Toyota Auris, najlepiej sprzedający się model firmy w Europie i w Polsce, otrzymuje nowe jednostki napędowe i systemy bezpieczeństwa. Zmiany obejmują także stylistykę nadwozia i wnętrza oraz nowe elementy wyposażenia. Zmodyfikowany model, dzięki dostępności nadwozia hatchback i Touring Sports oraz dzięki bogatej gamie napędowej, składającej się z nowych silników diesla, benzynowych i pełnego napędu hybrydowego, odpowiada na potrzeby najbardziej wymagających klientów. Ceny modelu po modernizacji rozpoczynają się od kwoty 59 900 zł i pozostały niezmienione w stosunku do dotychczasowej wersji. Dni Otwarte nowej Toyoty Auris odbędą się w polskich salonach firmy w dniach 18-19 lipca.
W 2010 roku, kiedy debiutował Auris Hybrid, Toyota stała się pierwszym i jedynym producentem posiadającym aż trzy rodzaje napędów w segmencie samochodów kompaktowych. Dziś, w obliczu ograniczonej i drogiej oferty hybrydowej firm konkurencyjnych, wszechstronność napędów Aurisa stanowi jego wyjątkową przewagę na rynku.
Auris Hybrid jest bezkonkurencyjnym kompaktem w dziedzinie kosztów użytkowania. Emisja CO2 na poziomie zaledwie 79 g/km i średnie zużycie paliwa 3,5 l/100 km pozwalają użytkownikom cieszyć się z niskich rachunków na stacji benzynowej, a w wielu krajach europejskich także z ulg podatkowych. Popularność technologii hybrydowej szybko rośnie, wraz z dostrzeżeniem przez wielu klientów jej pozostałych zalet: cichej, płynnej i bezstresowej jazdy.
Udział napędu hybrydowego w całkowitej sprzedaży Aurisa w Europie Zachodniej wynosi obecnie ponad 50%, z tendencją wzrostową. Odkąd napęd hybrydowy pojawił się pod maską Aurisa, znalazł już ponad 200 tys. klientów. Dziś Toyota Auris jest najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym w Europie.
W odpowiedzi na opinie klientów oraz wychodząc naprzeciw zmianom zachodzącym w bardzo konkurencyjnym segmencie kompaktów, Toyota poddała modyfikacji pięć głównych cech Aurisa: stylistykę zewnętrzną, jakość wnętrza, napęd hybrydowy, systemy bezpieczeństwa oraz ofertę konwencjonalnych jednostek napędowych.
Do gamy jednostek benzynowych dołącza całkowicie nowy silnik 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dotychczasowy silnik Diesla 2.0 D-4D został zastąpiony nową jednostką 1.6 D-4D, a silnik 1.4 D-4D został gruntownie zmodernizowany, dzięki czemu jest dziś najbardziej oszczędną jednostką Diesla na rynku w swoim przedziale mocy.
Auris zmienił się także na zewnątrz, otrzymując nowy, bardziej elegancki wygląd przedniej i tylnej części nadwozia. Wnętrze zyskało bardziej prestiżowy charakter, dzięki zastosowaniu nowego projektu deski rozdzielczej z dużym panelem centralnym i ekranem dotykowym ukrytym za taflą szkła, a także dzięki nowym materiałom i jeszcze bardziej dopracowanemu wykonaniu.