Marka sportowych samochodów Mercedes-AMG osiągnie w tym roku nowy rekord sprzedaży i dostarczy ponad 40 tysięcy aut. Poszerzenie oferty – w tym wejście do klasy kompaktowej oraz tworzenie własnych modeli, takich jak SLS AMG czy GT – skutecznie przyciągnęło nowych klientów, zapewniając sukces na dotychczasowych oraz nowych rynkach. Kolejnym etapem rozwoju Mercedes-AMG jest wprowadzenie nowej linii produktów o nazwie „AMG Sport”.
– Jesteśmy dumni z tych sukcesów – na ich podstawie będziemy realizować kolejny etap naszej strategii wzrostu – wyjaśnia Tobias Moers, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH. – W ciągu najbliższych trzech lat chcemy podwoić łączne wyniki sprzedaży z zeszłego roku.
Aby uczynić markę bardziej przystępną i zapewnić jej dalsze podstawy do trwałego wzrostu, Mercedes-AMG wprowadza nową linię modeli – „AMG Sport”. Wypełnią one lukę między samochodami Mercedes-Benz z pakietami AMG oraz klasycznymi pojazdami AMG i będą wyróżniały się sportowymi osiągami oraz szeregiem udoskonaleń technicznych.
Otwarcie się na kolejne grupy klientów i segmenty ma na celu dalsze zwiększanie potencjału sprzedażowego AMG na całym świecie. – W naszych planach rozwojowych pozostajemy wierni filozofii drogowego spełnienia – „Driving Performance” – podkreśla Moers.
Modele AMG Sport otrzymają wzmocnione jednostki napędowe, standardowy napęd na obie osie oraz specjalne podzespoły zawieszenia i układu hamulcowego, pochodzące z klasycznych samochodów AMG. Pierwsze dwa z nich zostaną zaprezentowane w styczniu przyszłego roku, podczas salonu samochodowego NAIAS w Detroit. Plany zakładają dalsze poszerzanie oferty AMG Sport w stosownym czasie.