MotoNews.pl

Audi A7 Sportback 3.0 TDI według MR Racing: Niebieski Cud

13 sierpnia 2014

Kategoria | MR Racing  Tuning
Marka, model | ,
MR Racing Audi 12

Mimo, że jego bardziej konwencjonalni bracia: A4, A6 i A8 są znacznie bardziej popularni, Audi A7, wciąż stanowiące dość egzotyczny widok w ruchu drogowym, jest obecnie bez wątpienia najbardziej eleganckim modelem w portfolio producenta z Ingolstadt. Najbardziej zauważalną i najbardziej dominującą wizualnie cechą tego bawarskiego modelu klasy premium jest lekko skośny tył nadwozia, który upodabnia sylwetkę A7 do coupe, mimo, że auto jest czterodrzwiowe i nawiązuje do historycznego Audi 100 Coupé S produkowanego w latach 1970-1976.

Tuningowi eksperci z niemieckiej firmy MR Racing uznali, że A7 Sportback to idealna baza do opracowania eleganckiego, lecz ekstrawertycznego projektu modyfikacji.

By nadać mu sportowy wygląd, MR Racing zamontował w Audi A7 Sportback nowy fartuch przedni o agresywnej stylistyce zapożyczony z wyczynowego modelu RS7, który standardowo wyposażany jest w silnik V8 biturbo o mocy 560 KM. Bez wątpienia zastosowanie folii w matowym, metalicznym odcieniu koloru niebieskiego z matowymi czarnymi i złotymi akcentami jeszcze bardziej przyczyniło się do zwiększenia atrakcyjności wizualnej pojazdu. Nowe są także 20-calowe obręcze Emotion Wheels Concave pokryte złotym lakierem. Połączono je z oponami Pirelli P Zero Silver w rozmiarze 265/30R20. Ten duet został doskonale wyeksponowany dzięki zastosowaniu elektronicznego zestawu zawieszeniowego KW DLC, który umożliwia zmianę wysokości fabrycznego zawieszenia pneumatycznego podczas jazdy i postoju za pośrednictwem aplikacji na iPhone’a. Za kołami ukrywają się ceramiczne tarcze hamulcowe w rozmiarze 400/370 mm, które zwykle dbają o wyhamowanie prędkości w modelach S7.

By tuningowany model z 3-litrowym silnikiem TDI nie musiał się wstydzić osiągów, specjaliści z MR Racing zoptymalizowali oprogramowanie jego jednostki kontrolnej, dzięki czemu moc zwiększyła się z 204 do 299 KM, a maksymalny moment obrotowy z 450 do 612 Nm. Do tego tunerzy dorzucili specjalny emulator dźwięku i Audi A7 3.0 TDI może się teraz pochwalić „gangiem” charakterystycznym dla pojazdów wyposażonych w jednostki V8.

Auto zyskało także nowe elementy wyposażenia wnętrza, takie jak: wielofunkcyjna, sportowa kierownica o spłaszczonej dolnej części wieńca przejęta od „młodszego brata” – Audi RS3, aluminiowe przełączniki, tuner DVB marki Kufatec, podczepiony pod sufitem, 15-calowy ekran z modułem umożliwiającym pasażerom na tylnej kanapie oglądanie filmów na DVD lub telewizji oraz nowe dywaniki z logo MR Racing.

 

Zdjęcia: MR Racing