Nowe BMW X5 M i BMW X6 M (średnie zużycie paliwa w obu przypadkach: 11,1 l/100 km, średnia emisja CO2: 258 g/km) po raz kolejny ustanawiają nowe standardy w segmentach wyczynowych samochodów sportowo-aktywnych SAV i sportowo-aktywnych coupe SAC. Gdy pierwsza ich generacja pojawiła się w roku 2009, po raz pierwszy połączono wyczynowy charakter produktów BMW M GmbH z czteronapędowym modelem BMW X. Efektem była najlepsza dynamika w segmencie. Ale oto i nowe rozdziały tej historii doskonałości dynamicznej, pełnego emocji designu M i wyjątkowej wydajności.
Nowe BMW X5 M i BMW X6 M łączą w sobie charakterystyczne cechy rodziny BMW X – ekskluzywność, trwałość, zwinność i codzienną użyteczność – z wyczynową osobowością typową dla samochodów M. Ta ostatnia cecha znajduje dobitne potwierdzenie w imponujących osiągach: oba modele rozpędzają się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 4,2 s – w połączeniu ze standardową sportową 8-stopniową skrzynią automatyczną Steptronic. Prędkość maksymalna jest nadal ograniczona do 250 km/h.
Innowacyjna technologia silnikowa
Nowa jednostka napędowa z technologią BMW TwinPower Turbo opracowana dla modeli BMW X5 M oraz BMW X6 M to najmocniejszy silnik, jaki BMW kiedykolwiek zastosowało w samochodzie z napędem na wszystkie koła. Para dwuślimakowych turbosprężarek, krzyżowe wobec rzędów cylindrów kolektory wydechowe, system zmiennych wzniosów zaworowych VALVETRONIC i bezpośredni wtrysk benzyny HPDI pozwalają 4,4-litrowemu silnikowi V8 łącznie uzyskać moc 423 kW/575 KM w zakresie 6000-6500 obr./min, co oznacza wzrost o 4% wobec poprzednika. Postęp jest jeszcze wyraźniejszy podczas porównania maksymalnego momentu obrotowego starego i nowego silnika: został on podniesiony o 70 Nm, do 750 w zakresie od 2200 do 5000 obr./min. Jednocześnie jednak zużycie paliwa nowych BMW X5 M i BMW X6 M w cyklu EU obniżono o 20% – z 13,9 l/100 km do 11,1 l/100 km, a emisję CO2 do 258 g/km.
Potężny wygląd i ekskluzywne wyposażenie
Dzięki wykorzystaniu wyrazistych form, oba modele ponad wszelką wątpliwość demonstrują samym wyglądem swoje sportowe ambicje. Wielkie wloty powietrza w przednim pasie, boczne aplikacje z logotypem i kurtyny powietrzne w przednim zderzaku, typowy 4-wylotowy wydech M oraz tylny spoiler (w BMW X6 M) nadają im wygląd, który rozpozna każdy fan. Wisienką na torcie w tej stylistyce są typowe dla M, 20-calowe felgi z mieszanej szerokości ogumieniem lub kute felgi 21-calowe M (opcja).
Wysokiej jakości wnętrze robi wspaniałe wrażenie dzięki starannie przemyślanej kombinacji sportowych cech, ekskluzywnych materiałów i znakomitemu wykończeniu. Zestaw zegarów M, sportowa kierownica M z aluminiowymi łopatkami biegów i lewarek biegów M – funkcjonujący identycznie jak w przypadku znanej już przekładni dwusprzęgłowej M DCT – dopełniają elektrycznie sterowane sportowe fotele M, podnóżek M dla kierowcy i opcjonalny wyświetlacz przezierny Head-up Display, który obejmuje tu także typowe dla M wskazania – ze wskaźnikiem biegów, obrotomierzem i świetlnym wskaźnikiem zmiany biegu.
Klienci nabywający nowe BMW X5 M i BMW X6 M mają także możliwość wyboru pomiędzy różnymi opcjami ekskluzywnymi dla modeli M, jak 21-calowe felgi M, pełna tapicerka skórzana Merino czy wielofunkcyjne fotele M. Jest też możliwość dobrania jednego z dwóch ekskluzywnych lakierów M.