MotoNews.pl

Nowy Peugeot 508: siła charakteru

19 czerwca 2014

Marka, model | ,
Peugeot 508 9

Peugeot zaprezentował w Londynie odmienioną wersję swojego flagowego modelu z segmentu D. Nowy Peugeot 508 wpisuje się w strategię repozycjonowania gamy modelowej. Model zyskał zupełnie nową stylistykę przodu i grilla, która stanie się wyróżnikiem wszystkich przyszłych modeli producenta oraz innowacyjnymi elementami wyposażenia, takimi jak ekran dotykowy, kamera cofania czy czujniki monitorujące tzw. martwą strefę. Ponadto pojazd może być wyposażony w oszczędne i wydajne silniki, spełniające wymogi normy Euro 6, np. jednostkę 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM, sprzężoną z 6-stopniową przekładnią manualną. Jednostka ta emituje zaledwie 105 g CO2 na kilometr i w swojej klasie mocy oraz segmencie nie ma sobie pod tym względem równych. Nowy model zostanie zaprezentowany szerszej publiczności w sierpniu, podczas salonów samochodowych w Moskwie i Chengdu. A późniejsza premiera na Salonie w Paryżu poprzedzi debiut rynkowy, który w Europie zaplanowano na wrzesień 2014 roku.

Debiutujący na Salonie w Paryżu w 2010 roku Peugeot 508, pojawił się w salonach sprzedaży na początku 2011 roku. Początkowo model dostępny był w klasycznych wersjach sedan oraz kombi. Jednak już rok później oferta wzbogaciła się o wyjątkowo innowacyjną odmianę z napędem Hybrid4, która dostępna była również z nadwoziem typu sedan. Peugeot 508 RXH, bo o nim właśnie mowa, to pojazd stanowiący klasę samą w sobie pod względem stylistyki, właściwości jezdnych, funkcjonalności oraz przyjaznych środowisku osiągów, czyli cech, które do dziś decydują o jego wyjątkowości.

Gama marki wraz z modelem 508 zyskuje dziś status najmłodszej w historii marki, a nowy Peugeot 508 uosabia ambicje francuskiego producenta, dotyczące repozycjonowania gamy modelowej w górę oraz jeszcze wyższego poziomu jakości i zmiany wizerunku w skali globalnej. Od chwili premiery na całym świecie, nabywców znalazło 370 tys. egzemplarzy modelu 508, który produkowany jest we Francji i Chinach. W Państwie Środka, które od 2013 roku stanowi największy rynek zbytu tego modelu, sprzedaje się łącznie 36% wszystkich Peugeotów 508.

Nowy Peugeot 508 posiada te same cechy, które przyczyniły się do sukcesu poprzednich wersji modelu. Imponuje zatem nie tylko atrakcyjną stylistyką, ale również bogactwem nowoczesnego wyposażenia oraz nieprzeciętnymi osiągami.

Siła charakteru wyrażona poprzez bardziej zdecydowaną stylistykę nadwozia

Wcześniejsza stylistyka Peugeota 508, inspirująca i elegancka, zdecydowanie nawiązywała do wyrazistego temperamentu auta oraz jego solidnej technologicznie konstrukcji. Opierając się na tak mocnych podstawach, konstruktorzy Peugeot stworzyli samochód, który wyróżnia się jeszcze większym zaawansowaniem technologicznym, mocą i charakterem. Nowa atrapa chłodnicy stanowi niezwykle istotny element stylistyczny modelu 508. Poprowadzony bardziej pionowo nowy grill, z centralnie od tej pory umieszczonym logotypem Lwa, stanowi ukłon w stronę słynnych poprzedników z serii „5” i pozwala na wprowadzenie jednolitej stylistyki przodu nadwozia, która jeszcze dobitniej oddawać ma solidny charakter i ekskluzywny status modelu.

Na styl przedniej partii ogromny wpływ ma również wygląd lamp. Światła do jazdy dziennej, mijania, drogowe, kierunkowskazy oraz lampy przeciwmgłowe wykonano w 100% w technologii LED. Światła do jazdy dziennej tworzą diodową sygnaturę świetlną w kształcie przecinka (sedan i kombi) lub śladów pazurów (RXH), które znakomicie uzupełniają ekscytującą stylistykę nowego Peugeota 508.

Zmieniono również pokrywę silnika. Poprowadzona bardziej horyzontalnie, manifestuje aspiracje wszystkich trzech wersji nadwoziowych do segmentu premium. W wersji sedan dodatkowo równoważy linię całego nadwozia. W wersji tej zmieniono również stylistykę tylnej części karoserii. Zmodyfikowano kształt zderzaka, który obecnie mocniej wyróżnia się na tle płaszczyzn bagażnika i lepiej spełnia swoją funkcję. W wersji sedan przeprojektowano również tylne lampy, dzięki czemu – niezależnie od perspektywy – wkomponowują się one bardziej poziomo w bryłę pojazdu. Opalizujące światło potrójnych czerwonych pazurów nie tylko identyfikuje model, ale także stanowi bardzo ciekawe rozwiązanie technologiczne.

Innowacyjne technologie
Zmianom uległo również wnętrze pojazdu. Na desce rozdzielczej znalazło się miejsce dla 7-calowego ekranu dotykowego, który umożliwia intuicyjną obsługę większości systemów pokładowych. Dzięki temu panel środkowy nie jest nadmiernie przeładowany przyciskami, a w konsoli środkowej udało się wygospodarować przestrzeń na nowy, zamykany schowek. Kierowca widzi przed sobą nowoczesny, funkcjonalny panel instrumentów, który stylistyką i precyzją wykonania nawiązuje do najwyższej klasy zegarmistrzostwa. Dodatkowo kierujący ma również do dyspozycji wysuwany, kolorowy wyświetlacz HUD, na którym pojawiają się najistotniejsze informacje dotyczące jazdy i nawigacji.

