Opel ADAM i jego odmiany szybko stały się bestsellerami w segmencie stylowych małych samochodów. Sprzedaż modeli z rodziny ADAM, od premiery rynkowej na początku 2013 roku, wynosi już ponad 125 000 egzemplarzy. Teraz najnowsze wersje tego modelu – muskularny minicrossover ADAM ROCKS i sportowy ADAM S – debiutują na polskim rynku.
ADAM ROCKS zapewne przypadnie do gustu klientom, którzy w tygodniu prowadzą miejski tryb życia, a w weekendy lubią wyjeżdżać na bezdroża. Nowy minicrossover Opla standardowo wyposażony jest w brezentowy dach Swing Top, zapewniający przyjemność jazdy z otwartym dachem, i jest oferowany na polskim rynku w cenie katalogowej od 60 200 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce). Z kolei ADAM S jest kierowany do nabywców, którzy od zwrotnego małego samochodu o długości zaledwie 3,71 metra oczekują sportowego zacięcia. Polscy klienci mogą kupić ADAMa S w cenie katalogowej od 67 400 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce).
ADAM ROCKS – modny minicrossover z brezentowym dachem
ADAM ROCKS zarówno z zewnątrz, jak i w środku kojarzy się z przygodą. Ten nowy minicrossover Opla ma podwyższone o 15 milimetrów zawieszenie, a jego masywna i muskularna sylwetka została podkreślona biegnącymi wokół całego nadwozia ochronnymi nakładkami w kolorze antracytu. Całości wizerunku dopełniają srebrne osłony podwozia z przodu i z tyłu oraz montowana standardowo, wyraźnie wyeksponowana, chromowana końcówka wydechu. Wraz z wersją ROCKS w ofercie pojawiły się nowe kolory lakieru, takie jak jaskrawożółty „Goldbusters”, a także szeroki wybór wzorów dachu. Z solidną sylwetką ADAMa ROCKS współgra szerszy rozstaw przednich i tylnych kół (odpowiednio 1472 i 1464 mm), który w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2311 mm zapewnia bardzo dobrą stabilność i komfort jazdy.
ADAM ROCKS, nawet w wersji podstawowej ma bogate standardowe wyposażenie, obejmujące między innymi klimatyzację, skórzane pokrycie kierownicy, podgrzewane lusterka, tempomat i moduł Bluetooth umożliwiający podłączenie telefonu. Standardem jest oczywiście także unikatowy brezentowy dach Swing Top, który otwiera się elektrycznie zaledwie w ciągu pięciu sekund, a także spersonalizowany kluczyk. Opcjonalny jest wielokrotnie nagradzany system multimedialny Opla IntelliLink, dzięki którym ADAM staje się najlepiej skomunikowanym małym samochodem na drodze.
ADAM ROCKS może zostać wyposażony w nowej generacji jednolitrowy silnik ECOTEC Direct Injection Turbo, wyróżniający się wyjątkowo niskim poziomem hałasu i wibracji, który podnosi poprzeczkę dla silników 3-cylindrowych pod względem kultury pracy. Silnik ten spełnia wymagania normy Euro 6 dotyczące emisji spalin, a obydwie jego odmiany różniące się mocą – 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM – już od niskich obrotów generują imponujące 166 Nm momentu obrotowego. Mimo ognistego temperamentu silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo zużywa zaledwie 4,5 litra (66 kW/90 KM) lub 5,1 litra (85 kW/115 KM) benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, między innymi dzięki montowanemu standardowo systemowi Start/Stop (wartości zmierzone zgodnie z rozporządzeniem [WE] nr 715/2007).
ADAM S – stylowa „mała rakieta” o sportowym zacięciu
ADAM S, to dynamiczna i urocza „mała rakieta”, która została wyposażona w nowy, bardzo elastyczny silnik 1.4 Turbo ECOTEC o mocy 110 kW/150 KM, specjalnie zestrojone sportowe zawieszenie, bezpośredni układ kierowniczy o sportowej charakterystyce, niezwykle skuteczne hamulce OPC oraz elektroniczny program stabilizacji (ESP) z możliwością wyłączenia. Pod muskularnym i agresywnym, choć niepozbawionym elegancji nadwoziem kryje się ekskluzywnie wyposażone wnętrze z atrakcyjnymi, wyścigowymi akcentami. Samochód oferuje niezliczone opcje indywidualizacji, doskonałą cyfrową łączność oraz wiele rozwiązań podnoszących komfort i bezpieczeństwo, w tym nagradzany system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu.
W przeznaczonym do ADAMa S silniku 1.4 Turbo ECOTEC rozwijającym moc 110 kW/150 KM i maksymalny moment obrotowy 220 Nm na jeden litr pojemności przypada ponad 100 KM. Konfigurując tę jednostkę napędową, konstruktorzy postanowili zoptymalizować jej elastyczność pod kątem przyjemności z jazdy po krętych drogach poza miastem. Nowy turbodoładowany silnik imponuje więc zrywnością na drugim i trzecim biegu, a płasko układająca się krzywa momentu obrotowego idealnie pasuje do dynamicznego stylu jazdy. Samochód wyposażony jest ponadto w 6‑biegową skrzynię o krótkich przełożeniach. Przyspieszenia są typowe dla małego sportowego auta — 100 km/h pojawia się na liczniku po 8,5 sekundy, ale największe wrażenie ADAM S robi elastycznością: zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu zajmuje mu tylko 7,9 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 210 km/h. Nowy silnik ADAMa S spełnia wymogi rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6, a system Start/Stop należy do wyposażenia standardowego tego samochodu. Ten sportowy samochód zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5,9 litra benzyny na 100 kilometrów (emisja CO2 wynosi 139 g/km).
Sportowy wizerunek wersji „S” podkreślono przednim spojlerem, spojlerami progowymi, poszerzonym tylnym zderzakiem z wycięciem na widoczną końcówkę wydechu oraz charakterystycznym tylnym spojlerem dachowym. Aby ułatwić personalizację ADAMa S, przygotowano aż 10 kolorów nadwozia. Można je łączyć z pięcioma kolorami dachu, w tym zarezerwowaną dla ADAMa S nową jaskrawą czerwienią „Red ‘n’ Roll”. Klienci, którzy chcieliby, aby ich samochód robił jeszcze większe wrażenie, mogą zindywidualizować dach i nadwozie za pomocą specjalnej grafiki „S”.