Podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Paryżu Kia Motors Corporation zaprezentuje po raz pierwszy w Europie nowe Sorento trzeciej generacji oraz zmodernizowane wersje bestsellerowych modeli Kia segmentu B – Rio oraz Vengi. Tuż obok eksponowany będzie także samochód koncepcyjny Kia Optima T-Hybrid wyposażony w prezentowany po raz pierwszy, paliwooszczędny system hybrydowego napędu dieslowsko-elektrycznego Kia typu ‘mild-hybrid’.
Kontynuując niejako sukces swej starszej siostry wraz z jej unikalną kombinacją stylu, funkcjonalności i technologii, nowa Kia Sorento reprezentuje znacznie wyższy poziom wyrafinowania, a to za sprawą bardziej wyrazistego designu, aranżacji wnętrza klasy Premium i zwiększonej funkcjonalności użytkowania. W nowej Sorento znaleźć można akcenty stylizacyjne samochodu koncepcyjnego Kia Cross GT 2013, m.in. spionizowany grille w charakterystycznym stylu „Tygrysiego Nosa”, wydłużone, zachodzące na boki reflektory czy jakby odchyloną ku tyłowi bryłę karoserii.
Oprócz wysmuklonej sylwetki i głęboko „rzeźbionych” paneli nadwozia trzecia generacja tego pojazdu proponuje swym pasażerom bardziej luksusową kabinę oraz znacznie wyższą jakość materiałów jej wystroju. W zależności od rynku sprzedaży, wyposażenie Sorento obejmować może cały szereg zaawansowanych rozwiązań funkcjonalnych, służących zwiększeniu wygody i przyjemności użytkowania, takich jak system czterech kamer Around-View Monitor – ułatwiający parkowanie oraz Smart Power Gate (automatycznego otwierania tylnej klapy nadwozia w momencie wykrycia bezpośredniej bliskości elektronicznego „kluczyka” kierowcy).
Dzięki zwiększeniu długości, szerokości oraz rozstawu osi, nawet przy obniżonej nieco wysokości w porównaniu z modelem II generacji, wnętrze nowej Sorento zyskało na przestronności i praktyczności. Pojemność bagażowa wzrosła do 660 litrów (VDA) dla wersji 5-miejscowej oraz 605 litrów dla wersji 7-miejscowej.
Efektem wzmocnienia struktury nadwozia, optymalizacji nastawów zawieszenia i układu kierowniczego, obniżenia NVH (poziomu hałasów, drgań i wibracji) oraz wydłużenia rozstawu osi Sorento III jest nie tylko polepszenie komfortu jazdy lecz i precyzji prowadzenia.
W ramach oferty dla klienta europejskiego dostępne będą trzy jednostki napędowe: 2,4-litrowy silnik benzynowy GDI (bezpośredni wtrysk paliwa), oraz dwa turbodiesle o pojemności 2,0 i 2.2 litra, które według prognoz – stanowić będą gros sprzedaży.
Nowa Kia Sorento wchodzi do produkcji seryjnej już we wrześniu bieżącego roku, a na rynkach Europy pojawi się w pierwszym kwartale roku 2015.
Podobnie jak w przypadku trzeciej generacji największego pojazdu z logo Kia, paryski Mondial de l’Automobile 2014 wyznaczy również nowe otwarcie dla zmodernizowanej wersji światowego bestsellera – Kia Rio. Sprzedaż Rio za rok 2013 w skali globalnej osiągnęła 471.000 sztuk i model ten zajmuje poczesne miejsce pośród trzech najlepiej sprzedających się samochodów Kia segmentu B w Europie z wynikiem 56.821 sztuk.
Kia Rio 2015 otrzymała lekki lifting wizualny, a więc odświeżony wygląd zewnętrzny i wnętrza, zachowując w pełni swe „rdzenne” atrybuty decydujące o dotychczasowej atrakcyjności dla nabywcy.
Na restylizację Rio 2015 składa się nowy design przedniego zderzaka i lamp przeciwmgielnych oraz zaktualizowany markowy grille z charakterystycznym motywem „Tygrysiego Nosa”, trzy nowe wzory felg z lekkiego stopu w rozmiarze 15-, 16- i 17 cali oraz nowy pas tylny. Paleta barw nadwozia poszerzyła się o błękit Urban Blue oraz kolor żółty Digital Yellow.
Kabinę Rio rozjaśniają dodatkowe chromowane akcenty dekoracyjne oraz nowy panel systemu audio w konsoli centralnej. Wyposażenie opcjonalne nowej Rio obejmuje m.in. cyfrowe radio DAB oraz szybszy w działaniu i kalkulacji trasy przejazdu system AVN (audio-video-nawigacji) nowej generacji – z siedmiocalowym ekranem dotykowym. Oferta zmodernizowanej Rio w Europie obejmować będzie cztery ekonomiczne silniki o mocy od 75 do 109 KM napędzające koła przednie za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej skrzyni manualnej lub czterostopniowej przekładni automatycznej.
Hatchback Kia Rio produkowany jest w koreańskim zakładzie Kia Sohari, a do sieci sprzedaży w Europie docierać zacznie z początkiem 2015 roku.
