Ultranowoczesne silniki Diesla spełniające wymagania normy Euro 6, dodatkowe systemy wspomagające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo oraz jeszcze bogatsza oferta opcjonalnego wyposażenia — to najważniejsze cechy samochodów marki Opel z roku modelowego 2016. Ople Vivaro, Movano i Combo są więc dobrze przygotowane do zróżnicowanych zadań, z którymi przyjdzie im się zmierzyć.
Vivaro Kombi z nowym silnikiem i dodatkowymi opcjami wyposażenia
Druga generacja Opla Vivaro — bestsellera marki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych, produkowanego w liczbie około 50 000 egzemplarzy rocznie — została wprowadzona na rynek jesienią 2014 roku. Vivaro Kombi, jeden z najpopularniejszych samochodów w segmencie minibus w Polsce, od roku modelowego 2016 będzie dostępny z nowymi turbodieslami pod maską. Podstawową jednostką jest silnik 1.6 CDTI o mocy 70 kW/95 KM, rozwijający 260 Nm momentu obrotowego. W jego przypadku zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,2 l/100 km, co odpowiada emisji 164 gramów CO2 na kilometr — są to więc wartości identyczne jak w przypadku słabszego o 5 KM poprzednika. Nowy silnik 1.6 BiTurbo CDTI będzie dostępny w odmianach o mocy 92 kW/125 KM i 107 kW/145 KM — czyli również o 5 KM wyższej w porównaniu z poprzednimi wersjami tej jednostki. Silniki generują odpowiednio 320 i 340 Nm momentu obrotowego, co wystarcza, aby sprostać najtrudniejszym wyzwaniom. Mimo to zużycie paliwa utrzymuje się na umiarkowanym poziomie: odmiana 125-konna potrzebuje 5,7 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji 149 gramów CO2 na kilometr. W przypadku mocniejszej wersji wartości te wynoszą odpowiednio 6,4 l/100 km i 167 g/km. Wszystkie trzy silniki zostały wyposażone w system Start/Stop oraz współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. Dzięki systemowi SCR BlueInjection firmy Opel spełniają one także wymagania normy emisji Euro 6.
Vivaro jest również dostępny z nowym wyposażeniem podnoszący komfort użytkowania, takim jak bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania pojazdu, uchwyt na tablet czy udoskonalony system multimedialny IntelliLink Navi 50. Elegancję wnętrza podkreśla tapicerka „Connect Black” w kolorze antracytowym.
Systemy wspomagania kierowcy i silnik zgodny z normą Euro 6 w Movano
Movano Kombi i Movano Bus są dostępne z nowymi silnikami wysokoprężnymi 2.3 BiTurbo w dwóch wersjach różniących się mocą. Dzięki systemowi oczyszczania spalin BlueInjection silniki te spełniają rygorystyczne wymagania normy emisji Euro 6.
Najmocniejszy silnik w Movano Kombi rozwija obecnie 125 kW/170 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego. Wartości te są wyższe odpowiednio o 20 Nm i 7 KM w porównaniu z poprzednim Movano Kombi. Jednocześnie zużycie paliwa spadło o 0,1 l/100 km. Nowa 145-konna odmiana silnika 2.3 BiTurbo przeznaczona do Movano Kombi rozwija 360 Nm momentu obrotowego przy zużyciu paliwa obniżonym do średnio 6,3 l/100 km.
Dwa silniki BiTurbo charakteryzujące się wysoką sprawnością będą montowane również w Oplu Movano Bus. 163-konna jednostka 2.3 BiTurbo zastąpi w tym modelu najmocniejszy obecnie silnik 150-konny. Wartość maksymalnego momentu obrotowego nowej jednostki wynosi 380 Nm i jest wyższa o 9 procent w porównaniu z osiągami wycofywanego silnika. Pojazdy z roku modelowego 2016 będą również oferowane z silnikiem BiTurbo o mocy 107 kW/145 KM, rozwijającym 360 Nm momentu obrotowego.
Wszystkie nowe silniki są wyposażone w system Start/Stop oraz dodatkowy, włączany przez kierowcę tryb ECO, a także w manualne skrzynie biegów o sześciu przełożeniach. Pakiet systemów wspomagających kierowcę oferowany w modelu Movano zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki asystentowi świateł drogowych, światłom przeciwmgielnym i asystentowi pasa ruchu prowadzenie pojazdu sprawia większą przyjemność i jest mniej męczące.
Combo z nowym silnikiem Diesla — lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa
Poprawa osiągów i obniżenie zużycia paliwa to także cechy bardziej przyjaznych dla środowiska silników przeznaczonych do Opla Combo Tour. Zgodne z normą Euro 6 turbodiesl 1.6 CDTI o mocy 88 kW/120 KM zastąpi wycofywaną jednostkę dysponującą mocą 77 kW/105 KM. Silnik jest opcjonalnie dostępny z technologią ecoFLEX obejmującą między innymi system Start/Stop. Zyskał on aż 15 KM. Zużycie paliwa zmniejszyło się z 5,2 do 4,7 l/100 km, a emisja CO2 w wersji ecoFLEX spadła ze 138 do 124 g/km. Oprócz systemu Start/Stop technologia ecoFLEX w nowych silnikach obejmuje nowy inteligentny alternator z funkcją odzyskiwania energii z hamowania, pompę oleju o regulowanym wydatku, olej silnikowy o obniżonej lepkości, ogumienie o obniżonych oporach toczenia oraz pakiet aerodynamiczny. Wszystkie te elementy przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa.