Nowa Meriva jest zmodernizowana, oszczędniejsza, atrakcyjniejsza i bardziej komfortowa niż poprzednia. Prezentuje się świetnie zarówno z zewnątrz, jak i w środku, dzięki czemu cieszy się powodzeniem klientów w każdym wieku. W kwietniu wielofunkcyjny minivan marki Opel po raz kolejny pozostawił w tyle wszystkich głównych rywali – był najpopularniejszym samochodem w swojej kategorii (minivany segmentu B) w Niemczech. Specjalna konstrukcja tego mistrza elastyczności sprawia, że podczas wsiadania i wysiadania plecy nie są obciążone (podobne cechy miała Meriva poprzedniej generacji). Właśnie to jest ważnym czynnikiem decydującym o sukcesie modelu. To ważna cecha w przypadku pojazdu zaprojektowanego dla aktywnych, wciąż młodych duchem osób po pięćdziesiątym roku życia oraz dla młodych rodzin z dziećmi. Meriva jest pierwszym i jedynym na świecie seryjnie produkowanym samochodem, któremu niemieckie stowarzyszenie Aktion Gesunder Rücken e.V. („Akcja na rzecz zdrowych pleców”) przyznało prestiżowy atest AGR za ergonomię.
Pokolenie 50+: coraz bardziej licząca się grupa świadomych klientów
Są aktywni, mobilni i dokładnie wiedzą, czego chcą. Częścią przemian demograficznych jest stały wzrost populacji osób zaliczanych do tzw. Best‑Agers, czyli pokolenia 50+. Niektóre z nich właśnie zrealizowały swoje zawodowe marzenia i postanawiają kontynuować pracę, ale już na własny rachunek. Inne coraz większą część swoich dochodów przeznaczają na rekreację i wypoczynek, w tym podróże. Dlatego często zależy im na zapewnieniu sobie mobilności. Na podstawie urzędowych statystyk oraz danych niemieckiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego szacuje się, że spośród około 54 milionów posiadaczy uprawnień do prowadzenia samochodów osobowych w Niemczech około 10 milionów stanowią osoby w wieku powyżej 65 lat.
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2013 r. średnia wieku nabywców nowych samochodów wynosiła 52,4 lata, a jeszcze w 1995 r. było to 46,1 lat. Według Centrum Badań nad Motoryzacją CAR przy Uniwersytecie w Duisburgu-Essen, co trzeci klient firmy motoryzacyjnej miał ponad 60 lat. Naukowcy przewidują, że w 2020 r. średnia wieku nabywców samochodów wzrośnie do 55 lat.
Wiek kupujących ma się jednak nijak do stereotypów dotyczących starszych emerytów i ich zwyczajów na drodze. Z analiz i prognoz marketingowych w branży motoryzacyjnej wynika, że kierowcy pokolenia 60+ coraz częściej poszukują samochodów, które potrafią dostarczyć emocji, a jednocześnie zapewniają maksymalny komfort i bezpieczeństwo, mają przejrzysty układ kabiny, atrakcyjną stylistykę i odpowiednią ergonomię. Te wszystkie cechy ma Opel Meriva, który dzięki nowemu cichemu silnikowi Diesla oraz systemowi multimedialnemu IntelliLink jest teraz jeszcze bardziej komfortowy.
Innowacyjny system FlexDoors ułatwia wsiadanie i wysiadanie
Najważniejszym elementem uznanej koncepcji ergonomicznej Merivy jest rewolucyjny i opatentowany system FlexDoors. Drzwi w samochodach otwierają się zwykle pod kątem maksymalnie 68 stopni, natomiast w Merivie kąt otwarcia zarówno przednich, jak i tylnych drzwi ma aż 84 stopnie, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie wszystkim pasażerom. Jeszcze większą wygodę wsiadania i wysiadania na wąskim lub szerokim miejscu parkingowym zapewniają cztery pozycje otwarcia drzwi – w maksymalnej pozycji otwarte drzwi są prawie prostopadłe do samochodu. Kolejną zaletą unikatowego systemu FlexDoors jest możliwość wsiadania i wysiadania nawet w ciasnym miejscu parkingowym bez konieczności skręcania tułowia i wsuwania się przez wąską szczelinę, co odciąża kręgosłup. Wsiadając do samochodu, można przytrzymać się solidnych uchwytów znajdujących się w intuicyjnym położeniu na prawym i lewym słupku B. Wyższa pozycja kierowcy i pasażera na przednim fotelu zapewnia lepszą widoczność w każdą stronę.
