Przed wprowadzeniem na rynek długo oczekiwanej, kolejnej generacji modelu NSX, zespół projektowy pracujący nad nowym supersamochodem ujawnił szczegóły techniczne i strategiczne założenia konstrukcyjne tego modelu. Informacje te zaprezentowano profesjonalistom z branży motoryzacyjnej podczas Światowego Kongresu i Wystawy SAE 2015. Informacje dotyczą procesów budowy nadwozia, dzięki którym powstała wielomateriałowa struktura przestrzenna, pozwalająca na uzyskanie wiodącej w tej klasie pojazdów sztywności konstrukcji, zaawansowanych metod zarządzania opływem powietrza i zaktualizowanych specyfikacji układu przeniesienia napędu.
Najistotniejsze rozwiązania techniczne w nowym modelu NSX to:
- Pierwsza w historii firmy, rewolucyjna, wielomateriałowa struktura nadwozia, zapewniająca najlepszą wśród supersamochodów sztywność struktury nośnej, przy jednoczesnym zachowaniu niskiej masy.
- Pierwsze w przemyśle samochodowym zastosowanie technologii odlewania ablacyjnego1, która przyczyniła się do uzyskania wyjątkowej sztywności nadwozia, będącej warunkiem koniecznym znakomitego prowadzenia się samochodu i możliwości wyczucia go przez kierowcę.
- Nowy NSX osiąga najlepsze w klasie parametry aerodynamiczne bez zastosowania aktywnych elementów aerodynamicznych. Uwagę zwraca trzysilnikowy napęd Sport Hybrid wyposażony w system chłodzenia składający się z 10 wymienników ciepła.
- Potwierdzono oficjalnie, że pojemność skokowa silnika twin-turbo V-6 będzie wynosiła 3,5 litra.
- NSX otrzymał najbardziej zaawansowaną wersję systemu napędowego Super Handling All-Wheel Drive w historii firmy.
- Oprogramowanie systemu Super Handling, który aktywnie reaguje na działania kierowcy, pozwala uzyskać najwyższy poziom precyzji, a jednocześnie zapewnia kierowcy inteligentne wsparcie w razie zmiany warunków drogowych.
Zdjęcia: Honda