Do sprzedaży w Europie trafiają właśnie Gulietta “Quadrifoglio Verde” z turbodoładowaną jednostką benzynową o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM TCT oraz Alfa Romeo MiTo “Quadrifoglio Verde” z turbodoładowanym silnikiem 1.4 MultiAir o mocy 170 KM TCT – modele zaprezentowane podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie 2014. Modele MiTo i Giulietta z roku modelowego 2014 zostały odnowione. Oba modele będą wyróżniać się w swoich segmentach perfekcyjnym połączeniem wyrazistego stylu, kompaktowych i mocnych silników, właściwego stosunku mocy do masy oraz typowych dla marki Alfa Romeo rozwiązań technicznych służących czerpaniu przyjemności z jazdy.
Premiera dwóch nowych modeli Quadrifoglio Verde o doskonałych osiągach zbiegła się z prezentacją fascynującego modelu Alfa Romeo 4C stanowiącego współczesny symbol marki, reprezentujący sportowy styl zakodowany w DNA Alfa Romeo i wyrażający się w takich cechach jak znakomite osiągi i technologia gwarantujące maksimum przyjemności z jazdy oraz niepowtarzalną estetykę. Jednocześnie oba nowe samochody doskonale wpisują się w legendę „Quadrifoglio Verde” – znanego od 1923 r. symbolu kojarzonego z samochodami o najlepszych osiągach, produkowanymi przez firmę Alfa Romeo. Charakterystyczna zielona czterolistna koniczyna pojawiała się nie tylko na wielu samochodach triumfujących na światowych torach wyścigowych, ale także na licznych specjalnych wersjach modeli seryjnych.
Pierwszym pojazdem Alfa Romeo z logo Quadrifoglio Verde był RL, którym Ugo Sivocci wygrał 14. edycję Targa Florio w 1923 r. Od tego czasu wszystkie wyścigowe Alfy zdobi ten szczęśliwy emblemat, będący ich znakiem rozpoznawczym na całym świecie. Począwszy od lat 60. XX wieku jest on umieszczany także na sportowych wersjach samochodów przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych.
Mito i Giulietta w wersji „Quadrifoglio Verde” nawiązują do najlepszych tradycji Alfa Romeo, takich jak dynamiczne osiągi bez uszczerbku dla efektywności, poszanowanie środowiska naturalnego i wygoda codziennej eksploatacji. Samochody Alfa Romeo zawsze były projektowane z myślą o Klientach, którym zależy, aby samochód był nie tylko „użytecznym środkiem transportu”, ale także zapewniał „emocje” w pełnym tego słowa znaczeniu.