Sportowe, ekonomiczne, ekscytujące: podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu (4–19 października) firma Opel przedstawi aż cztery światowe premiery. Publiczności po raz pierwszy zaprezentują się nowa Corsa, elegancki i sportowy ADAM S, Mokka z nowym turbodieslem 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM oraz Insignia i Zafira Tourer z silnikami 2.0 CDTI.
„Cztery światowe premiery to konsekwentna kontynuacja naszej ofensywy modeli i zespołów napędowych” — powiedział dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Opel Group. „Nowa Corsa i ADAM S są atrakcyjnym uzupełnieniem naszego portfolio, a nowe, zaawansowane technicznie silniki plasują się w ścisłej czołówce jednostek wysokoprężnych pod względem zastosowanych rozwiązań”.
Nowy bestseller z ultranowoczesnymi systemami wspomagania kierowcy: Opel Corsa
Całkowicie nowe wnętrze Corsy potęguje wrażenie przestronności i najwyższej jakości; samochód jest wyposażony w system multimedialny IntelliLink, zapewniający doskonałą komunikację, i ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę. Przednia kamera Opel Eye drugiej generacji z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu, asystent świateł drogowych, układ monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu i system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową podnoszą bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. Nowe, dopracowane i oszczędne trzycylindrowe turbodoładowane silniki o pojemności 1 litra, płynnie pracujące przekładnie oraz nowe zawieszenie i zoptymalizowany układ kierowniczy zapewniają najwyższy komfort i precyzję prowadzenia w tej kategorii samochodów. Kompaktowa jednostka 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, wykonana w całości z aluminium, spełnia wymagania normy Euro 6 w zakresie emisji spalin. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Obydwa oferują 170 Nm momentu obrotowego już od 1800 obr./min. Projektanci połączyli dynamiczną sylwetkę Corsy z opływowymi i muskularnymi liniami oraz precyzyjnymi detalami charakterystycznymi dla uznanej stylistyki Opla. Nowa Corsa kontynuuje 32‑letnią tradycję sukcesów w bardzo konkurencyjnym segmencie małych samochodów. Produkcja modelu rozpocznie się pod koniec bieżącego roku w zakładach w Eisenach i Saragossie.
Modny i uwodzicielsko sportowy: Opel ADAM S
Nowoczesny styl, dynamiczny układ napędowy i liczne możliwości indywidualizacji to główne cechy najnowszej wersji modelu ADAM o sportowym zacięciu. Kierowcy, którzy preferują jazdę sportową, pod maską znajdą silnik 1.4 Turbo ECOTEC o mocy 110 kW/150 KM. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią manualną nowy turbodoładowany silnik imponuje elastycznością i dynamiką, co sprawia, że prawdziwym żywiołem tego małego sportowego auta są kręte drogi. ADAM S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,5 sekundy. Zastosowany silnik pozwala osiągnąć prędkość maksymalną powyżej 200 km/h. Sportowy charakter podkreśla ponadto specjalnie przystosowane podwozie, opracowane z myślą o modelu ADAM S, oraz bezpośredni, czuły układ kierowniczy. Jednak ta „kieszonkowa rakieta” radzi sobie świetnie również w sytuacjach awaryjnych — duże hamulce OPC S, przystosowane do różnych rozmiarów kół, zapewniają doskonałą charakterystykę hamowania. Łatwo dostrzec sportowy rodowód wersji ADAM S – projektanci nadali jej nowoczesny styl zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Oczywiście ADAM S jest wyposażony w doceniany na rynku system multimedialny Opla IntelliLink, oferujący najnowocześniejsze możliwości w zakresie łączności i dostęp do aplikacji. IntelliLink jest w pełni kompatybilny z najnowszymi smartfonami działającymi na bazie systemów ANDROID i Apple iOS. Korzystający z niego kierowca pozostaje w stałej łączności z otoczeniem dzięki bezpiecznej i przyjaznej dla użytkownika technologii. Zamówienia na ten model będzie można składać od listopada, a pierwsze egzemplarze dotrą do europejskich dealerów w 2015 r.
