Na torze „Riccardo Paletti” w Varano de’ Melegari (Parma), marka Abarth zaprezentowała przedstawicielom międzynarodowej prasy nowego Abarth’a 695 biposto, doskonałe połączenie samochodu cywilnego z wyścigowym, idealny samochód sportowy do codziennego użytku.
W 50. rocznicę powstania legendarnego Fiata Abarth 695, marka z logo Skorpiona składa mu hołd w postaci nowego Abarth’a 695 biposto, którego oficjalna premiera miała miejsce na Salonie Samochodowym w Genewie 2014. Od czerwca tego roku, ilość zebranych zamówień na tę nowoczesną ikonę marki przekroczyła możliwości produkcyjne na bieżący rok.
Abarth rzucił sobie wyzwanie, wprowadzając na drogi samochód, który, w granicach prawa, gwarantuje osiągi i wrażenia takie, jakie zapewnia 695 Assetto Corse, startująca w Pucharze Abarth na najbardziej prestiżowych torach Europy.
Aby to zagwarantować, założenia początkowe zawierały restrykcyjne wymagania, ukierunkowane na osiągnięcie technicznych celów i zapewnienie niezwykłych osiągów:
- Silnik 1.4 T-Jet o mocy do 190 KM, najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek został zamontowany w cywilnym Abarcie o mocy 139 KM/litr, absolutny rekord w tej kategorii silników;
- masa własna równa 997 kg, ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym zaledwie 5.2 kg/KM;
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy;
- maksymalna prędkość 230 km/h;
- rekordowa sprawność dzięki ograniczonej masie, szerokiemu rozstawowi kół oraz kompaktowemu kształtowi nadwozia z krótkim rozstawem osi i krótkimi zwisami.
Te cele projektu mogły zostać osiągnięte tylko przy użyciu części i technologii przeniesionych ze świata wyścigów do samochodu cywilnego – znakomitego „DNA”, które zrodziło się z doświadczenia nabytego na torach wyścigowych całego świata i które przyczynia się do tego, że Abarth 695 biposto jest uznawany za „najmniejszy wśród supersamochodów”. Specyfikacja techniczna przewiduje powiększony intercooler, wysokiej jakości układ dolotowy BMC, układ wydechowy Abarth by Akrapovic z aktywnym zaworem, regulowane amortyzatory Extreme Shox, układ hamulcowy Brembo, 18 – calowe, ultra lekkie obręcze kół OZ oraz tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini.
Tak jak w autach wyścigowych, również wnętrze 695 biposto celowo pozostaje bazowe, w poszukiwaniu maksymalnej ergonomii jazdy i redukcji wagi. Dlatego wyposażenie standardowe przewiduje siedzenia Abarth Corsa firmy Sabelt z oparciami kadłubowymi z włókna węglowego, oprzyrządowanie z kolorowym ekranem TFT 7″, „flat panel”, typowe płaskie panele drzwi, aby podkreślić charakter 695 biposto.
Wyścigowa forma została również potwierdzona wyborem materiałów technologicznych do wykonania wsparcia dla stóp w przedniej części podłogi, gdzie dywanik, typowy dla samochodów cywilnych, ustępuje miejsca poszyciu z aluminium, temu samemu materiałowi, który został użyty do wykonania pedałów hamulca, sprzęgła, gazu oraz podnóżka kierowcy i pasażera.
We Włoszech cennik Abarth’a 695 biposto rozpoczyna się od kwoty 39.000 Euro.