Ergonomia i elastyczność – współczesne podejście do koncepcji wnętrza
Należący do standardowego wyposażenia Merivy system FlexSpace umożliwia szybkie przekształcenie kabiny z pięcio- na dwumiejscową. Nie ma przy tym potrzeby uciążliwego demontażu siedzeń. Standardowe przednie fotele w Merivie mają największy w tej klasie zakres regulacji – 240 mm do przodu/do tyłu oraz 65 mm w pionie. Dzięki temu każda osoba, niezależnie od postury i wzrostu, może podróżować w wygodnej i odpowiedniej pozycji. Oprócz tego dostępne są również ergonomiczne fotele z atestem AGR i pełną regulacją, obejmującą dodatkowy mechanizm pochylania oparcia, dodatkowe podparcie kręgosłupa lędźwiowego, przedłużone siedzisko oraz zagłówki regulowane w czterech kierunkach. Dla zapewnienia większego komfortu w chłodne dni Meriva może być wyposażona w wielostopniowe podgrzewanie foteli oraz, jako jedyny samochód w swojej klasie, w podgrzewaną kierownicę. Kierowca nie musi więc prowadzić samochodu w rękawiczkach, co zwiększa bezpieczeństwo.
Wyższy komfort użytkowania zapewnia także asystent parkowania z czujnikami z tyłu i z przodu lub tylko z przodu pojazdu. W nowej Merivie znajduje się również kamera cofania. Na 7‑calowym ekranie systemu multimedialnego IntelliLink widać wszystkie przeszkody znajdujące się na parkingu. Kierowca doskonale widzi, co dzieje się za pojazdem bez konieczności oglądania się za siebie i skręcania tułowia.
Opcjonalny układ doświetlania zakrętów – z reflektorami halogenowymi i diodowymi światłami do jazdy dziennej – dostosowuje kierunek światła do toru jazdy. Dzięki temu zwiększa się bezpieczeństwo podczas skręcania na skrzyżowaniu. Poza tym układ ten zapewnia kierowcy optymalną widoczność i sprawia, że jego samochód jest dobrze widoczny dla innych użytkowników drogi.
Maksymalna objętość bagażnika z płaską podłogą to aż 1500 litrów. W Merivie dostępne jest także jeszcze jedno pomysłowe rozwiązanie transportowe: rekomendowany przez AGR, przyjazny dla pleców bagażnik rowerowy FlexFix. Na innowacyjnym tylnym bagażniku FlexFix zmieszczą się dwa rowery o łącznej masie do 40 kg. Z FlexFix można skorzystać w każdej chwili, gdyż jest on zintegrowany z tylnym zderzakiem Merivy, z którego wysuwa się jak szuflada.
Nowa generacja systemu multimedialnego IntelliLink
Nowa Meriva została wyposażona w supernowoczesny multimedialny system IntelliLink zapewniający bezproblemową integrację smartfona z pojazdem. Na dużym 7‑calowym kolorowym monitorze o wysokiej rozdzielczości wyświetlany jest nowy, czytelny i wygodny interfejs graficzny systemu IntelliLink. System jest wyposażony w moduł Bluetooth, umożliwiający obsługę telefonu bez użycia rąk i posiadający funkcję strumieniowej transmisji dźwięku oraz dodatkowe złącze USB. Nawigacja oferowana w opcjonalnych systemach Navi 650 i Navi 950 IntelliLink działa szybko i precyzyjnie. W tej ostatniej punkty docelowe można wprowadzać poleceniami głosowymi. W jednym zdaniu można podać adres i zażądać uruchomienia nawigacji, nie odrywając w tym czasie rąk od kierownicy.
Bestsellerowy Opel z szeroką ofertą zespołów napędowych
Nowa Meriva jest dostępna z nową gamą silników, obejmującą jednostki benzynowe, wysokoprężne oraz przystosowane do spalania skroplonego paliwa gazowego (LPG). Nowością jest silnik Diesla 1.6 CDTI, charakteryzujący się imponująco niskim zużyciem paliwa, bardzo dobrymi parametrami ekologicznymi, a także znakomitą kulturą pracy, w tym wyjątkowo niskim poziomem hałasu.
Nowe manualne skrzynie biegów o obniżonym tarciu, towarzyszące silnikom benzynowym, na LPG i wysokoprężnym, zapewniają większy komfort zmiany przełożeń. Ponadto z silnikami benzynowymi 1.4 Turbo w wersjach 88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM montowana jest jeszcze bardziej podnosząca komfort prowadzenia skrzynia sześciobiegowa o obniżonym tarciu wewnętrznym.