MotoNews.pl

Pierwsza hybryda z wtyczką spod znaku gwiazdy: S 500 Plug-In Hybrid już w Polsce

04 sierpnia 2014

Mercedes-Benz

W salonach Mercedes-Benz można zamawiać już S 500 PLUG-IN HYBRID – pierwszą luksusową limuzynę zużywającą poniżej 3 l paliwa na 100 km. Ceny modelu startują od 499 000 PLN. Łączy on ultranowoczesny napęd hybrydowy i imponującą wydajność z innowacyjnym, prawdziwie luksusowym wyposażeniem. Unikalny poziom komfortu zapewnia podróżującym funkcja wstępnej wentylacji kabiny. S 500 PLUG-IN HYBRID będzie dostępny u dealerów od września.

S 500 PLUG-IN HYBRID oferuje klientom całą gamę innowacji, które zapewniły sukces nowej Klasie S, a dzięki inteligentnej strategii operowania napędem zapewnia wyjątkową dynamikę w połączeniu z najwyższą wydajnością. Co więcej, pozwala całkowicie bezemisyjnie pokonać dystans do 33 km – mówi Ola Källenius, wiceprezes Mercedes-Benz Cars ds. sprzedaży.

S 500 PLUG-IN HYBRID to pierwsza luksusowa limuzyna zapewniająca osiągi modelu z silnikiem V8 przy zużyciu paliwa na poziomie auta kompaktowego. Biorąc pod uwagę połączenie najwyższej wydajności i wyśmienitych osiągów, dostrzegamy ciekawe podobieństwo do naszego bolidu Formuły 1, który również dysponuje turbodoładowaną jednostką V6 i napędem hybrydowym – mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za rozwój samochodów osobowych Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID generuje moc 442 KM oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu zaledwie 5,2 s i może pokonać dystans do 33 km bez udziału jednostki spalinowej. Homologowane zużycie paliwa wynosi 2,8 l/100 km, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 65 g/km. Hybrydowy napęd korzysta z benzynowego silnika V6 biturbo o pojemności 3 litrów (333 KM), motoru elektrycznego rozwijającego moc 115 KM, a także nowego akumulatora litowo-jonowego, który można ładować z zewnętrznego źródła prądu, podłączając kabel sieciowy do gniazda po prawej stronie tylnego zderzaka.

S 500 PLUG-IN HYBRID to trzeci po S 400 HYBRID oraz S 300 BlueTEC HYBRID hybrydowy model w gamie nowej Klasy S. Aby zwiększyć zaufanie klientów do nowej, innowacyjnej wersji PLUG-IN HYBRID, na komponenty układu hybrydowego oraz akumulator Mercedes-Benz udziela 6-letniej gwarancji, ograniczonej przebiegiem 100 tys. km.

Inteligentny system zarządzania energią
Na co dzień prowadzenie S 500 PLUG-IN HYBRID nie różni się od jazdy każdym innym samochodem z automatyczną przekładnią. Za wybór idealnej strategii wykorzystania napędu odpowiada automatyczny system zarządzania energią, który bierze pod uwagę nie tylko stan naładowania akumulatora, ale i aktualne warunki drogowe oraz zaplanowaną trasę. Kierowca może także samodzielnie dobrać ustawienia napędu hybrydowego, korzystając z czterech dostępnych trybów jazdy i trzech programów skrzyni biegów. Tak zwany dotykowy pedał gazu informuje go o włączeniu jednostki spalinowej lub poprzez podwójny impuls wskazuje, kiedy warto zdjąć nogę z pedału, by aktywować tryb żeglowania lub rekuperacji. Przepływ energii na bieżąco można śledzić na panelu wskaźników oraz na ekranie centralnym.

Dane techniczne w skrócie – Model S 500 PLUG-IN HYBRID:
Silnik spalinowy

  • Liczba i układ cylindrów: 6/V
  • Zasilanie: wtrysk wysokociśnieniowy, biturbo
  • Pojemność skokowa (ccm): 2996
  • Moc maks. (kW/KM przy obr./min): 245/333 przy 5250-6000
  • Maks. moment obr. (Nm przy obr./min): 480 przy 1600-4000

Silnik elektryczny
Moc (kW): 85
Moment (Nm): 340
Łączna moc zespołu napędowego (kW/KM): 325/442
Łączny maksymalny moment obrotowy (Nm): 650
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km):  2,8
Średnia emisja CO2 (g/km):  65
Zasięg w trybie elektrycznym (km): 33
Czas ładowania 20%-100% (400 V/16 A – 230 V/8 A) (h): 2 – 4,1
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 5,2
Prędkość maks. (km/h):  250
Prędkość maks. w trybie elektrycznym (km/h):  140

Bogate wyposażenie standardowe, funkcja wstępnej wentylacji
Bogate wyposażenie standardowe S 500 PLUG-IN HYBRID obejmuje światową nowość – rozbudowaną funkcję wstępnej wentylacji. Pozwala ona z wyprzedzeniem zaprogramować pożądaną temperaturę powietrza w kabinie, na przykład za pośrednictwem aplikacji Mercedes connect me. Za wentylację odpowiada napędzany elektrycznie kompresor chłodniczy oraz elektryczne ogrzewanie. Swoim działaniem funkcja obejmuje nie tylko regulację temperatury we wnętrzu, ale i uruchomienie podgrzewania foteli, kierownicy oraz podłokietników w drzwiach lub wentylacji siedzeń (zależnie od wyposażenia danego egzemplarza).

S 500 PLUG-IN HYBRID, dostępny wyłącznie z długim rozstawem osi, jest także seryjnie wyposażony w LED-owe przednie i tylne lampy, skórzaną tapicerkę, system COMAND Online, gładzik, klimatyzację THERMOTRONIC AUTOMATIC CLIMATE CONTROL plus, podgrzewane tylne fotele, pakiet Memory dla kierowcy i pasażera z przodu, nastrojowe oświetlenie dostępne w siedmiu kolorach oraz zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z aktywnym tłumieniem. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in.: PRE-SAFE®, COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS (system ostrzegania przed kolizją wraz z układem adaptacyjnego hamowania Adaptive Brake Assist), ATTENTION ASSIST, PRE-SAFE® impulse, Crosswind Assist oraz Traffic Sign Assist (Speed Limit Assist wraz z funkcją ostrzegania przed jazdą pod prąd i wyświetlaniem ograniczeń prędkości na panelu wskaźników).

Oferta S 500 PIH obejmuje również liczne elementy opcjonalne, w tym:

  • system inteligentnego oświetlenia LED ze zmienną dystrybucją światła dla dróg pozamiejskich i autostrad, funkcją doświetlania zakrętów, rozbudowaną funkcjonalnością świateł przeciwmgłowych i Adaptive Highbeam Assist Plus
  • wyświetlacz head-up
  • pakiet Driving Assistance Plus: DISTRONIC PLUS wraz z Steering Assist i Stop&Go Pilot, PRE-SAFE® Brake, BAS PLUS oraz Cross-Traffic Assist, Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist i PRE-SAFE® PLUS
  • Night View Assist Plus z funkcją rozpoznawania pieszych i dużych zwierząt w ciemności oraz ostrzegania błyskowego
  • pakiet PRE-SAFE® dla tylnych foteli z podświetlanymi i przedłużanymi klamrami pasów bezpieczeństwa, napinaczami pasów PRE-SAFE® oraz poduszkami w pasach dla zewnętrznych miejsc
  • pakiet Seat Comfort dla kierowcy i pasażera z przodu: aktywne, wielokonturowe fotele z dynamicznym podparciem w zakrętach (boczne poduszki siedzeń z komorami powietrznymi), masażem ENERGIZING (14 komór powietrznych w oparciach, w tym funkcja masażu rozgrzewającego), błyskawicznym ogrzewaniem siedzeń Plus oraz regulowanym podparciem lędźwiowym
  • tylne fotele z regulacją elektryczną i funkcją pamięci (zawiera: trzyosobową kanapę z dwoma regulowanymi elektrycznie luksusowymi fotelami zewnętrznymi, luksusowe zagłówki z dodatkowymi poduszkami, fotel pasażera z przodu sterowany z poziomu tylnej kanapy, dwa mocowania ISOFIX, dwa mocowania TopTether, podłokietnik z podwójnym pojemnikiem na kubki, drewnianym wykończeniem i schowkiem)
  • pakiet AIR-BALANCE z funkcją jonizacji, ulepszonego filtrowania powietrza i rozpylania zapachów
  • pakiet Warmth Comfort: podgrzewane podłokietniki przednich i tylnych drzwi oraz konsoli centralnej, podgrzewany podłokietnik centralny z tyłu w połączeniu z elektrycznie sterowaną kanapą (opcja), podgrzewany podłokietnik konsoli biznesowej w połączeniu z zestawem First Class (opcja), podgrzewana kierownica
  • panoramiczny, otwierany dach z funkcją zamykania PRE-SAFE®, czujnikami wykrywania przeszkody podczas zamykania i automatycznego domykania w razie deszczu, elektryczna roleta przeciwsłoneczna
  • nagłośnienie przestrzenne Burmester® 3D z 24 głośnikami i 24 kanałami wzmacniacza, łączna moc: 1540 watów
  • system rozrywki dla pasażerów tylnych foteli z dwoma 10-calowymi ekranami w oparciach przednich siedzeń, odtwarzaczem DVD, dwoma zestawami słuchawek i funkcją zdalnego sterowania
  • odbiornik telewizji cyfrowej z dźwiękiem wielokanałowym, EPG (elektroniczny przewodnik telewizyjny) i teletekstem.

 

Zdjęcia: Mercedes-Benz