Nowy Ford Focus RS zadebiutował podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Ken Block, gwiazda Gymkhany and World Rallycross, zademonstrował potencjał sportowego hot-hatcha na legendarnej trasie Hillclimb.
Nowy Focus RS z 350-konnym silnikiem, który pojawi się w europejskich salonach sprzedaży na początku 2016 roku, był jedną z gwiazd na zorganizowanym w dniach 25-28 czerwca Festiwalu Prędkości w Goodwood, na stoisku Forda, inspirowanym mocą i osiągami.
„Wprowadzając na rynek 350-konną wersję RS spełniamy obietnicę złożoną entuzjastom dynamicznej jazdy” – przekonuje Dave Pericak, dyrektor Ford Performance. – W tym przypadku trudno też o bardziej odpowiednie miejsce oficjalnej premiery, bowiem Festiwal Prędkości w Goodwood przyciąga fanów sportowej jazdy z całego świata. Przybyli goście mogli tam podziwiać z bliska najszybsze modele w historii marki Ford.
Na festiwalu swoją brytyjską premierę miał również nowy Ford GT. Ponadto, niejako w nawiązaniu do złożonej przez firmę deklaracji, iż w 2016 roku planuje ona udział w 24-godzinnym Le Mans, Ford zaprezentował także drogową wersję legendarnego modelu GT40, który w 1966 roku całkowicie zdominował podium tej imprezy. Poza tym na stoisku przygotowanym przez firmę Ford można było również podziwiać supersamochód Ford GT w wersji z 2005 roku.
Kierowca wyścigowy Ben Collins – znany między innymi z roli Stiga w emitowanym przez BBC programie motoryzacyjnym Top Gear – poprowadził Forda Mustanga w limitowanej edycji Shelby GT350R przeznaczonej na rynek północnoamerykański. Występ tego modelu na Hillclimb był jednocześnie jego europejskim debiutem na europejskim torze. Obok Shelby GT350R, na liczącej 1,86 kilometra trasie Hillclimb pojawiły się takie legendy sportów motorowych ze stajni Forda jak RS200 oraz Sierra RS Cosworth. Ponadto na stoisku firmy Ford można było podziwiać nową generację modelu Focus ST, która zadebiutowała podczas zeszłorocznej edycji Festiwalu Prędkości, a także nowego Forda Mustanga oraz wielokrotnie nagradzaną Fiestę ST.
Focus RS w akcji
Podczas imprezy możliwości nowego Focusa RS zaprezentował Ken Block, który pracował przy jego tworzeniu w charakterze konsultanta oraz którego filmy z Gymkhany osiągnęły 300 milionów odsłon w Internecie.
Focus RS wykorzystuje nowy, innowacyjny system napędu na cztery koła Ford Performance All-Wheel-Drive z dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego Dynamic Torque Vectoring, by zapewnić kierowcy niespotykany poziom prowadzenia i przyjemności z jazdy, łącząc wyjątkową trakcję i przyczepność z niezrównaną zwinnością i szybkością w zakrętach. Wśród dostępnych trybów jazdy pojawia się oferowany po raz pierwszy w branży tryb Drift, który pozwala kierowcy wywołać kontrolowaną nadsterowność auta w warunkach torowych oraz debiutująca w modelu RS funkcja Launch Control, zapewniająca doskonałe osiągi podczas ruszania ze startu zatrzymanego.
Brytyjska premiera Forda GT
Ford GT to niezwykle dynamiczny i mocny supesamochód, który prezentuje najnowsze i innowacyjne osiągnięcia technologiczne, m.in. silnik Ford EcoBoost, poprawioną aerodynamikę oraz lekką konstrukcję z włókien węglowych.
Źródłem napędu jest niezwykle wydajna, najmocniejsza seryjna wersja silnika EcoBoost w historii, generująca ponad 600 KM mocy i sprzężona z siedmiostopniową skrzynią biegów. Zastosowanie lekkich materiałów kompozytowych, takich jak włókno węglowe (klatka kabiny i panele nadwozia) oraz aluminium (przednia i tylna rama pomocnicza), poprawia przyspieszenie auta, wydajność układu hamulcowego, prowadzenie, a także zwiększa bezpieczeństwo.
Każda powierzchnia opływowego nadwozia została wyprofilowana w taki sposób, aby zminimalizować opór powietrza i zoptymalizować siłę docisku. Natomiast zaawansowana technologicznie konstrukcja podwozia obejmuje takie elementy jak zawieszenie typu push-rod z regulacją wysokości i wyczynową, aktywną belkę skrętną, oraz karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Nowy GT, jako najbardziej ekskluzywny model w historii firmy Ford, dostępny będzie w mocno ograniczonej liczbie egzemplarzy.
„Ford GT to najlepszy przykład supersamochodu dla prawdziwego entuzjasty” – wyjaśnia Dave Pericak. „GT wykorzystuje technologie i innowacje, które w przyszłości z powodzeniem mogą być stosowane w innych modelach Forda, co po raz kolejny potwierdza fakt, iż nasza firma nieustannie dąży do podniesienia jakości wszystkich swoich produktów.”
Ekscytująca gama mocnych, dynamicznych modeli
Nowy Ford Focus ST, który łączy osiągi z funkcjonalnością, dostępny jest jako pięciodrzwiowy hatchback lub w wersji kombi. Ponadto nabywca może wybierać między 185-konnym dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym, generującym 400 Nm momentu obrotowego, lub sprawdzoną jednostką benzynową 2.0 EcoBoost o mocy 250 KM.
Po ponad 50-letniej nieobecności na rynek europejski powraca nowy Ford Mustang w wersji fastback lub kabriolet, oferując spektakularne osiągi i najwyższy poziom jakości i wykonania. Model dostępny będzie z silnikiem 2.3 EcoBoost lub pięciolitrową widlastą ósemką, dzięki której pierwsza „setka” na prędkościomierzu pojawia się po zaledwie 4,8 sekundy.
Od rynkowego debiutu na początku 2013 roku, Ford Fiesta ST zdążył już wywalczyć sobie pozycję lidera w segmencie małych, sportowych hatchbacków, zdobywając w pierwszym roku sprzedaży ponad 20 rozmaitych nagród i wyróżnień.
Model Shelby GT350R to najbardziej usportowiona seryjna generacja Mustanga w historii. Samochód zadebiutował na europejskich torach podczas festiwalu w Goodwood, gdzie na fotelu kierowcy zasiadł sam Ben Collins.
Dostępny wyłącznie w USA i Kanadzie, Ford Mustang w limitowej serii Shelby GT350R posiada najmocniejszy niewysilony silnik w historii marki Ford, który generuje moc 526 KM. Ponadto samochód standardowo wyposażony jest w felgi z włókien węglowych, co czyni firmę Ford pierwszym dużym producentem z branży motoryzacyjnej oferującym takie rozwiązanie.