MotoNews.pl

Mercedes-Benz Concept V ision e

12 marca 2015

Mercedes-Benz Concept V ision e

Jedną z atrakcji tegorocznego genewskiego stoiska Mercedes-Benz jest prototyp Concept V ision e – przyjazny środowisku, przestronny i luksusowy van, prezentujący szeroki potencjał rozwoju Klasy V. Wyposażono go w najbardziej zaawansowany dostępny obecnie napęd hybrydowy PLUG-IN HYBRID z możliwością zewnętrznego ładowania, złożony z silnika benzynowego oraz jednostki elektrycznej o łącznej mocy 245 kW (333 KM) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Concept V ision e ma sportowe osiągi przy średnim zużyciu paliwa poniżej 3 l/100 km – w trybie elektrycznym może pokonać dystans do 50 km. Jego komfortowe wnętrze urządzono w nowoczesnym, loftowym stylu. Największy panoramiczny, odsuwany dach w segmencie średniej wielkości vanów wpuszcza do kabiny mnóstwo światła, a w połączeniu z podłogą z prawdziwego drewna zapewnia nieosiągalne wcześniej wrażenie swobody. Możliwości dodatkowej personalizacji Klasy V oferują nowe elementy wyposażenia: luksusowe tylne fotele z podparciem nóg, funkcją masażu i podnóżkami, a także większa centralna konsola z podgrzewanymi pojemnikami na kubki oraz 5-litrową lodówką.

„Concept V ision e prezentuje przyszły potencjał Klasy V w zakresie spełniania potrzeb klientów – oraz rynku – dzięki oferowaniu jeszcze większej ekskluzywności i dodatkowych opcji personalizacji” – mówi Volker Mornhinweg, szef oddziału aut dostawczych Mercedes-Benz Vans. „Nasza pionierska technologia Mercedes-Benz PLUG-IN HYBRID pozwoliła podnieść moc najmocniejszej Klasy V o dodatkowe 143 KM, i to przy obniżeniu zużycia paliwa do poziomu samochodu kompaktowego. To właśnie nazywamy »perspektywicznym zwiększaniem wydajności.”

PLUG-IN HYBRID: sportowe osiągi, najwyższa wydajność

Concept V ision e korzysta z tego samego zaawansowanego układu napędowego, co nowy Mercedes-Benz C 350 e. 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, mocy 155 kW (211 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego współpracuje tu z jednostką elektryczną, osiągającą moc 90 kW i 340 Nm momentu. Łącznie, zespół ten generuje moc 245 kW (333 KM) oraz do 600 Nm momentu obrotowego. Concept V ision e przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 s, co czyni go szybszym nawet od topowego modelu w aktualnej gamie Klasy V – V 250 BlueTEC. Prędkość maksymalna prototypu wynosi 206 km/h, a jego średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym (NEDC) to 3,0 l/100 km. W trybie elektrycznym, bez spalenia kropli benzyny, van potrafi przejechać dystans do 50 km z prędkością do 80 km/h. Oznacza to, że krótkie dystanse, na przykład podróż do pracy lub na zakupy, można pokonać całkowicie bezemisyjnie – co ma znaczenie szczególnie w dużych miastach.

Energia dla silnika elektrycznego magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 13,5 kWh, ładowanym z zewnętrznego źródła prądu. Inteligentny system zarządzania energią automatycznie dobiera optymalną konfigurację napędu – dla przykładu, ruszanie odbywa się w ciszy, wyłącznie przy pomocy jednostki elektrycznej, a podczas gwałtownego przyspieszania pracują oba silniki. Kierowca może też ręcznie wybrać jeden z czterech dostępnych trybów pracy napędu (Hybrid, E-Mode, E-Save lub Charge).

Dynamiczna stylizacja i kabina w loftowym stylu

Bezkonkurencyjną dynamikę oraz wydajność hybrydowego napędu podkreśla design Concept V ision e – nietypowy lakier designo titanium alubeam, agresywniej stylizowane zderzaki i osłony progów, tylny spojler oraz ażurowe, 20-calowe obręcze kół.

Kabina prototypu przywodzi na myśl nowoczesny loft – jest słoneczna i dystyngowana. Obszyte białą skórą nappa i tkaniną DINAMICA fotele zdają unosić się nad ciemną podłogą, wykonaną z drewna orzechowego. Efekt ten potęguje panoramiczne okno dachowe, zajmujące niemal całą powierzchnię dachu. Podzielona na dwie części tafla o wymiarach 1,92 m na 1,12 m wpuszcza do kabiny mnóstwo światła, a funkcja MAGIC SKY CONTROL pozwala przyciemnić lub rozjaśnić ją za naciśnięciem przycisku.

Luksusowe fotele, komfortowe stoliki i pojemna konsola środkowa

Także pozostałe elementy wyposażenia Concept V ision e zapewniają jeszcze wyższy komfort i ekskluzywność oraz bogatsze możliwości personalizacji Klasy V jako pojazdu prywatnego lub służbowego.

Luksusowe tylne fotele oferują niespotykany komfort, zwłaszcza podczas dalekich podróży. Podobnie jak w przypadku Klasy S, to idealne siedzenia do pracy lub odpoczynku. Za naciśnięciem przycisku rozkładają się do pozycji półleżącej, z kątem pochylenia oparcia sięgającym 49 stopni. Zintegrowane podparcie nóg, osobne podnóżki oraz dodatkowe poduszki zapewniają najwyższą wygodę snu. Fotele wyposażono także w trzystopniowe podgrzewanie i wentylację oraz funkcję masażu. Co ważne, przestronne wnętrze Klasy V można urządzić na wiele sposobów – w tym łącząc siedzenia luksusowe ze standardowymi lub z opcjonalnymi kanapami.

Concept V ision e sprawdza się również jako komfortowe miejsce do pracy. Jego wnętrze wyposażono w dwa zintegrowane z przednimi fotelami uchwyty dla tabletów oraz dwa stoliki o wymiarach 35 na 35 cm każdy, z blatami pokrytymi białą skórą nappa. Uchwyty dla tabletów są obracane i sąsiadują z gniazdem ładowania oraz dwoma portami USB.

Kolejna nowość to pojemna konsola środkowa – przydatna zarówno pasażerom z przodu, jak i z tyłu. Wyposażono ją w uchwyty na kubki, duży schowek, porty USB, interfejs kart SD, 5-litrową lodówkę oraz gniazdo 220 V.

Concept V ision e: Klasa V jeszcze bardziej spersonalizowana

Od dynamicznej stylizacji do ekskluzywnego wyposażenia i przyjaznego środowisku napędu PLUG-IN HYBRID – Concept V ision e nie pozostawia wątpliwości, że Mercedes wśród vanów ma ogromny potencjał wszechstronności, jeśli chodzi o zaspokajanie zróżnicowanych potrzeb i życzeń klientów. Niezależnie od tego, czy służy jako pojazd rodzinny, rekreacyjny czy luksusowa salonka, w przyszłości Klasa V będzie oferować jeszcze większe możliwości personalizacji. Concept V ision e podkreśla jej pozycję jako samochodu idealnego dla każdego, kto szuka przestronnego auta w indywidualnym stylu, zapewniającego maksimum komfortu oraz wyposażonego w najnowocześniejsze technologie.