Nissan rozszerzył ofertę modelu X-Trail o wersję z zaawansowanym silnikiem benzynowym DIG-T 163. Nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 1.6 jest zgodny z rygorystyczną normą emisji spalin EURO 6 i zapewnia znakomite osiągi przy niskiej emisji CO₂ i wyjątkowo małym zużyciu paliwa.
Nowa benzynowa jednostka DIG-T 163 jest wyposażona w turbosprężarkę oraz szereg dodatkowych rozwiązań poprawiających osiągi i ekonomikę eksploatacji. Silnik rozwija moc 163 KM (120 kW) przy 5 600 obr./min oraz 240 Nm momentu obrotowego w przedziale od 2 000 do 4 000 obr./min. Parametry te dowodzą słuszności stosowanej przez Nissana koncepcji downsizingu, pokazując, że świetne przyspieszenie i elastyczność nie wymagają dużej pojemności.
Podobnie jak w przypadku montowanego w modelu X-Trail silnika diesla 1.6 dCi, DIG-T 163 jest wyposażony w system Stop/Start. Najszybsza wersja Nissana X-Trail przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 200 km/h.
Pod względem zużycia paliwa i emisji parametry modelu z silnikiem DIG-T 163 prezentują się jeszcze bardziej imponująco. X-Trail z nowym silnikiem zużywa od zaledwie 6,2 litra benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym według norm europejskich przy emisji CO2 od 145 g/km.
Nowy silnik DIG-T 163 jest montowany w pojazdach z przednim napędem, w połączeniu z sześciobiegową przekładnią manualną. Dostępny jest we wszystkich trzech poziomach wyposażenia: Visia, Acenta oraz Tekna. Ceny rozpoczynają się od 98 400 zł za wersję Visia.