Po pięciu latach od debiutu, zaprezentowana zostanie w Paryżu zmodernizowana wersja kompaktowego MPV Kia Venga. Pojazd ten powstał z myślą o europejskich klientach, ‘swój dom’ ma w Europie (projekt, inżynieria, produkcja) a swą wartość dla marki Kia udowodnił sprzedażą na Starym Kontynencie w liczbie 150.000 sztuk (29.000 w samym tylko roku 2013).
Zmodernizowana Venga wychodzi niezmiennie naprzeciw oczekiwaniom europejskiego nabywcy pod względem funkcjonalności, wszechstronności zastosowań oraz niezawodności eksploatacyjnej. Od modelu poprzedniego różni się zmienioną stylizacją przedniego oraz tylnego pasa auta, bardziej wyszukanym wystrojem kabiny pasażerskiej, nowym wzorem felg z lekkiego stopu oraz poszerzoną listą wyposażenia opcjonalnego.
Europejski zespół projektantów Kia we Frankfurcie wyposażył nową Kia Venga w większą atrapę chłodnicy w kształcie „Tygrysiego Nosa”, przesunął logo Kia, dokonał restylizacji wlotu powietrza oraz lamp przeciwmgielnych dodając światła LED do jazdy dziennej (DRL).
Na klapie bagażnika pojawiła się pozioma chromowana listwa łącząca nowy wzór świateł tylnych. W kabinie zmodernizowanej Vengi uwagę zwraca inny kolor wystroju wnętrza i detali deski rozdzielczej. Na nową jakość składa się także nowa konsola centralna z panelem systemu audio-nawigacyjnego AVN drugiej generacji z 7-calowym ekranem dotykowym oraz opcjonalnie elektrycznie podgrzewana kierownica.
Zmodernizowana Venga będzie w dalszym ciągu oferowana w gamie dwóch silników benzynowych i dwóch Diesla o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra i mocy od 90 do 128 KM, napędzających koła przednie poprzez pięcio- lub sześciostopniową skrzynię manualną lub czterostopniową przekładnię automatyczną.
Produkowana wyłącznie w zakładzie Kia Żylina na Słowacji, zmodernizowana Kia Venga wejdzie do sprzedaży w Europie z początkiem 2015 roku.
W nawiązaniu do ekspozycji na tegorocznym wiosennym Salonie Samochodowym w Genewie, Kia prezentuje pierwsze praktyczne zastosowanie innowacyjnego napędu w nowej technologii ‘mild-hybrid’ – opracowanej przez europejskie centrum badawczo-rozwojowe koncernu – z myślą o aplikacji dla samochodów Kia w przyszłości. Popularyzacji zalet tej nowatorskiej technologii spod znaku Kia służy właśnie samochód wystawowy Kia Optima T-Hybrid (turbo-hybrid).
Samochód koncepcyjny Optima T-Hybrid napędzany jest obecnie stosowanym 1,7-litrowym turbodieslem CRDi w parze z niewielkim silnikiem elektrycznym czerpiącym energię z 48-woltowej baterii akumulatorów ołowiowo-węglowych. Tego typu zespół napędowy umożliwia jazdę w trybie elektrycznym z niską prędkością oraz podczas spokojnej jazdy szosowej – z funkcją ładowania akumulatorów podczas hamowania.
Powodem wyboru akumulatorów ołowiowo-węglowych – w przeciwieństwie do akumulatorów litowo-jonowych – jest brak konieczności intensywnego chłodzenia podczas pracy oraz względna łatwość recyklingu pod koniec ‘życia’ produktu. Kia Optima T-Hybrid wyposażona jest w zeroemisyjny system oszczędnościowy paliwa Stop/Start oraz napędzany paskiem wieloklinowym generator prądu zamiast tradycyjnego alternatora, pozwalający na niemal bezgłośny i bezdrganiowy restart silnika. Tego rodzaju zespół napędowy pozwala zmniejszyć masę akumulatorów rozruchowych oraz masę rozrusznika pod kątem poprawy rozkładu obciążenia lecz także i własności jezdnych pojazdu. Możliwe staje się także zastosowanie innowacyjnego turbodoładowania elektrycznego dla silnika CRDi (w uzupełnieniu klasycznej turbosprężarki) celem zwiększenia momentu obrotowego silnika i skrócenia reakcji na pedał przyspieszenia przy niskich prędkościach obrotowych.
System T-Hybrid jest ofertą lepszych osiągów i niższych kosztów eksploatacji – przy zachowaniu przystępnej i atrakcyjnej ceny pojazdu wyposażonego w technologię T-Hybrid.
Z uwagi na trwające stadium rozwojowe, koreański producent nie może podać bliższych danych dotyczących osiągów czy zużycia paliwa przez samochód wystawowy Optima T-Hybrid. Tym niemniej, zamiarem konstruktorów Kia jest znacząca redukcja emisji dwutlenku węgla (CO2) i wzrost mocy o 15-20 procent dla każdego z modeli wyposażonego w nowy system napędu. Obecny poziom emisji dwutlenku węgla emitowanego przez samochód Kia Optima z 1,7-litrowym silnikiem Diesla o mocy 136 KM i systemem Start/Stop oraz manualną skrzynią biegów wynosi 128 g/km.
Na razie nie planuje się seryjnej produkcji samochodu (obecnie tylko wystawowego) Kia Optima T-Hybrid. Zespół napędu T-Hybrid jest obecnie przedmiotem rozważań pod kątem przyszłościowego zastosowania w nowych modelach samochodów Kia.