Koncept Bugatti 16 C Galibier (nazwa pochodzi od jednego z najtrudniejszych górskich odcinków Tour de France) w zamyśle producenta ma być najbardziej ekskluzywnym, eleganckim i potężnym pojazdem na świecie.
Nadwozie skonstruowano z ręcznie kształtowanych elementów z włókna węglowego, które przy podświetleniu pobłyskują na niebiesko. Drzwi wykonano z polerowanego aluminium. Podstawowa architektura auta nawiązuje do przypominającego torpedę kształtu modelu Type 35, który ożywiono już raz w Veyronie, inaczej go jednak interpretując.
Pod maską 16-cylindrowy, 8-litrowy silnik z dwustopniowym turbodoładowaniem. Do tego napęd na wszystkie koła, ceramiczne hamulce i nowe zawieszenie.
We wnętrzu deskę rozdzielczą zredukowano do niezbędnego minimum, dwa ulokowane centralnie wskaźniki informują pasażerów na tylnym siedzeniu o aktualnej prędkości i poprzednich osiągach.