Fiński taksówkarz aptekarz z Vantaa Seppo Rosvall, pokonał swoim Mitsubishi Outlanderem PHEV w środku zimy trudną trasę z Helsinek, przez Laponię, do norweskiego wybrzeża Morza Arktycznego. Podczas podróży temperatura powietrza wynosiła nawet -30 stopni Celsjusza, a zalegający na trasie śnieg miał prawie metr głębokości. Do dziś fiński kierowca taksówki Outlander PHEV przejechał już tym autem w ciężkich warunkach ponad 130 000 km.
„Chciałem dowiedzieć się, jak Outlander PHEV radzi sobie w zimowych warunkach, ponieważ przyjęło się, że samochody elektryczne nie sprawdzają się podczas niskich temperatur. Teraz mogę już stwierdzić, że Outlander PHEV jest gotowy na zimę w Finlandii. Po rozładowaniu się akumulatorów mogłem dalej jechać do celu korzystając z silnika spalinowego.” mówi Rosvall.
Mitsubishi Outlander PHEV to pierwszy seryjny hybrydowy samochód typu plug-in z napędem na cztery koła, w którym zastosowano jednostkę spalinową służącą do ładowania pokładowych akumulatorów. Rosvall wykorzystuje swojego Outlandera PHEV, jako taksówkę w Vantaa. Dodatkowo, Seppo jest właścicielem firmy Future Energy Finland Ltd, która bada możliwości wykorzystania nowych form energii, na przykład w korporacjach taksówkarskich.
„Przejechałem już moim Outlanderem PHEV ponad 130 000 kilometrów. Wszyscy moi klienci byli zadowoleni. Samochód jest doskonałą taksówką, zarówno pod kątem oferowanej przestrzeni, jak i zastosowanych technologii. System plug-in pozwala na bardzo dużą oszczędność paliwa.” podkreśla Rosvall.
Podczas podróży na północ, Rosvall korzystał ze stacji szybkiego ładowania. Kierowca rozpoczął podróż w Helsinkach z w pełni naładowanymi akumulatorami, zatrzymując się na pierwsze ładowanie po około 55 kilometrach w Hyvinkää, a na drugie w Lahti, ponad 70 kilometrów dalej. Innymi słowy, Seppo dotarł do Heinola, przejeżdżając około 150 kilometrów, wyłącznie na zasilaniu elektrycznym. Po drodze Rosvall ładował akumulatory również w Jyväskylä, Oulu i Tornio. Warto w tym miejscu podkreślić, że Outlander PHEV to jedyny hybrydowy samochód typu plug-in na rynku, który oferuje możliwość szybkiego ładowania akumulatorów.
„Jadąc z prędkością 80 km/h po ośnieżonych drogach mogłem pokonać około 40 kilometrów na w pełni naładowanym akumulatorze. Podczas jazdy w mieście mogłem przejechać prawie 50 kilometrów z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej. Outlander PHEV jest bardzo niezawodny, bez względu na warunki pogodowe.”
Na zdjęciach wykonanych przez Seppo podczas podróży widać renifery i wzgórza. Rosvall zatrzymał się nawet na najbardziej oddalonym na północ postoju taxi, znajdującym się przy restauracji Tuikku w ośrodku narciarskim Levi.
„W Laponii Zachodniej śnieg miał prawie metr głębokości, więc przydały się terenowe zdolności Outlandera. Co więcej, gabaryty tego modelu sprawiały, że czułem się bezpiecznie.” Z Laponii Rosvall udał się do Norwegii na wybrzeże Morza Arktycznego, a następnie zawrócił w kierunku domu, pokonując trasę nocą przy temperaturach dochodzących do -28 stopni Celsjusza.
Outlander PHEV został zaprojektowany tak, aby stawić czoła najbardziej niesprzyjającym warunkom. W ubiegłym roku Mitsubishi przeprowadziło ośmiotygodniowy test w Rosji, podczas którego Outlander PHEV przejechał ponad 30 000 kilometrów w temperaturze poniżej -35 stopni Celsjusza. Całkowity zasięg Outlandera PHEV wynosi 824 kilometry. Emituje on przy tym 44 gramy CO2 na kilometr, a średnie zużycie paliwa w teście UE wynosi 1,9 l/100km. Outlander PHEV to wyjątkowe połączenie zalet przyjaznego środowisku samochodu elektrycznego, auta terenowego z napędem na cztery koła oraz przestronnego i komfortowego SUV-a. Nowy model odniósł duży sukces w wielu krajach – w Wielkiej Brytanii, Finlandii i Holandii jest najpopularniejszym autem hybrydowym typu plug-in.