Z okazji wprowadzenia na rynek pierwszego Renault Captur, wyposażonego w system Extended Grip, zapewniający mu doskonały napęd w każdych warunkach, firma Renault nawiązała współpracę z marką odzieży sportowej Helly Hansen.
W celu podkreślenia unikalnego charakteru serii limitowanej Helly Hansen wprowadzono dwukolorowe nadwozie w specjalnym kolorze Czerwony Flamme z dachem w kolorze czarnym lub kości słoniowej. Motyw czerwieni będzie powtarzać się również we wnętrzu auta. Terenową żyłkę tego małego crossovera Renault podkreślają wzmocnienia przedniego
i tylnego zderzaka oraz 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich w czarnym kolorze.
Renault Captur w serii limitowanej Helly Hansen jest oferowany w standardzie z wbudowanym w deskę rozdzielczą tabletem z ekranem dotykowym Renault R-Link oraz licznymi elementami wyposażenia, podnoszącymi komfort jazdy.
Dla tej serii limitowanej przewidziano również w ofercie unikalną tapicerkę skórzaną (w standardzie lub w opcji, zależnie od kraju).
Na rynku polskim seria limitowana Renault Captur Helly Hansen oferowana będzie z dwoma silnikami benzynowymi: Energy TCe 90 oraz TCE 120 EDC. Do sprzedaży trafi w czerwcu br., a pierwsze samochody pojawią się w salonach już pod koniec czerwca w specjalnej cenie od 67 900 zł.
Renault Captur, pierwszy miejski crossover marki Renault, wzbogaca się o nową, limitowaną serię Helly Hansen. Wersja ta, stworzona we współpracy ze słynną, założoną w 1877 roku norweską marką odzieży sportowej i sportów outdoorowych, posiada zdecydowanie bardziej terenowy charakter, podkreślony dodatkowo unikalnym kolorem nadwozia Czerwony Flamme, wzmocnieniami przedniego i tylnego zderzaka w kolorze szarym oraz 17-calowymi aluminiowymi obręczami kół w kolorze czarnym. O współpracy z marką Helly Hansen przypomina również logo „HH” na błotnikach.
Renault Captur Helly Hansen jest dostępny w kilku różnych (zależnie od kraju), dwukolorowych wersjach nadwozia:
- Czerwony Flamme z dachem w kolorze czarnym lub kości słoniowej
- Czarny Etoile z dachem w kolorze kości słoniowej
- Szary Kasjopea z dachem w kolorze czarnym
- Kość Słoniowa z dachem w kolorze czarnym
Seria limitowana Helly Hansen będzie też oferowana po raz pierwszy w modelu Captur ze skórzanymi siedzeniami, dostępnymi w standardzie lub w opcji, zależnie od kraju. Energetyczne wnętrze Captura Helly Hansen wyróżnia się czerwonymi elementami ozdobnymi deski rozdzielczej, karbonową wstawką w kierownicy, chromowanymi progami drzwi oraz przednimi dywanikami podłogowymi.
Lepsza przyczepność zapewniająca bezstresową jazdę w trudnych warunkach drogowych Renault Captur Helly Hansen jest oferowany w standardzie z systemem optymalizacji skuteczności napędu Extended Grip, zastosowanym po raz pierwszy w 2013 roku w modelu Renault Scénic X-Mod. Ten zaawansowany system kontroli trakcji stanowi udoskonalenie systemu zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu. Zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych (śnieg, błoto, piasek) i daje kierowcy pewność za kierownicą.
Korzystając z umieszczonego na środkowej konsoli pokrętła, kierowca wybiera jeden z 3 dostępnych trybów wspomagania, w zależności od warunków drogowych: „drogowy”, „grząskie podłoże” lub „ekspert”. Aktywowany domyślnie tryb „drogowy” należy wybrać w przypadku utwardzonego podłoża (zarówno na suchej, mokrej, jak i oblodzonej nawierzchni). Odpowiada on klasycznemu ustawieniu systemu zapobiegającemu poślizgowi kół. Włącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 40 km/h, jeśli w międzyczasie nie został wybrany inny tryb pracy.
W trybie „grząskie podłoże” kierowca przekazuje sterowanie kołami napędowymi systemowi Extended Grip. System automatycznie kontroluje i zmienia moment obrotowy silnika oraz pracę hamulców, aby zwiększyć poślizg przednich kół. Zamontowane specjalne opony Mud & Snow odprowadzają błoto bądź piasek spod kół, pozwalając odzyskać lepszą przyczepność i umożliwiając dalszą jazdę.
W trybie „ekspert” kierowca zachowuje pełną kontrolę nad momentem obrotowym i sam reguluje przyspieszenie, pozostawiając systemowi kontrolowanie hamulców.
System Extended Grip jest dostępny wyłącznie z oponami typu Mud & Snow (na błoto i śnieg), wyposażonymi w specjalny bieżnik, zapewniający skuteczniejsze odprowadzania błota, piasku i mokrego śniegu.
Oprócz multimedialnego systemu R-Link z ekranem dotykowym, seria limitowana Helly Hansen w Renault Captur posiada w standardzie następujące elementy wyposażenia:
- System Extended Grip
- Klimatyzację regulowaną automatycznie
- Czujnik światła i deszczu
- Dwukolorowe nadwozie
- Chromowane nakładki na progi przednich drzwi
- Tapicerkę materiałową z elementami skóry ekologicznej (opcjonalnie dostępna skórzana tapicerka z przednimi fotelami podgrzewanymi)
- Aluminiowe obręcze kół 17” w czarnym kolorze + opony Mud & Snow
- Wzmocnienia przedniego i tylnego zderzaka w kolorze szarym
- System wspomagania parkowania tyłem
- ABS z układem wspomagania nagłego hamowania oraz system kontroli toru jazdy ESC i z systemem wspomagania ruszania pod górę HSA
- Przyciemniane szyby tylne
- Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne (z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy)
- Elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne
- Kartę Renault Hands Free
- Kierownicę z regulacją ustawienia w pionie i poziomie
- Komputer pokładowy
- Reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów
- Regulator/ ogranicznik prędkości
- Przesuwną, tylna kanapę z 3 zagłówkami, dzieloną w układzie 1/3 – 2/3
- Szufladę Easy Life w kolorze czerwonym
- Dwustronną, łatwo zmywalną podłogę bagażnika
- Kieszenie na tylnej stronie oparć przednich foteli
W Polsce seria limitowana Helly Hansen jest dostępna z dwoma benzynowymi silnikami: Energy TCe 90 oraz TCe120 z automatyczną skrzynią biegów EDC. Seria limitowana Renault Captur Helly Hansen trafi na polski rynek w tym miesiącu.