Firma Ford Motor Company zaprezentowała dziś nowego, zaawansowanego technologicznie dużego SUV-a o nazwie Ford Edge, który po raz pierwszy wejdzie do sprzedaży w Europie w 2015 roku. Nowy Ford Edge został zaprojektowany od podstaw, aby spełnić wysokie oczekiwania klientów z Europy oraz innych części świata. Model ten oferuje nowe, zaawansowane technologie, tworząc trzeci filar planu ekspansji Forda na rynku SUV-ów wraz z nowym, kompaktowym SUV-em Ford Kuga oraz niewielkim Fordem EcoSport.
„Wzbogacamy globalne portfolio naszej firmy z zakresu strategii One Ford, oferując europejskim klientom szerszą gamę produktów. W tym roku zaprezentowaliśmy już nowe modele EcoSport, Mondeo i Focus,” powiedział Stephen Odell, prezes Ford of Europe, Middle East and Africa. „W przyszłym roku wprowadzimy na rynek nowego Forda Edge oraz – po raz pierwszy w Europie – nowego Forda Mustanga, jak również modele z serii Vignale.”
Ford Edge pierwszej generacji zadebiutował w Ameryce Północnej w 2007 roku, wprowadzając tym samym nową definicję tradycyjnego SUV-a i ustanawiając nowy segment aut typu „crossover SUV”. Dziś Ford Edge pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem tego typu w USA, czego potwierdzeniem są rekordowe wyniki sprzedaży osiągnięte w 2013 roku. Model ten jest też oferowany na wybranych rynkach w Ameryce Południowej, Rosji i Azji Wschodniej, w tym w Chinach.
Wraz z nowym modelem Edge, Ford wkracza do nowego segmentu na europejskim rynku, oferując nabywcom luksusowego, przestronnego i zaawansowanego technologicznie SUV-a. Ten czterodrzwiowy, pięciomiejscowy model o typowych dla Forda doskonałych właściwościach jezdnych wejdzie do sprzedaży w Ameryce Północnej na początku przyszłego roku, a następnie trafi do salonów w Europie, Ameryce Południowej oraz w regionie Azji i Pacyfiku.
„Nowy Ford Edge oferuje pasażerom więcej miejsca, niż większe i droższe SUV-y. Pod względem stylizacji nadwozia, komfortu, udogodnień i systemów bezpieczeństwa, nowy Ford Edge może konkurować w Europie z modelami segmentu premium,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.
Zaawansowana technologia
Nowy Ford Edge będzie wyposażony w adaptacyjny układ kierowniczy, który ułatwia manewrowanie autem i daje dużą przyjemność z prowadzenia, a także technologię aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Cancellation) oraz przednią kamerę (Front Split View Camera).
Adaptacyjny układ kierowniczy nieustannie zmienia przełożenie w stosunku do aktualnej prędkości jazdy, optymalizując w ten sposób reakcje układu. Przy niskich prędkościach, na przykład podczas parkowania, nowy system dba o zachowanie lepszej zwrotności auta, ułatwiając tym samym wykonywanie skrętów. Z kolei przy wyższych prędkościach nowy Ford Edge reaguje na polecenia kierowcy w płynny i precyzyjny sposób.
Opracowana przez Forda technologia aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Cancellation) obejmuje trzy mikrofony rozlokowane w kabinie pasażerskiej, które poprzez system audio wysyłają sygnał o odwrotnej fazie, co pozwala poprawić ogólny komfort akustyczny wnętrza. Technologia (Front Split View Camera) ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności, wykorzystując kamerę z kątem widzenia wynoszącym 180 stopni zainstalowaną w przedniej części auta. Ford Edge zawiera także specjalnie zaprojektowane wloty w bocznej części nadwozia, które tworzą „kurtynę powietrzną” zwiększającą wydajność aerodynamiczną podczas jazdy z dużą prędkością.
Inne technologie, które znajdą się w nowym Fordzie Edge:
- Drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo
- (SYNC 2), opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji z system kontroli głosowej.
- Inteligentny tempomat z funkcją ograniczania skutków kolizji (Collision Mitigation) oraz funkcją wczesnego ostrzegania (Forward Alert).
- Rozbudowany system wspomagający parkowanie (Active Park Assist) z systemem wspomagającym parkowanie prostopadłe oraz systemem (Cross Traffic Alert) wspomagającym kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu.
- Tylne pompowane pasy bezpieczeństwa
- Inteligentny napęd na wszystkie koła z układem TVC poprawiającym stabilność na zakrętach oraz układem (Curve Control).
- System zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach (Active City Stop).
- Sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy (BLIS).
- System utrzymywania pojazdu na pasie ruchu.
- System rozpoznawania znaków drogowych.
- Podgrzewana kierownica oraz podgrzewane i wentylowane przednie fotele.
Dynamiczny design, wysoka jakość i doskonałe prowadzenie
Priorytetem podczas prac nad nowym Fordem Edge było uzyskanie wysokiej jakości wizualnej poprzez zastosowanie wysokogatunkowych materiałów. Nadwozie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby ograniczyć liczbę ostrych krawędzi łączeniowych. Zespół projektantów zwrócił szczególną uwagę na detale, jak na przykład sposób scalenia przednich drzwi i deski rozdzielczej, dzięki czemu udało się uprościć łączenia poszczególnych punktów i zredukować potencjalne problemy z prawidłowym spasowaniem sąsiadujących elementów.
Nowy Ford Edge odznacza się charyzmatyczną stylizacją nadwozia z wyraźnie zaznaczoną chromowaną osłoną chłodnicy, wąskimi reflektorami LED oraz trójwymiarowymi tylnymi lampami LED. Masywne nadkola skrywają 20-calowe obręcze z lekkich stopów.
Wyrafinowana struktura nadwozia wraz z zaawansowanym układem zawieszenia kół absorbuje nierówności nawierzchni i tłumi niepożądane hałasy przy zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych. W rezultacie europejscy klienci mogą cieszyć się ekscytującymi wrażeniami z jazdy na najwyższym poziomie.
Dynamiczne prowadzenie to także zasługa niezależnego zawieszenia tylnego ze zintegrowanymi wahaczami. Z kolei zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości pozwoliło uzyskać solidną strukturę, będącą podstawą doskonałych osiągów. Wnętrze nowego Forda Edge oferuje wysoki komfort podróżowania dzięki wykorzystaniu szyb akustycznych oraz opon o ograniczonych szumach toczenia.
W Europie nowy Ford Edge będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym Duratorq TDCi o pojemności 2 litrów w dwóch wersjach do wyboru:
- mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, współpracującym z 6-biegową skrzynią manualną; szacowana emisja CO2 na poziomie 149 g/km,
- mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm, współpracującym z 6-biegową skrzynią automatyczną PowerShift wyposażoną w dźwigienki do ręcznej zmiany biegów; szacowana emisja CO2 na poziomie 159 g/km.