Audi kontynuuje swą ofensywę w stylistyce. Na targach wzorniczych Design Miami, hasłem „The force within“ (moc z wnętrza), opisuje istotę napędu quattro. Ponadto, by uczcić dziesiątą edycję imprezy, która w tym roku odbywa się w dniach 3-7 grudnia, koncern z Ingolstadt prezentuje rewolucyjny pojazd studyjny Audi prologue. To pierwszy projekt, który wyszedł spod palców stylistów Audi pod kierownictwem nowego szefa, Marka Lichte.
Targi wzornicze Design Miami, jedno z ważniejszych światowych forów współczesnej stylistyki, świętuje w tym roku jubileusz dziesięciolecia. Audi jest partnerem imprezy od 2006 roku.
„Z okazji dziesięciolecia Design Miami, dajemy możliwość wglądu w nowy język stylistyki Audi“ – mówi Andreas Mindt, kierownik ds. stylistyki zewnętrznej w Audi AG. „Inaczej niż w latach poprzednich, nasze tegoroczne hasło przewodnie „The force within“ – moc z wnętrza, poparte jest odpowiednim eksponatem.“
Koncepcyjny pojazd Audi prologue oznacza nowy początek w stylistyce Audi – zarówno w zakresie wyglądu zewnętrznego, jak i wnętrza pojazdu. Stylistyka samochodu podkreśla innowacje techniczne i łączy je w zgodną całość z nowoczesnym wzornictwem.
„Targi Design Miami to najlepsze miejsce dla zaprezentowania wyrobionej publiczności naszego nowego języka stylistyki“ – mówi Giovanni Perosino, kierownik komunikacji marketingowej Audi AG. „Wysokiej klasy wzornictwo jest obecne i zauważalne w Miami na każdym kroku. Szybkie tempo rozwoju i miejska różnorodność sprawiają, że to miasto jest doskonałym źródłem inspiracji. Imprezy typu Design Miami to dla nas także świetna okazja do intensyfikacji kontaktów z nieszablonowo myślącymi projektantami.“
Miami to coraz mocniej pulsujące centrum wymiany myśli stylistów i projektantów. W ubiegłych latach powstało tu wiele galerii i studiów stylistyki, a renomowani architekci planują wzniesienie nowych, spektakularnych obiektów.
Przedstawiany w stolicy Florydy pojazd koncepcyjny oparty jest na fundamentalnej zasadzie klasycznego Audi z napędem quattro: wszystkie strony są doskonale wyważone, przód ma równe prawa z tyłem. Pełne harmonii proporcje auta widoczne są także w linii okien i muskularnym kształcie boków. Stylistyka konsekwentnie patrzy w przyszłość, ale nie kwestionuje przeszłości. Cytaty z wcześniejszych modeli podkreślają ponadczasowość języka architektury pojazdu. Np. światła tylne studyjnego auta połączone są ze sobą świetlnym pasmem. Ten element nawiązuje do lat osiemdziesiątych i przywołuje początki marki Audi.
„Przewaga dzięki technice to podstawowa zasada czterech pierścieni, którą chcemy pokazać także w języku stylistyki“ – mówi Mindt. „Audi to symbol konsekwentnego i zrównoważonego rozwoju wzornictwa. Nasz język stylistyki jest nowoczesny i odpowiada dzisiejszym czasom, ale na pewno nie śledzi ślepo mody.“
Prezentacja studyjnego samochodu na targach Design Miami oznacza, że pojazd ten staje w jednym szeregu z pracami wybitnych stylistów i architektów. Moritz Waldemeyer, Mirko Borsche, Bjarke Ingels, Clemens Weisshaar, Reed Kram, Tim John i Konstantin Grcic, również tworzyli eksponaty wystawowe, które w latach poprzednich pokazywano na stoisku Audi.