Nissan Middle East ustanowił nowy światowy rekord Guinnessa w kategorii „najdłuższy drift w tandemie”. Dwa Nissany 370Z krążyły po torze jednocześnie w kontrolowanym poślizgu, bez zatrzymywania się, przez 28,52 kilometra. Rekord został ustanowiony w drugim podejściu w trakcie premierowego pokazu „Nissan 370Z Drift Experience” – imprezy, dzięki której każdy ma możliwość poznania i doskonalenia trudnej sztuki driftingu.
Obecny na pokazie dyrektor zarządzający Nissan Middle East Samir Cherfan powiedział:
„Ustanawiając dziś nowy światowy rekord Guinnessa po raz kolejny dowiedliśmy atutów naszych pojazdów, bo nie jest to pierwszy rekord Guinnessa w naszym dorobku. Nissan Z jest bardzo popularnym modelem wśród entuzjastów driftingu, a ten rekord potwierdza, że prowadzenie tego samochodu w kontrolowanym poślizgu jest bardzo łatwe, a przynajmniej na takie wygląda”.
„Nissan 370Z Drift Experience” to wspólne przedsięwzięcie Nissan Middle East i Prodrift Academy, realizowane z udziałem samochodów Nissan 370Z oraz profesjonalnych instruktorów driftingu z Prodrift Academy w bezpiecznym i kontrolowanym otoczeniu.
„Nissan mocno angażuje się w sport samochodowy na Bliskim Wschodzie. Bezpieczeństwo traktujemy priorytetowo, dlatego nawiązaliśmy współpracę z Prodrift Academy, aby stworzyć zgodną z prawem i bezpieczną platformę dla fanatyków driftingu w tym regionie” – dodał Cherfan.
Od blisko 80 lat Nissan przesuwa granice innowacyjności w sporcie samochodowym. Od czasu, kiedy Datsun NL-75 wygrał wyścig na japońskim torze żużlowym Tamagawa w 1936 r. Nissan zbudował szereg najbardziej rozpoznawalnych samochodów wyścigowych, jakie pojawiały się na torach.
Globalną popularność Nissan zdobył jednak dopiero w 1964 r., kiedy w Niemczech zaprezentował pierwszy model Skyline GT. Później samochód ten wyprzedził Porsche na jednym okrążeniu w trakcie wyścigu o Grand Prix Japonii. Właśnie wtedy branża i świat zaczęły dostrzegać, że pod względem innowacyjności i techniki Nissan może się równać z zachodnimi rywalami. Od tego czasu z uwagą obserwowano, jak japońska marka wprowadzała kolejne modele, w tym legendarnego Nissana Skyline GT-R z 1969 r. z pionierskimi rozwiązaniami technicznymi opracowanymi na potrzeby wyścigów. Duża część DNA Skyline GT-R jest obecna we współczesnym Nissanie GT-R.
Niedługo po premierze modelu Skyline GT-R Nissan opracował kultowy turbodoładowany silnik, zaprezentowany w 1979 r. Kiedy firma zorientowała się, że rywalizacja w sporcie samochodowym znakomicie wspomaga sprzedaż, powołała w 1984 r dział NISMO. Od tego czasu Nissan bije kolejne rekordy, a samochody wyścigowe tej marki należą do najszybszych, jakie kiedykolwiek zbudowano. Na Bliskim Wschodzie tamtejszy oddział Nissana odnosi sukcesy w Abu Dhabi Desert Challenge, sponsorując uzyskującego znakomite wyniki absolwenta dorocznej GT Academy Emila Kneissera w modelu Patrol, a ostatnio także imprezę Nissan 370Z Drift Experience.
Fala popularności driftingu ruszyła w 2009 r., kiedy rozegrano pierwsze regionalne mistrzostwa w poślizgu kontrolowanym. Przez lata zawody w tej dyscyplinie stały się jedną z najbardziej oczekiwanych imprez na Bliskim Wschodzie, z liczbą uczestników przekraczających 15 000 w każdym kraju.
Mohammad Al Falasi, dyrektor zarządzający Prodrift Academy powiedział:
„Drifting jest bardzo popularnym sportem wśród młodych ludzi w naszym regionie. Jesteśmy bardzo dumni, że dzięki Nissan Middle East możemy rozwijać ten sport wśród jego fanów w bezpiecznym otoczeniu i zgodnie z przepisami. Nasi profesjonalni instruktorzy starają się kształcić młode talenty pod kątem ich przyszłych występów w zawodach światowej klasy. Łatwe do opanowania kultowe Nissany Z są w tym bardzo pomocne”.
W sierpniu 2013 r. Nissan Middle East pobił inny światowy rekord Guinnessa. Nissan Patrol zaprezentował wówczas swoją moc, holując najcięższy samolot na świecie. Niemal trzytonowy samochód z napędem na 4 koła, noszący przydomek „Hero of All Terrains in Life”, nawiązujący do jego wszechstronnych możliwości w terenie, holował ważący 170,9 tony samolot transportowy w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Szardży (ZEA).