto, dzięki jazdom w terenach pozamiejskich możliwe było przetestowanie pojazdu z napędem hybrydowym na różnych nawierzchniach, od popękanych i dziurawych dróg po tereny podmokłe lub całkowicie zalane. Wytrzymała konstrukcja pojazdu, napęd 4WD Twin Motor oraz system aktywnej kontroli napędu czterech kół Super All-Wheel Control (S-AWC) znakomicie sprawdziły się w trudnych warunkach, co oznacza, iż Outlander PHEV może być z powodzeniem użytkowany w Rosji.
Kończąc testy, Andrey Pankov, dyrektor generalny, MMC Rus, oficjalnego przedstawiciela i dystrybutora Mitsubishi Motors w Rosji, powiedział:
„Wspólnie z MMC podjęliśmy decyzję, iż samochód trzeba przetestować w okresie dwóch miesięcy, gdy występują najbardziej nieprzewidywalne, ekstremalne zjawiska atmosferyczne takie, jak siarczyste mrozy czy gwałtowne odwilże. W rezultacie możliwe było sprawdzenie działania hybrydowego układu napędowego w rzeczywistych – i natrudniejszych – warunkach pogodowych”.
„W odróżnieniu od aut typowo miejskich Outlander PHEV to pojazd elektryczny, który spełnia wymagania jednego z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów rynku, czyli segmentu dużych, komfortowych modeli klasy SUV. Jestem przekonany, że ten rewolucyjny model na stałe zagości w naszej ofercie i w Rosji będzie równie popularny, jak w Europie” – podsumował Pankov.
Na rynku rosyjskim Mitsubishi Outlander PHEV ma być dostępny w drugiej połowie 2014 roku, po sierpniowym salonie samochodowym w Moskwie. Polscy klienci mogą już składać zamówienia na ten przełomowy model a dostawy Outlandera PHEV są spodziewane w salonach Mitsubishi Motors już w czerwcu.