Zespół trzech kierowców Porsche – Romain Dumas (Francja), Neel Jani (Szwajcaria) i Marc Lieb (Niemcy) – zdobył pierwsze w tym sezonie trofeum dla nowego 919 Hybrid. W 6-godzinnym wyścigu na torze Silverstone, pierwszej rundzie tegorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC), prototyp z numerem 18 pokonał 201 okrążeń i dojechał do mety na drugim miejscu. Choć nawierzchnia toru była całkowicie sucha, zmagania dostarczyły mnóstwo emocji.
Przez pierwsze 1,5 godziny w rywalizacji prowadziły dwa egzemplarze Porsche 919 Hybrid. Drugi z nich, z numerem 17, prowadzony przez Marka Webbera (Australia), wystartował z pole position i utrzymywał się na pierwszym miejscu aż do chwili, gdy awaria skrzyni biegów zmusiła go do wycofania się z wyścigu. Czołową lokatę zajął wówczas samochód zespołu Dumas/Jani/Lieb. Ostatecznie musieli oni jednak uznać wyższość Audi, które po zaciętej walce uzyskało czas lepszy o 4,6 s.
Mark Webber wystartował z pole position za kierownicą 919 Hybrid z numerem 17. Przez pierwsze 23 okrążenia zwiększył swoją przewagę nad drugim Porsche o 7 sekund. Po przejechaniu 24. okrążenia, przy okazji procedury FCY (żółta flaga na całym torze), zjechał do boksu i zmienił ogumienie. Później dalej utrzymywał się na prowadzeniu, na 44. okrążeniu musiał jednak ponownie zjechać do boksu – tym razem z powodu problemów ze skrzynią biegów.
Porsche 919 Hybrid z numerem 18 jako pierwszy prowadził Romain Dumas. Kierowca wystartował z drugiej pozycji i bronił jej aż do pierwszego pit-stopu na 24. okrążeniu. Wtedy za kierownicę wsiadł Marc Lieb, który wysunął się na prowadzenie po awarii samochodu Webbera. Po 53 okrążeniach zatrzymał się na tankowanie i zmianę opon, a jego miejsce w kokpicie zajął Neel Jani. Pięć „kółek” później rozpoczęła się emocjonująca walka o pierwsze miejsce między nim a Marcelem Fässlerem w Audi. Obaj kierowcy wyprzedzali się kilkukrotnie. Na końcu 80. okrążenia Audi zjechało do boksu. Jani zrobił to samo dwa „kółka” później i przekazał stery Dumasowi. Po 112 okrążeniach jego miejsce ponownie zajął Lieb. Kolejna zmiana kierowców nastąpiła pod koniec 142. okrążenia. Za kierownicę wrócił Jani, który do końca wyścigu ścigał się z Audi, ostatecznie nie zdołał go jednak wyprzedzić.
Wyniki 6-godzinnego wyścigu WEC na torze Silverstone:
- Fässler/Lotterer/Tréluyer (CH/D/F), Audi R18 e-tron quattro, 201 okrążeń
- Dumas/Jani/Lieb (F/CH/D), Porsche 919 Hybrid, 4,610 s straty
- Davidson/Buemi/Nakajima (GB/CH/J), Toyota TS040 Hybrid, 14,816 s straty
- Wurz/Sarrazin/Conway (A/F/GB), Toyota TS040 Hybrid, 1 okrążenie straty
- Di Grassi/Duval/Jarvis (BRA/F/GB), Audi R18 e-tron quattro, 4 okrążenia straty