Jakość użytych materiałów, wykonania oraz wykończenia wnętrza kabiny plasuje nowego Peugeota 508 wśród pojazdów z wyższych segmentów rynku, które nie są ostentacyjne, mimo bardzo wysokiego zaawansowania i jakości.

W świecie klasy premium ekskluzywny charakter i nowoczesne technologie niosą ze sobą wprowadzenie licznych elementów poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy, takich jak system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu, automatyczny, elektryczny hamulec postojowy, reflektory przednie z systemem automatycznego poziomowania, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, zestaw audio sygnowany logo JBL … Do listy wyposażenia można teraz dopisać dwa nowe systemy: Monitor martwego pola oraz kamerę cofania, z której obraz wyświetlany jest w kolorze na ekranie dotykowym.

Ponadto nowy Peugeot 508 może się pochwalić rozbudowanym systemem komunikacji opartym na technologii łączności sieci komórkowej, który oferuje teraz nową generację usług komunikacyjnych Peugeot Connect Apps. Dzięki wysokiej ergonomii ekranu dotykowego, dostęp do aplikacji jest niezwykle prosty, a ich obsługa intuicyjna. Kierowca na bieżąco otrzymuje porady ułatwiające codzienną jazdę, taki jak informacje o najbliższych dostępnych miejscach parkingowych, cenach paliw na pobliskich stacjach, o ruchu drogowym, warunkach atmosferycznych, informacje turystyczne z Michelin Guide lub TripAdvisor, dane teleadresowe oraz dane aplikacji Coyote (zależnie od kraju).

Większa dynamika i wydajność to większa radość z jazdy
Zawieszenie nowego Peugeota 508 zostało znakomicie zestrojone i zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa jazdy. Dzięki zastosowaniu podwójnych wahaczy poprzecznych ze zwrotnicą oddzieloną od kolumny resorująco-sprężynującej z przodu (w mocniejszych wersjach z silnikami wysokoprężnymi) lub niezależnej konstrukcji typu pseudo-MacPherson w pozostałych wersjach silnikowych, oraz układowi wielowahaczowemu z tyłu, nowy Peugeot 508 nadal oferuje idealny kompromis między komfortem jazdy a przyczepnością.

Na ofertę silników składają się najnowsze jednostki benzynowe i wysokoprężne

Wraz z nową wersją modelu 508 na rynku zadebiutuje nowy silnik benzynowy 1.6 THP 165 KM S&S, który spełnia wymogi normy Euro 6. Jednostka ta może współpracować z sześciostopniową przekładnią manualną lub nową sześciostopniową skrzynią automatyczną EAT6. 165-konny silnik zastępuje motor 1.6 THP (156 KM, Euro 5) i umożliwia ograniczenie poziomu emisji CO2 nawet do 129 g/km (6-stopniowa przekładnia manualna), podczas gdy najlepszy wynik notowany przez silnik poprzedniej generacji wynosił 144 g/km.

Wśród silników wysokoprężnych królować będą jednostki z rodziny BlueHDi, czyli motor 2.0 BlueHDi (150 KM, 6-stopnowa przekładnia manualna), który w wersji sedan i kombi emituje zaledwie 105 g CO2 na kilometr i w swojej klasie mocy oraz segmencie nie ma sobie pod tym względem równych, oraz nowa jednostka 2.0 BlueHDi (180 KM, przekładnia automatyczna EAT6), która w wersji sedan emituje 111 g CO2 na kilometr, oferując jeden z najkorzystniejszych kompromisów między mocą a zużyciem paliwa w swoim segmencie.

Naturalnie wersja RXH oraz wersje sedan mogą być również wyposażone w technologię napędową Hybrid4, która nadal pozostaje unikalnym rozwiązaniem w swoim segmencie. Dzięki popularyzacji tego układu napędowego w modelach 3008, 508 oraz 508 RXH, firma Peugeot może pochwalić się drugim miejscem pod względem sprzedaży pojazdów z napędem hybrydowym w Europie. Układ składa się ze 163-konnego, dwulitrowego silnika wysokoprężnego HDi oraz 37-konnego motoru elektrycznego przy tylnej osi. Obie jednostki napędowe mogą pracować równolegle lub wymiennie, o czym kierowca jest informowany na bieżąco. Dostępne są cztery tryby jazdy – bezemisyjny, elektryczny tryb (ZEV), tryb napędu na wszystkie koła (4WD), oraz tryb dynamiczny (Sport) i automatyczny (Auto), dzięki czemu obsługa systemu napędowego jest niezwykle prosta, a przyjemność z jazdy ogromna. Ponadto nie wolno również zapominać o korzyściach wynikających z wysokiej wydajności takich jak niski poziom emisji CO2 (od 85 g/km) oraz niskie zapotrzebowanie na paliwo (3,3 litra na 100 w cyklu mieszanym), dzięki którym Peugeot 508 Hybrid4 przewodzi w swoim segmencie.

Nowy Peugeot 508 przeznaczony na rynek europejski produkowany jest w Rennes, a na rynek chiński w Wuhan. Na Starym Kontynencie pierwsze dostawy zaplanowano na 10 września 2014 roku, a w Chinach nowy Peugeot 508 zadebiutuje w styczniu 2015 roku.

Zdjęcia: Peugeot