Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2015 zadebiutował samochód pokazowy Jeep Renegade Hard Steel, który umiejętnie łączy wyjątkowy styl marki, off-roadowy charakter i technologię.
Stworzony przez markę Jeep, we współpracy z marką Mopar oraz przy wsparciu Centrum Stylistycznego FCA, samochód ten wykorzystuje możliwości Renegade’a, w który można zastosować niezliczoną wręcz ilość indywidualizacji, oraz wykorzystać, jako doskonałą bazę do wyposażenia go w przyszłości w produkowane przez Mopar akcesoria.
Powstały na bazie wersji Trailhawk – najbardziej off-roadowej wersji z gamy – prototyp, jest nie tylko zindywidualizowaną wersją, ale także designerskim projektem, z którego, mając na uwadze specyficzne cechy oryginalnych modeli, stworzono jedyny w swoim rodzaju, zaskakujący egzemplarz.
„Technologiczny” charakter tego samochodu pokazowego oddany jest przez nadwozie w kolorze szczotkowanej stali, obróbkę karoserii, która nawiązuje do nowatorskiej technologii stosowanej w lotnictwie i marynarce. Całość podkreśla kontrastowy czarny, matowy kolor użyty w wielu elementach, takich jak osłona chłodnicy, relingi dachowe, obudowa lusterek, felgi aluminiowe 16″, boczne listwy ochronne, wloty powietrza na masce silnika, błotniki i zderzaki.
Ten sam zdecydowany charakter widoczny jest również wewnątrz samochodu, gdzie szczotkowana stal ozdabia ramki nawiewów klimatyzacji, ramkę dźwigni zmiany biegów, ramki schowków i głośników. Te stylowe detale doskonale łączą się z odcieniami jasnej szarości przeszyć foteli, paneli drzwi, jak i z logo Trailhawk, wyhaftowanym na zagłówku.
Na szczególną uwagę zasługuje tapicerka Renegade’a Hard Steel, oferowana w szlachetnej skórze Frau® Century w kolorze ołowiu: jest to absolutna nowość w branży motoryzacyjnej. Szlachetne poszycie, stworzone specjalnie z okazji obchodów stulecia istnienia marki, powstałej w 1912 roku, zrealizowane zostało dzięki długiej i skomplikowanej rzemieślniczej obróbce. Efektem końcowym jest bardzo delikatna i ciepła w dotyku tkanina, wyglądająca na nieco „zużytą”: małe, ale dostrzegalne zmiany odcieni faktury nadają każdemu takiemu elementowi unikalnego charakteru.
Miejski wygląd modelu absolutnie nie stoi w sprzeczności z jego możliwościami do podejmowania najbardziej ekstremalnych wyzwań. Samochód pokazowy Renegade Hard Steel ma powiększone opony BF Goodrich All Terrain, podniesione zawieszenie, dolną osłona zderzaka z wybitym napisem „Trailhawk” i pokrywę silnika performance. Całość zyskuje jeszcze bardziej na atrakcyjności, dzięki oryginalnym akcesoriom Mopar, takim jak: osłona chłodnicy i obudowa lusterek w czarnym, matowym kolorze, nakładka ochronna na próg, dywaniki i hak holowniczy. Do tego ostatniego zapięta jest przyczepa kempingowa, która przejmuje „energetyczny” design samochodu i staje się internetowym „hotspotem”, dzięki opracowanemu przez Mopar wi-fi, oryginalnemu akcesorium, przeznaczonemu Renegade’owi.
Wewnątrz przyczepy znajduje się dotykowy ekran, który pokazuje wszystkie funkcje nowego systemu Uconnect® LIVE, platformy usługowej, która pozwala uzyskać dostęp do internetowych usług muzycznych (Deezer), internetowych stacji radiowych (TuneIn), bieżących informacji (Reuters), bieżących informacji o ruchu drogowym (Tom Tom LIVE) i do sieci społecznościowych (Facebook i Twitter). Dostępny w modelu Renegade już od czerwca tego roku – to pierwszy samochód Jeep, oferujący go – wyszukany system Infotainment UconnectTM wykorzystuje ekrany dotykowe 5″ lub 6.5″, które gwarantują dostęp do radia, mediaplayera, zestawu głośnomówiącego, nawigacji i usług UconnectTM LIVE.
Wreszcie, samochód pokazowy Renegade Hard Steel jest wyposażony w głośniki, które czynią z niego prawdziwy „entertainment station”: dzięki współpracy Jeepa i firmy Deezer, w Genewie odwiedzający będą mogli usłyszeć po raz pierwszy Playlist Renegade, 25 ścieżek dźwiękowych, które w sugestywny sposób przywołują prawdziwego, niekonwencjonalnego i niespokojnego „ducha” nowego modelu Jeepa.