Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że model Outlander PHEV weźmie udział w tegorocznej edycji morderczego rajdu Asia Cross Country Rally (AXCR), która odbędzie się między 9 a 15 sierpnia w Tajlandii i Kambodży. Samochód wystartuje w klasie aut elektrycznych z napędem na cztery koła T1.3 4×4 Electric, a towarzyszyć mu będzie zespół techników oddelegowanych przez Mitsubishi. Dowodzony przez Kenji Ishidę zespół „Two and Four Motor Sports” poprowadzi Mitsubishi Outlandera PHEV już drugi rok z rzędu, a o sprawność SUV-a typu plug-in hybrid z napędem na cztery koła zadbają inżynierowie japońskiej firmy. Dane zgromadzone w czasie trwania rajdu zostaną następnie wykorzystane w pracach nad przyszłymi modelami Mitsubishi.
Dziewiętnastą edycję rajdu AXCR zainauguruje uroczysty start zorganizowany w sobotę, 9 sierpnia na plaży w Pattaya w Tajlandii. Następnego dnia zawodnicy rozpoczną prawdziwe zmagania, wyruszając na trasę pierwszego odcinka wiodącą z Pattaya do Sakaeo. Trzeci odcinek rozgrywany 12 sierpnia zaprowadzi kierowców do Kambodży, a jedną z atrakcji będzie przejazd w pobliżu świątyni Angkor Wat umieszczonej na liście światowego dziedzictwa. Rajd zakończy się w piątek 15 sierpnia w stolicy Kambodży Phnom Penh. AXCR jest organizowany na dystansie 2 200 km, odbywa się w ekstermalnych warunkach przy temperaturze siągającej 40 stopni Celsjusza i obejmuje teren o rozmaitej nawierzchni, m.in. drogi górskie, dżunglę, bagna i rzeczne przeprawy. Udział w imprezie jest ogromnym wyzwaniem sprawdzającym zarówno umiejętności, jak i wytrzymałość pojazdów i zawodników.
Outlander PHEV w wersji rajdowej został lekko zmodyfikowany w stosunku do wersji drogowej – wyposażono go w sportowe zawieszenie i sztywniejsze mocowania, czego wynikiem jest zwiększony prześwit i lepsza wydajność terenowa na wyboistej nawierzchni. Zintegrowany system aktywnej kontroli napędu na cztery koła S-AWC również został poddany modyfikacjom, w celu uzyskania lepszej trakcji. Pozostałe przeróbki konieczne do pokonania trasy cross country to klatka bezpieczeństwa, panele ochronne podwozia, lżejsza maska silnika, lekki tylny panel nadwozia, lekkie elementy wnętrza oraz dodatkowe uszczelnienia i snorkel wydechu.