Wiodąca w swojej klasie kultura pracy: Mokka 1.6 CDTI
Na początku 2015 r. Opel Mokka otrzyma całkiem nowy turbodoładowany silnik wysokoprężny 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM. Ten niezwykle kompaktowy 4‑cylindrowy silnik, już określany jako supercichy diesel (whisper diesel), zastąpi stosowany obecnie w modelu Mokka silnik wysokoprężny 1.7. Moc będzie wyższa o 6 KM, a moment obrotowy o 20 Nm, przy mniejszej pojemności skokowej i znacznie zredukowanym zużyciu paliwa. Dynamiczna jednostka 1.6 CDTI należy do nowej rodziny silników diesla firmy Opel zbudowanych w całości z aluminium. Wariant 100 kW/136 KM zapewnia 85 KM z 1 litra pojemności, co jest bezkonkurencyjnym parametrem. Maksymalna prędkość wynosi ponad 190 km/h. Supercichy diesel jest także niezwykle oszczędny i bardziej przyjazny dla środowiska: dzięki precyzyjnej 6-stopniowej przekładni manualnej firmy Opel oraz standardowemu systemowi Start/Stop, model Mokka 1.6 CDTI zużywa tylko 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 na niskim poziomie 109 g/km. To prawie 0,5 l/100 km mniej paliwa i 11 g/km mniej CO2 w porównaniu z silnikiem 1.7. Nowy silnik diesla spełnia rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Doskonałe osiągi bez negatywnego wpływu na środowisko naturalne to również zasługa turbosprężarki VTG (ze zmienną geometrią kierownicy turbiny) oraz wysokociśnieniowego układu wtrysku paliwa typu common rail. Najnowsze techniki symulacji CAE (inżynierii wspomaganej komputerowo) oraz wyniki pętli optymalizacji zostały wykorzystane w celu obniżenia poziomu hałasu i wibracji oraz poprawy kultury pracy silnika.
Jak najwięcej energii z jak najmniejszej ilości paliwa: nowy silnik 2.0 CDTI w modelach Insignia i Zafira Tourer
Ten wymóg spełnia nowa generacja dwulitrowego turbodiesla firmy Opel, która będzie dostępna od 2015 r. Jednostka dysponująca mocą 125 kW/170 KM i imponującym momentem obrotowym 400 Nm zastąpi dotychczasowe silniki Opla o mocy 120 kW/163 KM lub 121 kW/165 KM i oferujące 380 Nm momentu obrotowego, montowane odpowiednio w Insignii i Zafirze Tourer. Bardzo oszczędna jednostka spełniająca wymagania normy Euro 6 rozwija moc o prawie 4 procent większą i dysponuje o 14 procent wyższym maksymalnym momentem obrotowym, a przy tym zużywa mniej paliwa i emituje mniej CO2 niż jej poprzedniczka. Co równie ważne, silnik jest imponująco cichy i wyróżnia się wysoką kulturą pracy dzięki konsekwentnemu stosowaniu środków „inżynierii akustycznej” służących ograniczeniu hałasu i wibracji. Nowa aluminiowa głowica cylindrów, wraz z odseparowaną od niej za pomocą specjalnych mocowań i uszczelek plastikową osłoną wałków rozrządu, skuteczniej tłumi hałas. Pod względem czystości spalin nowy silnik 2.0 CDTI dorównuje jednostkom benzynowym. Jest to zasługą wprowadzonego przez firmę Opel układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection. BlueInjection to system oczyszczania spalin usuwający z nich tlenki azotu (NOx). Minimalne ilości AdBlue® — nieszkodliwego płynu stanowiącego mieszankę mocznika i wody — są wtryskiwane do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR. Roztwór ten natychmiast zamienia się w amoniak (NH3), który zostaje wchłonięty przez katalizator SCR. Następnie, wskutek reakcji chemicznej z amoniakiem, tlenki azotu (NOx) w spalinach podlegają redukcji do nieszkodliwego azotu i pary wodnej.