Nabywcy Infiniti Q50 mają teraz do wyboru mocny i oszczędny, nowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Japoński producent samochodów luksusowych poszerza bowiem opcje jednostek napędowych dostępnych dla swojego sportowego sedana klasy premium. Nowoczesny, lekki, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy dysponuje mocą 208hp i 258lb/ft (350Nm) Moment wartości, a napęd na tylne koła przenosi siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Elastyczną i ekonomiczną jazdę zapewnia dostępność użytecznego momentu obrotowego już przy 1250 obr/min.
Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy gwarantuje płynne przyspieszenie i wyjątkową szybkość reakcji, a jednocześnie różne opcje trybu jazdy, co − w połączeniu z jego wysoką mocą wyjściową − zapewnia doskonałe panowanie nad samochodem i ekscytujące doświadczenia z jazdy. Warto też odnotować, że silnik ten w cyklu mieszanym spala jedynie 6,3 l/100 km.
Konstruktorzy Infiniti zadbali o to, żeby silnik spełniał najnowsze normy emisji Euro 5 i oferował doskonałą reakcję na otwarcie przepustnicy. Ta dwulitrowa jednostka benzynowa z wtryskiem bezpośrednim jest doskonałym dopełnieniem innych silników dostępnych dla Q50 − nowego turbo-diesla o pojemności 2,2 l z wtryskiem bezpośrednim oraz słynnej, obsypanej nagrodami jednostki napędowej klasy high performance w konfiguracji V.
Silnik benzynowy o pojemności 1991 cm3, zaprezentowany po raz pierwszy w Europie podczas Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego w marcu 2014 r., już został wprowadzony na rynek Chin. W Europie jego sprzedaż zacznie się jesienią, a następnie, do końca roku trafi on na inne rynki Infiniti na świecie.
W ciągu najbliższych pięciu lat, Infiniti powiększy swoją gamę modelową o 60 procent i przynajmniej podwoi liczbę dostępnych silników.
2,0-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy Infiniti Q50
- Konfiguracja: silnik rzędowy, czterocylindrowy, chłodzony wodą, indukcja wymuszona
- Pojemność skokowa: 1991 cm3
- Stopień sprężania: 9,8
- Średnica cylindra x skok tłoka: 83 mm x 92 mm
- Układ doładowania: wtrysk bezpośredni, wtryskiwacze piezoelektryczne, turbosprężarka z chłodnicą międzystopniową
- Moc: 208 KM przy 5500 obr/min
- Moment obrotowy: 350 Nm przy 1250 – 3500 obr/min
Inne dane
- Napęd: na tylne koła
- Skrzynia biegów: 7-biegowa przekładnia automatyczna
- Prędkość maksymalna: 245 km/h
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 sekundy
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3 l/100 km; Sport – 6,5 l/100 km
- Emisja CO2: 146 g/km (koła 17-calowe); Sport – 151 g/km (koła 19-calowe)
- Długość (mm): 4800 (Sport) – 4790 (Premium)
- Szerokość (mm): 1820 (przy lusterkach złożonych)
- Wysokość (mm): 1445 (bez relingów dachowych)
- Rozstaw osi (mm): 2850
- Rozmiar kół: 17 cali; Sport – 19 cali
- Masa rzeczywista pojazdu (kg): 1678; Sport – 1692
- Pojemność bagażnika VDA/litr: 500
- Cx: 0,26; Sport – 0,275
- Pojemność zbiornika paliwa (l): 80